Wriathknight & riptide, varför kompar de högt?

Moderatorer: Pärssi, Lillen

MicroMonkey
Inlägg: 33
Blev medlem: 20 sep 2013, 19:24

Re: Wriathknight & riptide, varför kompar de högt?

Inlägg av MicroMonkey »

Det är inte det jag säger. Det jag frågar är; vad har man råd med efteråt säg att man har 2 riptides. Vad blir en passande troop till armen, samt vad blir ekonomiskt. Eller tänker jag för litet? att 2 riptide och 3 troops med crisis är legit?

(skulle ge komp 6 bara det btw, samt kosta en hel del pts.)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Wriathknight & riptide, varför kompar de högt?

Inlägg av DHettNeck »

Hur skulle det kompa 6? Jag får det till komp 4 om du spelar farsight enclave.

När det kommer till vad man har råd med efter 2 riptides så är väl svaret: Nästan en hel armé.

1850 (som är en standard summa)-210*2= 1430p

1430p räcker till en rätt komplett armé i övrigt så jag ser inte hur det skulle vara ett problem att få in mycket annat.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Wriathknight & riptide, varför kompar de högt?

Inlägg av Flogger »

Jag förstår verkligen inte vad du menar när du säger att de är dyra. En riptide kostar 200 poäng, jämför den med vilket annat monster som helst i spelet som kostar 200 poäng och de bleknar i jämförelsen.

Riptides är helt mongo, hur bra som helst och kostar ingenting för vad man får.


Ditt argument är lite som "varför ska vi kompa screamercouncil med 6, hur mycket annat får man in i en sådan armé?" eller jetseercouncil för den delen. Om det du köper för poängen är hur bra som helst spelar inte resten av armén särskilt stor roll, och som Tröger sa, köp 2 riptides och en hel Tau armé på 1400 poäng. Det är rätt mycket Tau. Jag har själv gjort Taulistor ibland för att övningsspela mot andra och jag sitter där och trycker in allt jag vill ha i listan och jag kommer sällan förbi 1500 poäng, Tau får verkligen in ALLT på de små summorna, helt stört.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar