Astra Militarum / Tempestus BETA komp

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Astra Militarum / Tempestus BETA komp

Inlägg av DHettNeck »

Denkan skrev:Hur har ni tänkt er med Wyverns? Dom är riktigt bra och borde nog inte släppas igenom så att man får in 3 på komp 1.
3 stycken på komp 1 låter rimligt tycker jag.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Astra Militarum / Tempestus BETA komp

Inlägg av Denkan »

DHettNeck skrev:
Denkan skrev:Hur har ni tänkt er med Wyverns? Dom är riktigt bra och borde nog inte släppas igenom så att man får in 3 på komp 1.
3 stycken på komp 1 låter rimligt tycker jag.
12 blasts/bulor i rundan. Re-roll to hit, re roll to wound.. Jättevettigt. Är inte kompens roll att balansera upp sånt som är lite för ostigt?
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Astra Militarum / Tempestus BETA komp

Inlägg av Ancalagon »

De har trots många skott och hög träffsäkerhet ganska kass S och AP, är värdelösa mot tanks och Ignore Cover gör inte så mycket eftersom APn är så dålig. Dessutom tar de upp en Heavy Slot där det finns betydligt bättre saker (fler manticores och russ squadrons etc etc).

Jag tycker de ligger lagom på komp 1 för 3st.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Astra Militarum / Tempestus BETA komp

Inlägg av DHettNeck »

Denkan skrev:
DHettNeck skrev:
Denkan skrev:Hur har ni tänkt er med Wyverns? Dom är riktigt bra och borde nog inte släppas igenom så att man får in 3 på komp 1.
3 stycken på komp 1 låter rimligt tycker jag.
12 blasts/bulor i rundan. Re-roll to hit, re roll to wound.. Jättevettigt. Är inte kompens roll att balansera upp sånt som är lite för ostigt?
Jo precis. Det är därför dom har komp 1 istället för komp 0.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Glapojke
Inlägg: 76
Blev medlem: 15 apr 2010, 10:13

Re: Astra Militarum / Tempestus BETA komp

Inlägg av Glapojke »

En fråga angående battle brothers som har "access" till divination. Om man i listan valt att psykern ska använda t.ex. codexspecifika powers, och därmed inte kan ha divination, kompar man ändå minus, eller är det bara när man väljer att använda regelbokspowers det kompar?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Astra Militarum / Tempestus BETA komp

Inlägg av LillePer »

Om jag minns rätt från codexen så har commissarer tappat Stubborn, så det inlägget behöver skrivas om.

( men ska fortfarande kompa, de dödar en tönt och sen klarar de testet automatiskt)

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Astra Militarum / Tempestus BETA komp

Inlägg av Pärssi »

Glapojke skrev:En fråga angående battle brothers som har "access" till divination. Om man i listan valt att psykern ska använda t.ex. codexspecifika powers, och därmed inte kan ha divination, kompar man ändå minus, eller är det bara när man väljer att använda regelbokspowers det kompar?
Kompmallen räknar kallt med att du väljer Divination om du kan det, men i de gamla codexarna typ Space Wolfs mfl som har egna powers så ska man skriva ut på listan vilka man valt och då kompar man efter det, i exemplet med Space wolfs så har powerns Jaws påverkan på kompen men inte de andra.

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Astra Militarum / Tempestus BETA komp

Inlägg av Pärssi »

LillePer skrev:Om jag minns rätt från codexen så har commissarer tappat Stubborn, så det inlägget behöver skrivas om.

( men ska fortfarande kompa, de dödar en tönt och sen klarar de testet automatiskt)
De vanliga har Stubborn, Yarrick har inte det... så det ska stå Summary Execution.

Tack för det! :wub:

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Astra Militarum / Tempestus BETA komp

Inlägg av Ancalagon »

Summary Execution är inte ett omslag. Om de failar ett test dödar commissaren en modell, sen räknas det som att de istället klarade testet.

Stubborn funkar precis som förut, men Yarrick har det av någon anledning inte, medan alla andra har det. Antar att han vill att det ska vara större chans att han får skjuta nån stackare ;)

Uhnis
Inlägg: 132
Blev medlem: 17 apr 2014, 09:58
Ort: Vaggeryd

Re: Astra Militarum / Tempestus BETA komp

Inlägg av Uhnis »

(only if an infantry platoon with more than 3 infantry squads)

Menar de då att en blob med tre squads inte kompar? Har svårt att förstå den formuleringen tbh , skulle vara super glad om någon kunde hjälpa mig att förstå.
GoB'are

Robin Uhnegård

Skriv svar