LBK-mallen 2.2

Moderatorer: Pärssi, Lillen

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av daskad »

Hmmm, då vet jag inte. Men har för mig att det var problemet när det börjades med skydriven.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Stanich
Inlägg: 147
Blev medlem: 09 sep 2013, 13:13
Ort: Stockholm / Nacka

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Stanich »

Tack för ett awesome jobb med mallen! Jag gillar den!

Väntar med spänning på nästa =) Någon som vet när den kommer?

Skulle vara kul med Imperial Knights komp etc, har inte mött en sådan än, den verkar jue inte helt bruten?

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Halvar »

Ja för mig har det aldrig funkat att dra ner från forumet till något annat än PCn. Det har alltid kommit fram som .bin när jag försökt. Så jag har alltid fått lov att lägga upp dem på min googledrive om jag ska ha något.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Katarsis »

@Halvar: Gäller det alla bilagor på forumet? Vad har du för telefon? Android, använder du någon download manager? iPhone, kan tyvärr inte hjälpa dig. För mig har det nog aldrig vart några problem, varken med Android eller när jag hade iOS.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Halvar »

Katarsis skrev:@Halvar: Gäller det alla bilagor på forumet? Vad har du för telefon? Android, använder du någon download manager? iPhone, kan tyvärr inte hjälpa dig. För mig har det nog aldrig vart några problem, varken med Android eller när jag hade iOS.
jo, det gällde väl allt tror jag. men som sagt, inget stort problem eftersom jag alltid kunnat ladda ner till datorn ändå. på plattan används ingen dl manager, och iphonen ogillar jag skarpt så jag gör inte så mycket med den. kommer iofs inte ihåg om det blir samma sak med den, om jag ens försökt. återkommer.

edit: ok, funkade på iphonen (flabbergastmallen). hade nog bara ingen anledning att testa med den.
Ja' än't bittä'!

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Pärssi »

Stanich skrev:Tack för ett awesome jobb med mallen! Jag gillar den!

Väntar med spänning på nästa =) Någon som vet när den kommer?

Skulle vara kul med Imperial Knights komp etc, har inte mött en sådan än, den verkar jue inte helt bruten?

Nästa version av mallen släpps med nya IG, vi jobbar även på att ha appendixar med super heavies, IA mm, där knights då ingår, som TO kan välja att tillåta eller inte på sin turnering. Dock så är det omöjligt att lägga ner så mycket tid för analys mm på dessa som vi gör på de "vanliga" codexarna så deras komp är inte prioriterad.

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Konfa »

I Tau så kompas ju broadsides för 5 suits och sen 3 därefter. I det ska ju inräknas missile drones, men menas då drones i BSunitet, eller hela listan? Räknas även ex. en missile drone till en FWsergeant?

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Halvar »

enligt GWs FAQ är det enbart broadsides som kan ta missile drones.
Ja' än't bittä'!

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Konfa »

Pinsamt att inte ha tittat erratan ;)

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Gonka Koff »

Tja, jag tycker att GK kompen behöver tänkas om lite, jag tycker det är synd om dom (och jag har börjat bygga en Paladinlista... :D )

Psycannons borde inte kompa, det är inget vidare bra vapen, och eftersom exempelvis missile pods och scatter lasers inte kompar, så borde inte heller psycannons kompa, då det är ett sämre vapen.

Psyfleman, -denna kompas väl för att den är bättre än en vanlig AC/AC dread...? ni vet, en sån där modell som man tyckte var bra förr i tiden. Jag föreslår att den kompar först för den tredje.

Med dom här förändringarna kanske det går att spela en fungerande, blandad och lite kul GK, för det går det inte idag.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar