LBK-mallen 2.2

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Halvar »

det är samma grej som Jimmy skrev, fast lite mer av den. plus att man kan få in ett hov med upp till fem "flamers" utan att det kompar i den versionen ni skriver att ni beslutat om här.
och nu när du skrev den senaste posten så förstår jag att när du skriver techs menar du teks och inte techs.

edit: för förtydligande: man behöver inte splitta ut folket i olika enheter, man kan köra med enheten royal court också.
Senast redigerad av 1 Halvar, redigerad totalt 3 gånger.
Ja' än't bittä'!

elaktomte
Inlägg: 163
Blev medlem: 29 jan 2014, 23:53

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av elaktomte »

Likadant är jag lite fundersam över att man ska åka på komp på den 20:e lootan. Hade det inte bara varit smidigare att kompa på 21:a lootan? Anledningen är väl att man ska kompa om man kör fler än 1 grupp med lootas.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Ancalagon »

Jag tror det Halvar menar är att om Veil of Darkness/Chronometron/solar pulse är det man försöker komma åt är det det som ska kompa. Harbinger of Despair utan Veil är inte så hett i jämförelse med en som har det. Två haywire techs i en vanlig enhet utan Solar Pulse är inte speciellt ge-komp-bra, tycker iaf inte jag.

Så, nåt i stil med "1 komp for 2nd Chronometron/Solar Pulse/Veil of Darkness" eller nåt liknande vore bättre än att kompa courtet som sådant. Detsamma gäller väl Lance spam (8 destrukteks med lans, 2 i varje enhet warriors/immortals) t.ex

Obben
Inlägg: 11
Blev medlem: 28 aug 2010, 08:47

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Obben »

Jag tycker också det kan bli konstigt att kompa dubbla hov rakt av. Det blir samma problem som med Eldar och Wraithguard. Man kompar hela enheten när det är vissa saker i den som man vill åt. I Eldar-fallet är det ju eldkastare i vågorm, och i detta fallet är det dubbla specifika crypteks i viss enheter. Tänk om jag vill spela med massor med Lords med lie istället. Inte alls lika bra, men kompar i så fall likväl. I Eldar-exemplet så kan man ju tex inte spela en vettig Wraith-lista utan att komma upp på minst komp 1-2 trots att den inte alls är så hård utan vågormar eller annan snabbhet.

Mina två ören =)

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Pärssi »

NU HAR VI LAGT UPP BETAN AV NÄSTA VERSION AV MALLEN, OCH BYTT NAMN TILL SWEDISH COMP 40K. NYA TRÅDAR FÖR FEEDBACK OCH DISKUSSIONER, VV OCH POSTA DÄR.

:wub:

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Denkan »

Är det bara jag som har problem att ladda ner nya kompmallen med en iPhone?
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Poet »

Flogger: Ja.. det hade ju varit fantastiskt om lansar instade centurions.. men dem har visst T5.. så det var lite svårt.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Halvar »

tror han menar warp lance, eftersom det var prat om att centurions är jobbiga mot nids...
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK-mallen 2.2

Inlägg av Flogger »

Halvar skrev:tror han menar warp lance, eftersom det var prat om att centurions är jobbiga mot nids...
Tack.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar