pluskomp?

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: pluskomp?

Inlägg av DHettNeck »

Slutar ni inte särskriva med flit så lägger jag ner den här tråden här och nu...

Absolut, en mer komplexmall har mer utrymme för att locka folk att använda mindre bra enheter, men inte i samma utsträckning som subjektiv komp. Dock används dessa fortfarande oftast till att få in någon annan ost, men det kanske är det du vill?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

MicroMonkey
Inlägg: 33
Blev medlem: 20 sep 2013, 19:24

Re: pluskomp?

Inlägg av MicroMonkey »

Vad specifikt jag vill är väl; att du ska kunna ha in hur mycket ost du vill men få betala för det, så det blir ett övervägande. Men framför allt att skräp ska kunna få en plats i den välbalanserade kompetetiva scenen. Så spelaren som kommer in med vespids ska ha en balanserad chans. Vilket var start frågan på denna tråd, att göra så vespids/mandrakes ska få kunna dyka upp på turneringar.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: pluskomp?

Inlägg av Flogger »

Om priset för att vi ska få se mandrakes/vespids på turneringar är arméer med 12 venoms eller 3 riptides så ser jag gärna att vi undviker mandrakes/vespids...

Just nu finns det inget som stoppar dig från att ta vespids om du vill, de kompar ingenting så feel free. Samt kan du ta den där ostiga listan men du får betala för det, med komp. Ta 3 riptides och en wraithknight om du vill, men det kommer kompa 6 (och förtjänar att kompa 6) oavsett hur många vespids du har..
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar