Sida 6 av 6

Re: LBK-mallen 2.1

Postat: 01 jan 2014, 12:01
av Mr_riot
Marines får ju minus på var femte gravgun. Räknas combi-grav mot detta minus?

Re: LBK-mallen 2.1

Postat: 01 jan 2014, 13:10
av DHettNeck
Mr_riot skrev:Marines får ju minus på var femte gravgun. Räknas combi-grav mot detta minus?
Nej.

Re: LBK-mallen 2.1

Postat: 03 jan 2014, 13:08
av Robert
snabb fråga räknas marines som dem har access till divination pga av tigurius eller ger dem minus ihop med inq.

sen tänkte jag kolla hur kommer det sig att ni kompar olika runt deathcult cultis minus gk/inq.

vill också gärna se att ni tar bort landraider minus på allies om primary kan ta landraider vore kul att kunna variera och borde inte ha någon större inverkan på helhets hårdheten.

Re: LBK-mallen 2.1

Postat: 03 jan 2014, 13:16
av Lottomannen
sen tänkte jag kolla hur kommer det sig att ni kompar olika runt deathcult cultis minus gk/inq.
Inkv-dödskultsmördarna har väl specificerat pw - svärd?

Re: LBK-mallen 2.1

Postat: 03 jan 2014, 13:23
av Flogger
Robert skrev:snabb fråga
1. räknas marines som dem har access till divination pga av tigurius eller ger dem minus ihop med inq.

sen tänkte jag kolla
2. hur kommer det sig att ni kompar olika runt deathcult cultis minus gk/inq.

3. vill också gärna se att ni tar bort landraider minus på allies om primary kan ta landraider vore kul att kunna variera och borde inte ha någon större inverkan på helhets hårdheten.
1. Ja, de har access till divination om du spelar tigurius.

2. Deathcults från inquisition kan endast ha power swords.

3. Det tycker jag inte.

Re: LBK-mallen 2.1

Postat: 03 jan 2014, 13:50
av Robert
ok jag ska omformulera frågan

access till läser jag som "har libbar möjlighet att välja divination så får man inte minus även om man inte spelar med en libbe"
är det fel?

flogger 3. Det tycker jag inte

varför inte? ger bara mer möjligheter om jag vill in alliera greyhunter i landraidr till bloodänglar kan jag inte se hur det är bättre än om jag köper en ba landraider mer än att jag får mindre valfrihet.

ända fallet jag kan köpa minuset är inq/gk med dödskultister land raider är bättre än någon form av Power armour landraider men då kompas det ju även antalkultister/samt coteaz så det känns redan avklarat

Re: LBK-mallen 2.1

Postat: 03 jan 2014, 18:26
av daskad
Om man spelar UM får man inte minus för inq, annars får du det

Re: LBK-mallen 2.1

Postat: 07 jan 2014, 08:49
av Olof
Det togs upp tidigare i tråden men inte säker på om jag lyckades läsa innantill för att få ut ett svar. Som jag läser taumallen nu så kan man ha en kriskostymenhet med fyra markerdrones och joina upp en commander med två för att gå runt max fem markerdrones i en enhet. Är det meningen?

Re: LBK-mallen 2.1

Postat: 07 jan 2014, 08:50
av DHettNeck
Olof skrev:Det togs upp tidigare i tråden men inte säker på om jag lyckades läsa innantill för att få ut ett svar. Som jag läser taumallen nu så kan man ha en kriskostymenhet med fyra markerdrones och joina upp en commander med två för att gå runt max fem markerdrones i en enhet. Är det meningen?
Jag vet inte om det är meningen, men det är så det fungerar.

Re: LBK-mallen 2.1

Postat: 07 jan 2014, 10:42
av refabricated
Jo, detta e väl tanken. Du binder upp din commander på ett ställe där han inte gör mest nytta och dessa markerlight träffar kostar ganska mkt poäng per träff om man räknar in delar av commanderns kostnad.
6 markerdrones = 72p
halv(andra halvan hjälper suits) commander ~80p
~152p för 5 träff = ~30p per träff
Pathfinders kostar 22p per träff, sen får man väl välja om man vill betala de extra poängen för den extra tåligheten.

Trade-off helt enkelt.