LBK-mallen 2.1

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av bolterochkniv »

Flogger skrev:Däremot kanske man skulle kunna ha något i stil med

1 Each battle brother allied divination psyker (unless your army already has access to divination)

Men tror det kan slå fel, jag tycker inte CSM ska kompa om man allierar in divination liksom.
om jag inte minns fel har dom dock tillgång till divination när Huron chefar med Hamadrayan!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av LillePer »

Kan dock inte ta primaris powers dock om jag minns rätt!

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Excessus »

LillePer skrev:Kan dock inte ta primaris powers dock om jag minns rätt!
Precis! De vill ju inte att CSM ska bli för bra... :P
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Poet »

Tycker folk fokuserar på fel saker att klaga på i kompmallen..

Tau commander ska kompa 1 rakt av om han väljer cp suit som ger t5, 2+! Är ju han som yber-pimpar tau armèn.

Commandern får gärna ge twin-linked, ha FnP och skyfire i min värld.. men suiten ska kompa. Sen kan man ju iof ifrågasätta twin-linked utan komp också eftersom att alla gnäller på Divination...?

Förutom denna lilla "miss" så tycker jag det ser bra ut..

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av LillePer »

Lyssna inte på jimmy han har fel, är det något som ska kompa direkt är det ignore cover.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av kombat »

Håller med båda egentligen han borde kompa både för ignore cover och 2+ save

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Flogger »

Ignore cover och chippet är utan tvekan värst när han är i en Tau armé. Twin-link är nice när han är en battle brother.

Däremot kan han inte ha ignore cover, t5 och chippet. Då kompar han. Det är då han är värst. Vi får ad hur Tau presterar på turneringar framöver. Kanske ska han kompa 1 rakt av som BB ally? Men det får vi se.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av LillePer »

Hur är twinlinked värre? Eldar får det enkelt och SM kan få det ganska enkelt med tigirius. (Han ger typ 3 olika rerolls till armén så är mer värt)

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Poet »

Jag tycker suiten är det bästa och det ska kompa RAKT av.. insta-kill tröskeln som ändras till S10 ist för S8 är helt sjukt stor skillnad..

Jag tycker inte T-L är så farligt.. men divination e ju kompat överallt.. ser inte den stora skillnaden mellan det och commanderns ability? (Alla tar ju primaris)

Men jag håller med om att ignore cover e sjuuuukt bra också..

Oavsett ska commandern KOMPA.. gör sjukt mkt för armèn.. annars får ni ta bort ett antal HQ's komp.. t.ex coteaz, captain för SM etc.

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Gullberg »

Poet skrev:Jag tycker suiten är det bästa och det ska kompa RAKT av.. insta-kill tröskeln som ändras till S10 ist för S8 är helt sjukt stor skillnad..

Jag tycker inte T-L är så farligt.. men divination e ju kompat överallt.. ser inte den stora skillnaden mellan det och commanderns ability? (Alla tar ju primaris)

Men jag håller med om att ignore cover e sjuuuukt bra också..

Oavsett ska commandern KOMPA.. gör sjukt mkt för armèn.. annars får ni ta bort ett antal HQ's komp.. t.ex coteaz, captain för SM etc.
+1

Skriv svar