LBK-mallen 2.1

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av DHettNeck »

Gullberg skrev:Är det värre med en twinlinked enhet typ devstators än 3 enheter longfangs som är det?
Nej. Men det finns betydligt mycket bättre saker att linka.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Gullberg »

Ja absolut bara tog ett exempel ur luften men borde den inte kompa direkt då? Frågan är ju helt enkelt blir mängden av twinlinked sämre än den enstaka enheten? Det är så jag tolkar det nu

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av DHettNeck »

Gullberg skrev:Ja absolut bara tog ett exempel ur luften men borde den inte kompa direkt då? Frågan är ju helt enkelt blir mängden av twinlinked sämre än den enstaka enheten? Det är så jag tolkar det nu
Jag fårstår fortfarande inte vad du menar riktigt tror jag. Inquisitorn kompar nu om den ger tillgång till något man normalt inte har och det är väl inget konstigt med det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Newyn »

refabricated skrev:
Katarsis skrev:
Newyn skrev:Space wolf är det enda lag som inte har:
3 special vapen regeln på podsen.
Är det med flit eller av misstag?
De kan inte klämma in 3 specialvapen utan att spela med Wolf Guards, och då 'kostar' Podden redan 2.
:D
2x plasms/melta/flamer och plasma pistol. Eller
Plasma/melta/flamer, plasma pistol och WG med combo eller plasma pistol kan också lägga till en hq med comb. Eller pistol.
Det är bara en WG squad och Rune med Jaws som kostar två som det står just nu
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Gullberg »

DHettNeck skrev:
Gullberg skrev:Ja absolut bara tog ett exempel ur luften men borde den inte kompa direkt då? Frågan är ju helt enkelt blir mängden av twinlinked sämre än den enstaka enheten? Det är så jag tolkar det nu
Jag fårstår fortfarande inte vad du menar riktigt tror jag. Inquisitorn kompar nu om den ger tillgång till något man normalt inte har och det är väl inget konstigt med det.

Nej det håller jag absolut med dig om att om man får något man inte hade tillgång tidigare ska det kompas men har ni tänkt så i hela mallen? isåfall har ni gjort ett bra jobb och jag kommer inte ifrågasätta mer.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Gonka Koff »

DHettNeck skrev:
Gullberg skrev:Ja absolut bara tog ett exempel ur luften men borde den inte kompa direkt då? Frågan är ju helt enkelt blir mängden av twinlinked sämre än den enstaka enheten? Det är så jag tolkar det nu
Jag fårstår fortfarande inte vad du menar riktigt tror jag. Inquisitorn kompar nu om den ger tillgång till något man normalt inte har och det är väl inget konstigt med det.
Jag tror att jag fattar, för jag tycker att det är en ganska ologisk regel. Vore det inte både enklare pch mer korrekt att ha en generell regel som gäller alla i stil med "1 if divination is present in army"?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Flogger »

Gonka Koff skrev:
DHettNeck skrev:
Gullberg skrev:Ja absolut bara tog ett exempel ur luften men borde den inte kompa direkt då? Frågan är ju helt enkelt blir mängden av twinlinked sämre än den enstaka enheten? Det är så jag tolkar det nu
Jag fårstår fortfarande inte vad du menar riktigt tror jag. Inquisitorn kompar nu om den ger tillgång till något man normalt inte har och det är väl inget konstigt med det.
Jag tror att jag fattar, för jag tycker att det är en ganska ologisk regel. Vore det inte både enklare pch mer korrekt att ha en generell regel som gäller alla i stil med "1 if divination is present in army"?

För att alla arméer med divination är inte värda att kompa (demoner tex.).

Däremot kanske man skulle kunna ha något i stil med

1 Each battle brother allied divination psyker (unless your army already has access to divination)


Men tror det kan slå fel, jag tycker inte CSM ska kompa om man allierar in divination liksom.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Katarsis »

Newyn skrev:
Katarsis skrev:
Newyn skrev:Space wolf är det enda lag som inte har:
3 special vapen regeln på podsen.
Är det med flit eller av misstag?
De kan inte klämma in 3 specialvapen utan att spela med Wolf Guards, och då 'kostar' Podden redan 2.
2x plasms/melta/flamer och plasma pistol. Eller
Plasma/melta/flamer, plasma pistol och WG med combo eller plasma pistol kan också lägga till en hq med comb. Eller pistol.
Det är bara en WG squad och Rune med Jaws som kostar två som det står just nu
Varken Plasmapistol eller vapen på IC's räknas inte för någon.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Katarsis »

Gonka Koff skrev:Vore det inte både enklare pch mer korrekt att ha en generell regel som gäller alla i stil med "1 if divination is present in army"?
Jag tycker att det låter som ett mycket smidigare sätt att skriva det på. Men som Flogger skriver så kan man nog inte ha det som en allmän regel utan man får ta och kolla på varje armé som de skall ha straff eller inte.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: LBK-mallen 2.1

Inlägg av Gullberg »

Kan man inte skriva att det gäller om man är Battle brothers då? Så Inq med div kompar 1 om man är BB

Skriv svar