LBK-mallen 2.1 BETA

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Bagarn
Inlägg: 545
Blev medlem: 25 jul 2011, 21:02

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Bagarn »

Röde skrev:Jag tycker det börjar kännas som att hela idén med LBK-mallen är i fara... Ett fåtal saker i de olika arméerna som straffas hårt med komp minus. Nu med allt pill har vi snart en ny RT-mall istället.
+1
Daniel "bagarn" Carlson

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Neth_Oni »

1 komp på både farsight+tau och för 3 scoring suits? Jag håller med om alliansen, men verkligen inte på suitsen. Det betyder alltså att någon som spelar Farsight enclave enbart, utan allies osv har minimum komp 1 för att den unit de måste ta med kompar? Alla andra codexar och supplement gör det iaf möjligt att spela komp 0 men Farsight Enclave kan inte spelas i komp 0. Borde flytta kompet till 2a enheten men oberoende av hur stor den enheten är. Sen tycker jag verkligen inte att commandern ska kompa rakt av, tycker förslaget som det är nu funkar om än lite krångligt till skillnad från det mesta annat men codexen ska inte behöva låsas till bara 1 hq och några specialkaraktärer för att en av deras hq'n kan göras bra. Han blir ju inte jättebra utan de grejerna som ger komp i nuvarande förslaget och lämnar uppe möjligheten att spela en commander som slåss/skjuter utan att det kompar

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Flogger »

Neth_Oni skrev:1 komp på både farsight+tau och för 3 scoring suits? Jag håller med om alliansen, men verkligen inte på suitsen. Det betyder alltså att någon som spelar Farsight enclave enbart, utan allies osv har minimum komp 1 för att den unit de måste ta med kompar? Alla andra codexar och supplement gör det iaf möjligt att spela komp 0 men Farsight Enclave kan inte spelas i komp 0. Borde flytta kompet till 2a enheten men oberoende av hur stor den enheten är. Sen tycker jag verkligen inte att commandern ska kompa rakt av, tycker förslaget som det är nu funkar om än lite krångligt till skillnad från det mesta annat men codexen ska inte behöva låsas till bara 1 hq och några specialkaraktärer för att en av deras hq'n kan göras bra. Han blir ju inte jättebra utan de grejerna som ger komp i nuvarande förslaget och lämnar uppe möjligheten att spela en commander som slåss/skjuter utan att det kompar

Stämmer bra det. Vad är problemet med att inte kunna ta Farsight på komp 0?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Flogger »

Bagarn skrev:
Röde skrev:Jag tycker det börjar kännas som att hela idén med LBK-mallen är i fara... Ett fåtal saker i de olika arméerna som straffas hårt med komp minus. Nu med allt pill har vi snart en ny RT-mall istället.
+1

Kanske för att det inte finns en RT mall och många saknar det.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av LillePer »

Det jobbas lite på en ny...
(Dock i sin vagga än så länge)

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Ancalagon »

Efter att ha kollat hur topplistorna ser ut i de flesta turneringar så är det väldigt uppenbart att både Eldar och Tau är överrepresenterade i toppskiktet. Antagligen behöver man antingen strypa åt dem ytterligare alternativt släppa rejält på de äldre codexarna så att det blir värt att ens överväga att ta dem för folk. Det går fortfarande i mallen att göra väldigt väldigt hårda listor med element från de arméer som väldigt ofta ligger i toppen.

Stormshadow
Inlägg: 77
Blev medlem: 08 feb 2010, 15:28

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Stormshadow »

refabricated skrev:Syftet är att divination kostar komp om din primary inte har divination.
Nu har jag missförstått någonting igen eller så är det något som är knas.

Jag har en Dark Angel arme med Inquisition Allies.

Jag vill ha Divination i armen och köper en Librarian. Nu kompar armen +0. Hade jag istället givit Divination till min Inquisitor hade listan kompat +1. Var är osten! Varför spelar det roll om det är inquisitorn eller Darkangeln som trollar? Är en Inquisitor så otroligt bruten att den kompar som en Storm Raven medan en Librarian är gratis?

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Mag-El »

Stormshadow skrev:
refabricated skrev:Syftet är att divination kostar komp om din primary inte har divination.
Nu har jag missförstått någonting igen eller så är det något som är knas.

Jag har en Dark Angel arme med Inquisition Allies.

Jag vill ha Divination i armen och köper en Librarian. Nu kompar armen +0. Hade jag istället givit Divination till min Inquisitor hade listan kompat +1. Var är osten! Varför spelar det roll om det är inquisitorn eller Darkangeln som trollar? Är en Inquisitor så otroligt bruten att den kompar som en Storm Raven medan en Librarian är gratis?
Kompar 0 på båda.

Iom att du KAN ha divination i din Primary så kompar inte Inkvisitorn. Det är till för att stoppa med lättheten "alla" kan få in divination som inte kunde detta innan.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Neth_Oni »

när är det tänkt att nya mallen släpps officiellt? Blir det i tid till defcon?


Skriv svar