LBK-mallen 2.1 BETA

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Fenris »

daskad skrev:
Fenris skrev:Eldar:
4 wave serpents med scatter laser ger alltså komp 6? (jämför med att 3 land raiders ger komp 2 för SM)
Jag föreslår att wave serpent kompen tas bort, de kompas nog av var fjärde med front 12 och räkna dem med scatter laser dubbelt.

Imperial Guard
Chimeras är grymt jobbiga att skjuta sönder, framförallt för sina poäng. Jag föreslår därför att för var fjärde chimera och för varannan därefter läggs 1 poäng komp till.
Du menar alltså att Wave Serpents och Chimeras ska kompa lika? Jag är ledsen men jag sitter här och skrattar åt det just nu.
Ja, 3 wave serpents utan scatter laser är inte jobbigare än 3 chimeras (de kostar ju dubbla poängen), efter detta kompas wave serpent ändå dubbelt så hårt som chimera. Man bör alltså få in 2 wave serpents varav max en med scatter lasers på komp 0.

Förresten, räknas aegis defence line som fortification, och räknas samma fortification både för grundarmén och allies?
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Flogger »

Om serpents förlorar möjligheterna att skjuta skölden, DÅ är de mer på samma nivå som chimeras, men inte riktigt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Denkan »

Flogger skrev:Om serpents förlorar möjligheterna att skjuta skölden, DÅ är de mer på samma nivå som chimeras, men inte riktigt.
Skölden är bra, absolut.
Men det är kombon Sköld + scatterlaser med reroll till helvetet som gör den über.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Röde »

Jämförelsen Chimera och Wave Serpent är nog bland det fånigaste jag hört. De är ju inte ens på samma bollplan.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Flogger »

Röde skrev:Jämförelsen Chimera och Wave Serpent är nog bland det fånigaste jag hört. De är ju inte ens på samma bollplan.

+1
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av refabricated »

Denkan skrev:
Flogger skrev:Om serpents förlorar möjligheterna att skjuta skölden, DÅ är de mer på samma nivå som chimeras, men inte riktigt.
Skölden är bra, absolut.
Men det är kombon Sköld + scatterlaser med reroll till helvetet som gör den über.
Woot?
Vill jag ha skytte så tar jag ngt som skjuter bra... Serpents skjuter mellanmjölk...
Det som gör dem broken bra e att de vägrar gå sönder.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Lillen »

+1

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Flogger »

refabricated skrev:
Denkan skrev:
Flogger skrev:Om serpents förlorar möjligheterna att skjuta skölden, DÅ är de mer på samma nivå som chimeras, men inte riktigt.
Skölden är bra, absolut.
Men det är kombon Sköld + scatterlaser med reroll till helvetet som gör den über.
Woot?
Vill jag ha skytte så tar jag ngt som skjuter bra... Serpents skjuter mellanmjölk...
Det som gör dem broken bra e att de vägrar gå sönder.

Finns väl inget i Eldar armén som är bättre än serpents. Deras Dakka är stört bra. De träffar ju 80-90-% av sina skott varenda gång de skjuter. Helt vedervärdiga prylar.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar