LBK-mallen 2.1 BETA

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av LillePer »

Du får minus om du inte köpt tigirius?

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av bolterochkniv »

LillePer skrev:Du får minus om du inte köpt tigirius?
innebär det att man får minus om man inte köpt libbe till sina DA också?
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av John_F »

LillePer skrev:Du får minus om du inte köpt tigirius?
Jaha, gäller samma sak med Dark Angels då? Att inkvisitorn bara ger minus OM man köper en libbe och väljer divination? Om så är fallet ska man nog formulera kompregeln något annolunda..

Edit: ninjad

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Halvar »

John_F skrev:
LillePer skrev:Du får minus om du inte köpt tigirius?
Jaha, gäller samma sak med Dark Angels då? Att inkvisitorn bara ger minus OM man köper en libbe och väljer divination? Om så är fallet ska man nog formulera kompregeln något annolunda..

Edit: ninjad
varför då? har du ingen libbe så har just ditt primary detachment ingen möjlighet att ta divination.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av refabricated »

Syftet är att divination kostar komp om din primary inte har divination.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Ardhiel
Inlägg: 129
Blev medlem: 27 mar 2012, 20:12

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Ardhiel »

Ett alternativ till commander komp förslaget är att man kan ta en support eller tank commander utan komp och kompa om man gör en batman.

Buffcommander borde då kunna Multi-Spectrum Suit, Command and Control Node och Puretide engram utan komp. Övrig 3 kombination kompar. Det ger att tank commander kan ta Iridium suit och Feel no Pain utan komp men inget mer. alla 2 kombinationer är fria.

Buff commander borde kompa direkt som alli.

Buffcommander buffar onekligen lika bra som nu, men dör direkt av en missile eller bättre, lätt att nöta ner osv osv

Liten ändring från förslaget.

Tycker inte heller det behövs ytterligare komp på markerlights utöver det första. ingen tar komp på markerlight eftersom det inte är värt det och tar man kompen för det bör man få ta fler. Vill någon ta 20 markerlight så varsigod. personen i fråga tappar massa skytte och kommer inte kunna använda alla markerlight. Efter första kompen balanserar det sig själv.
Senast redigerad av 2 Ardhiel, redigerad totalt 9 gång.
Jag är inte dryg, jag bara låter så.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Flogger »

Ardhiel skrev:Ett alternativ till commander komp förslaget är att man kan ta en support eller tank commander utan komp och kompa om man gör en batman.

Buffcommander borde då kunna Multi-Spectrum Suit, Command and Control Node och Puretide engram utan komp. Övrig 3 kombination kompar. Det ger att tank commander kan ta Iridium suit och Feel no Pain utan komp men inget mer. alla 2 kombinationer är fria.

Buff commander borde kompa direkt som alli.

Buffcommander buffar onekligen lika bra som nu, men dör direkt av en missile eller bättre, lätt att nöta ner osv osv

Liten ändring från förslaget.

Tycker inte heller det behövs ytterligare komp på markerlights utöver det första. ingen tar komp på markerlight eftersom det inte är värt det och tar man kompen för det bör man få ta fler. Vill någon ta 20 markerlight så varsigod. personen i fråga tappar massa skytte och kommer inte kunna använda alla markerlight. Efter första kompen balanserar det sig själv.
Tycker verkligen inte buffcommandern ska gå fri, han är alldeles för bra. Jag tillhör väl dem som tycker vi bara ska sätta:

1 Tau Commander


Så löser man alla problem med buff eller tank o.s.v.

Vill man ta en HQ som inte kompar i Tau tycker jag man ska ta fireblade eller darkstride, de är inte så bra.


Men nuvarande förslaget är en kompromiss :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Fenris »

Eldar:
4 wave serpents med scatter laser ger alltså komp 6? (jämför med att 3 land raiders ger komp 2 för SM)
Jag föreslår att wave serpent kompen tas bort, de kompas nog av var fjärde med front 12 och räkna dem med scatter laser dubbelt.

Wraiths 7 eller fler tillsammans med 2 farseers gör att de inte är troops eftersom de behöver ett HQ val som är en spiritseer för att göra dem troops, vilket borde endast göra det till Eldrad + Spiritseer som problematiskt, Eldrad är dock långt ifrån sin forna glans.
Fler än 10 som troops borde räcka som restriktion.

Imperial Guard
Chimeras är grymt jobbiga att skjuta sönder, framförallt för sina poäng. Jag föreslår därför att för var fjärde chimera och för varannan därefter läggs 1 poäng komp till.

Tau
Firewarriors är väldigt effektiva för sina poäng. Jag föreslår 25:e och varje 12 därefter ska ge 1 i komp.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av Röde »

Jag tycker det börjar kännas som att hela idén med LBK-mallen är i fara... Ett fåtal saker i de olika arméerna som straffas hårt med komp minus. Nu med allt pill har vi snart en ny RT-mall istället.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: LBK-mallen 2.1 BETA

Inlägg av daskad »

Fenris skrev:Eldar:
4 wave serpents med scatter laser ger alltså komp 6? (jämför med att 3 land raiders ger komp 2 för SM)
Jag föreslår att wave serpent kompen tas bort, de kompas nog av var fjärde med front 12 och räkna dem med scatter laser dubbelt.

Imperial Guard
Chimeras är grymt jobbiga att skjuta sönder, framförallt för sina poäng. Jag föreslår därför att för var fjärde chimera och för varannan därefter läggs 1 poäng komp till.
Du menar alltså att Wave Serpents och Chimeras ska kompa lika? Jag är ledsen men jag sitter här och skrattar åt det just nu.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar