LBK mallen v1.5 BETA2

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av kombat »

1 Drake tycker jag alla arméer skall klara av kan man inte det så får man fundera vad som är fel med ens armé

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av refabricated »

Beror på om du spelar 5e eller 6e editionen av 40k.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Denkan »

refabricated skrev:Beror på om du spelar 5e eller 6e editionen av 40k.
Vi spelar 5,5 eftersom flyers är för kompat att ha med men allt annat godis (läs divination och aegis) är go.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av kombat »

problemet är att det blir ett moment 22. Folk har problem emd flyers därför kompar vi bort fliers. Därför bygger folk aldrig sina arméer för att kunna hantera flyers och man lär sig ej heller att spela mot dem. Så därför vill folk inte släppa dem mer fria för folk vet/kan inte hantera fliers med sina arméer. Så länge som folk konstant vägrar och anser dem vara brutna kan de inte heller ta till sig hur man hanterar dem med antingen att bygga om sin armé eller använder andra speltekniska moment. Det är därför som Olof S är ganska syrlig i sin kommentar om att folk som avfärdar flyers utan att ens spela mot/med dem i någon större utsträckning lever kvar och vill spela 5th edition medans andra har gått vidare och utnyttjar allt det som 6th har för in i spelet. De flesta jag känner som har spelat 6th nu sedan det släpptes säger att 6th edition är ett extremt mycket bättre och roligare spel än 5th.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Kanske har att göra att Draken är rätt dålig mot nids och demoner ? ;) medans den är sjukt jävla awesome mot nästan allt annat.
You know me so well ;)

Däremot är inte Draken en transport, och det är en väldig styrka som storm ravens och tex. Necron flyg har gentemot draken.
Jag tycker ju transportflyers är värst på det sättet.

Däremot är ju Draken överjävlig mot Marines. Men de flesta borde kunna hantera 1 drake.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Halvar »

kombat skrev:problemet är att det blir ett moment 22. Folk har problem emd flyers därför kompar vi bort fliers. Därför bygger folk aldrig sina arméer för att kunna hantera flyers och man lär sig ej heller att spela mot dem. Så därför vill folk inte släppa dem mer fria för folk vet/kan inte hantera fliers med sina arméer. Så länge som folk konstant vägrar och anser dem vara brutna kan de inte heller ta till sig hur man hanterar dem med antingen att bygga om sin armé eller använder andra speltekniska moment. Det är därför som Olof S är ganska syrlig i sin kommentar om att folk som avfärdar flyers utan att ens spela mot/med dem i någon större utsträckning lever kvar och vill spela 5th edition medans andra har gått vidare och utnyttjar allt det som 6th har för in i spelet. De flesta jag känner som har spelat 6th nu sedan det släpptes säger att 6th edition är ett extremt mycket bättre och roligare spel än 5th.
fast problemet från början är att saker som inte var flyers men sedan blev det fortfarande kostar som om de vore fast skimmers. hade GW bara fixat den biten iom släppet av sjätte hade diskussionen varit helt annorlunda.

och att kunna kasta hela sin armé för att hantera en sketen flyer så att resten av flyercommanderns armé har fritt spelrum är inte direkt balanserat.

sen finns det vissa personer som faktiskt helt enkelt inte vill spela med flyers och eftersom det oftast är flyers som är enda anti-flyeralternativet så blir man bara en del av problemet, inte lösningen.
Ja' än't bittä'!

gobba
Inlägg: 61
Blev medlem: 13 apr 2013, 17:48

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av gobba »

Halvar skrev:sen finns det vissa personer som faktiskt helt enkelt inte vill spela med flyers och eftersom det oftast är flyers som är enda anti-flyeralternativet så blir man bara en del av problemet, inte lösningen.
Denna åsikt/tanke eller vad det kan vara är väl ganska orelelevant förutom möjligen till varför visa krigar mer än andra för att hålla flygare borta då förändring är jobbigt.

Flyers är en del av 40k nu så visst inte släppa fritt men dom bör få spelas utan att straffas så man aldrig kan vinna en turnering. Det är och förblir spamming av enheter som är bra som är jobbigt resten får man förvänta sig och anpassa sig efter.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Halvar »

Flogger skrev:
LillePer skrev:Tycker första nightschyte, stormraven och drake(med flamer) ska kompa. För de är sådana matchvinnare på egen hand. (Draken jag spelade med på lincon var heeelt bruten när väldigt många andra lämnade flygen hemma och då mötte jag inte en enda marine spelare)
Enda anledningen att folk lämnar flygen hemma är för att alla andra flyers kompar och folk antar att ingen kommer ta dem. Jag tycker nog det enda som ska kompa med en gång är vissa specialkaraktärer. Men vill man ha mjuka arméer på komp 0 så borde vi kompa mer saker.
Grejen är ju att ingen verkar veta hur hårt komp 0 ska vara..
Gobba: det var mer sådana här kommentarer som jag syftade att ge en replik till. det finns en hel del sådana i den här och många andra trådar.
Ja' än't bittä'!

gobba
Inlägg: 61
Blev medlem: 13 apr 2013, 17:48

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av gobba »

Halvar skrev:
Flogger skrev:
LillePer skrev:Tycker första nightschyte, stormraven och drake(med flamer) ska kompa. För de är sådana matchvinnare på egen hand. (Draken jag spelade med på lincon var heeelt bruten när väldigt många andra lämnade flygen hemma och då mötte jag inte en enda marine spelare)
Enda anledningen att folk lämnar flygen hemma är för att alla andra flyers kompar och folk antar att ingen kommer ta dem. Jag tycker nog det enda som ska kompa med en gång är vissa specialkaraktärer. Men vill man ha mjuka arméer på komp 0 så borde vi kompa mer saker.
Grejen är ju att ingen verkar veta hur hårt komp 0 ska vara..
Gobba: det var mer sådana här kommentarer som jag syftade att ge en replik till. det finns en hel del sådana i den här och många andra trådar.
Många viljor och dom som är missnöjda är väl dom som hörs mest.. :)

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Halvar »

precis, det är väl därför man bara hör folk som tycker att just deras flyg ska sluta kompa.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar