Tyranids, Daemons 6th
Sv: Tyranids, Daemons 6th
Håller med att man ska kunna spela 2 tervigoner utan komp, och att broodlords inte ska räknas in till psykerkompen.
Re: Sv: Tyranids, Daemons 6th
Pärssi skrev:Håller med att man ska kunna spela 2 tervigoner utan komp, och att broodlords inte ska räknas in till psykerkompen.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
- Inlägg: 111
- Blev medlem: 31 jul 2011, 15:13
- Ort: Norrköping
Re: Tyranids, Daemons 6th
I lägen som dessa då en är ok, två på gränsen men tre alldeles för mycket så kanske den tredje ska kompas extra hårt även om tervigonen kompar som MC och psyker redan. Tycker även detta kan vara en bra lösning på FMC (nids och demoner) att låta två st kompa noll, då de redan kompas som MC och psyker, men den tredje kompas extra hårt.
Re: Tyranids, Daemons 6th
Tycker inte att 2 tervigons som troops ska kompa då de redan räknas med psychic powers or antal mc's man får ha + att det är nästan dom enda mc's man kan ta fler av som inte kostar sjortan och halva armen och kan tåla en runda skytte. Att det kompar på 3 okej för då börjar det bli lite väl många T6 wounds och små gubbar dom trollar fram.
Att 2 flygande tyranter kompar kan jag förstå då det är ganska enkelt för dom flesta att ta ner 1 (behövs faktiskt bara S3 skytte) men om det kommer två kan det bli lite jobbigt iallafall om någon av dom lyckas rulla iron arm. Även fast dom kostar som tusan.
Att broodlords räknar till antalet psychic powers är ju som att sparka på någon som ligger ner
Jag tycker inte att zoanthropes borde räknas så mycket på psychic powers då det är deras enda vapen och bara 1 är igentligen värd att använda (samt går att använda per tur). Kanske räkna 1 power per zoanthrope.
Att 2 flygande tyranter kompar kan jag förstå då det är ganska enkelt för dom flesta att ta ner 1 (behövs faktiskt bara S3 skytte) men om det kommer två kan det bli lite jobbigt iallafall om någon av dom lyckas rulla iron arm. Även fast dom kostar som tusan.
Att broodlords räknar till antalet psychic powers är ju som att sparka på någon som ligger ner
Jag tycker inte att zoanthropes borde räknas så mycket på psychic powers då det är deras enda vapen och bara 1 är igentligen värd att använda (samt går att använda per tur). Kanske räkna 1 power per zoanthrope.
Re: Tyranids, Daemons 6th
Skärp er ffs.. 2 tervigoner ska kompa.. och/eller varje flygmamma.. dvs.. antingen kompar flygmamma nr ett 1 i komp och 2 tervigoner 0, eller så kompar tervigon nr två 1 i komp, och första flygmamman e gratis... Som det är nu är ju Nids helt brutna..
1 flygande hive tyrant, dubbla devourers, rulebook spells.
2 tervigons som troops, rulebook spells.
2x 10 termagaunts.
3x3 hive guards.
2x20 gargoyles.
1x20 genestealers
typ... detta är mongohårt på 0 komp..
OCH DEMONER.....
2a flygprinsen MÅSTE kompa...
1 flygande hive tyrant, dubbla devourers, rulebook spells.
2 tervigons som troops, rulebook spells.
2x 10 termagaunts.
3x3 hive guards.
2x20 gargoyles.
1x20 genestealers
typ... detta är mongohårt på 0 komp..
OCH DEMONER.....
2a flygprinsen MÅSTE kompa...
Re: Tyranids, Daemons 6th
Poet skrev:Skärp er ffs.. 2 tervigoner ska kompa.. och/eller varje flygmamma.. dvs.. antingen kompar flygmamma nr ett 1 i komp och 2 tervigoner 0, eller så kompar tervigon nr två 1 i komp, och första flygmamman e gratis... Som det är nu är ju Nids helt brutna..
1 flygande hive tyrant, dubbla devourers, rulebook spells.
2 tervigons som troops, rulebook spells.
2x 10 termagaunts.
3x3 hive guards.
2x20 gargoyles.
1x20 genestealers
typ... detta är mongohårt på 0 komp..
OCH DEMONER.....
2a flygprinsen MÅSTE kompa...
Detta är hårt på komp 0 på 1250 men verkligen inte på 1850.
Däremot tycker jag ABSOLUT att 3e tervigon ska kompa och är helt för en utveckling som är:
V2 Tervigons
V2 units of Hive Guard
Resten är inte ett problem. Första FMCn ska ALDRIG kompa för någon armé, de är så stört sköra. 4 wounds och 3+ save, nej förlåt, 3 wounds då den på 2+ tar ett när den ramlar ner.. Samt är just hive tyrants beroende av Iron Arm eller FnP annars dör de som flugor..
Demonprinsar är tåligare och hårdare än Hive Tyrants.
Däremot om man tar mitt förslag på ändringen i demonkompen att andra prinsen kompar 1 på 1250 men inte på 1850. Precis som det blir med tervigons om man skriver V2.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Tyranids, Daemons 6th
Peter är du full? Är den listan ovanför inte hård? Han har ju till och med tagit dåliga stealers, men listan är fortfarande grishård(och finns utrymme i kompen att göra den hårdare.) Jag tror någon har spelat alldeles för mycket okompat i 6e och är lite hemmablind på vad som är hårt och inte.
(Inget ont mot dig som person Peter bör jag tillägga tycker du är skittetrevlig, endast din åsikt om just detta jag ifrågasätter)
(Inget ont mot dig som person Peter bör jag tillägga tycker du är skittetrevlig, endast din åsikt om just detta jag ifrågasätter)
Re: Tyranids, Daemons 6th
Om flygande tyranter ska kompa 1 per varje man tar så kommer nog ingen att använda dom. Det är först när det är 2 dom faktiskt blir lite jobbiga och tas med men det är också nästan 500p, ska dessa kompa lika hårt som 2 helldrakes?. Sen är det 260p för 3+ save och ingen inv medans deamons kan ha två flygande nissar med inv saves.
Jag kan hålla med om att två tervigon som troops kan vara jobbigt på 1250 men kompen är ju gjord för 1850 och ger lite problem om man spelar på lägre poäng tycker jag, jag är visserligen ganska emot komp allmänhet.
Så ifall den där listan är bruten och oslagbar på komp 0 så tror jag inte att den skulle tappa all kraft om ena tervigon blev HQ istället.
Jag kan hålla med om att två tervigon som troops kan vara jobbigt på 1250 men kompen är ju gjord för 1850 och ger lite problem om man spelar på lägre poäng tycker jag, jag är visserligen ganska emot komp allmänhet.
Så ifall den där listan är bruten och oslagbar på komp 0 så tror jag inte att den skulle tappa all kraft om ena tervigon blev HQ istället.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Tyranids, Daemons 6th
LillePer skrev:Peter är du full? Är den listan ovanför inte hård? Han har ju till och med tagit dåliga stealers, men listan är fortfarande grishård(och finns utrymme i kompen att göra den hårdare.) Jag tror någon har spelat alldeles för mycket okompat i 6e och är lite hemmablind på vad som är hårt och inte.
(Inget ont mot dig som person Peter bör jag tillägga tycker du är skittetrevlig, endast din åsikt om just detta jag ifrågasätter)
Håller med. Den listan är stört hård för komp 0.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Tyranids, Daemons 6th
Jag kan tycka floggers förslag ser bra ut. Minus för tredje tervigonen och andra flygande tyrant är vettigt. Likaså minus för sex hive guards. Jag kan dock köpa minus för andra tervigonen. Det gör ingen skillnad för mig ändå. Min bästa lista nid lista får komp 0.
Kan man inte ge minus för två tervigoner som är troops och har mer än en magi?
Kan man inte ge minus för två tervigoner som är troops och har mer än en magi?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/