Inför LBK mallen version 1.5

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av Max »

På vilken nidz eller demongubbe är det 1/6 att man får den?

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av Silvertejp »

daskad skrev:Mastery- och FMC minuset är just nu alldeles för hårt. Jag kan tycka att man borde ha antal Psychic Powers och inte vilken nivå psykern är. Jag tror att V9 Psychic Powers kan vara en bra nivå att lägga den på. Då kan man fortfarande ha 1 Flyrant och 2 Mammor med 3 powers utan att få minus.
det där är hårt! Och argumentet att 1 markerlight och en FMC bara ramlar ner och dör är helt orimligt då det bara är en armé som kan ha dom. Mot allt annat är en flygande lvl 3 med Biomancy stenhårt. Min demonprins med lvl3 och biomancy dog en gång på Fantasia. I alla andra matcher döda den allt och gav dessutom ofta FnP till en annan enhet. Finns bara en spell som är dålig på biomancy så...

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av kombat »

Dock så betalar man ganska mycket poäng för att få en chans att rulla det glöm inte bort det. En demon prins, greater daemon eller en Hive tyrant går loss på c:a 300 poäng. Inga av dessa har någon eternal warrior och har en stor svaghet mot ID vapen. Åter igen Iron arm är bra men inte brutet det löser en stor svaghet hos vissa MC som med tanke på kostnaden på dem borde ha det inbyggt.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av kombat »

Silvertejp skrev:
daskad skrev:Mastery- och FMC minuset är just nu alldeles för hårt. Jag kan tycka att man borde ha antal Psychic Powers och inte vilken nivå psykern är. Jag tror att V9 Psychic Powers kan vara en bra nivå att lägga den på. Då kan man fortfarande ha 1 Flyrant och 2 Mammor med 3 powers utan att få minus.
det där är hårt! Och argumentet att 1 markerlight och en FMC bara ramlar ner och dör är helt orimligt då det bara är en armé som kan ha dom. Mot allt annat är en flygande lvl 3 med Biomancy stenhårt. Min demonprins med lvl3 och biomancy dog en gång på Fantasia. I alla andra matcher döda den allt och gav dessutom ofta FnP till en annan enhet. Finns bara en spell som är dålig på biomancy så...
kan inte dina motståndares arméer hantera en prins med biomancy så har de allvarliga brister... Det gör inte en prins bruten på långa vägar

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:Att kompa mastery levels är som att kompa antalet vapen i arméer, eller antalet modeller som kan skjuta.

En lasgun ska inte kompa för att en manticora är asbra. Det är så det är just nu med psykers.
Det är absolut inte samma sak med tanke på hur få psykers som "skjuter" med sina krafter.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av daskad »

Visst, det finns bara en armé med markerlights, men ALLA arméer har enheter som kan skjuta något skitvapen. Alla vapen kan skjuta ner en FMC till marken. Ja när den har Iron Arm (som man inte alltid får!!!) så är den hård, men ALLA listor ska kunna skjuta ner den, som högst krävs det S6 för att skjuta ihjäl ett monster. Alla listor har det, annars är det fel på listan
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av Max »

Ok, så hur hanterar din demonlista en flygare? Är det automatiskt fel på en lista som inte har, till att börja med, minst tre enheters skytte som han kan undvara, och sedan har över så mkt skytte att han dödar en T8 demonprins med gifts?...

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av Silvertejp »

Ni underskattar lvl 3 prinsar med gifts frukansvärt. Har man dessutom massa telepathy i listan. Min demonprins hade nästan alltid invisibillity, FnP och Iron arm. Det behövdes ju inte alltid, men i det viktiga rundorna, ja.. Magispam är brutet hårt.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av kombat »

Om du alltid har invisibilty iron arm och fnp så är drt bra men man slår sällan så bra huttils när jag spelat min nurgle arme med en guo och en prins så har jag inte fått en iron arm och bara endurance i en match. Så enligt mina erfarenheter är biomancy starkt överskattat...

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av Silvertejp »

På en prins är 4/5 resultat av 6 bra på biomancy. Beroende på motståndare.

Skriv svar