Tyranids, Daemons 6th

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Tyranids, Daemons 6th

Inlägg av Flogger »

Ja, alltså oavsett vad som händer så kommer jag alltid spela komp 0 :)

Och jag kan ABSOLUT vara hemmablind, det är inget jag vill förneka.

Däremot om den där listan kompade 1 (vilket den borde för 3 enheter hive guard) så är den inte såå hård. Det var så jag tänkte när jag skrev :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Tyranids, Daemons 6th

Inlägg av refabricated »

2 Scoring tervigoner bör kompa 1.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Tyranids, Daemons 6th

Inlägg av Flogger »

Om 2 tervigons ska kompa 1 så måste verkligen mallarna för de andra arméerna ses över.

Jag är helt ok med att de kompar 1 men ni måste bestämma er vilken nivå ni vill att komp 0 ska ligga på. Om 2 är för hårda på komp 0 är jag med på det, lugnt, då blir komp 0 snällare och det är HELT ok :)

Däremot bör ni då se över FMCs för demoner, bikes för Ravenwing (jag tror aldrig ni spelat mot dem så lätt som ni kompar dem), ta bort weak army från systrarna om celestine är med dem (så hon kompar 1 på riktigt) samt en del andra grejer.

Däremot kanske man kan göra som Egge sa, 2 Tervigons med fler än 1 power var kompar 1.
Har de inte FnP är de inte så jävla rockiga :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

arnestig
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 jul 2013, 13:11
Ort: Jönköping

Re: Tyranids, Daemons 6th

Inlägg av arnestig »

Ska Swarmlorden verkligen automatiskt ge 1 komp?
Straffas man inte redan genom psychic powers och monstrous creatures?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Tyranids, Daemons 6th

Inlägg av Flogger »

arnestig skrev:Ska Swarmlorden verkligen automatiskt ge 1 komp?
Straffas man inte redan genom psychic powers och monstrous creatures?
Beror på hur hårt komp 0 ska få vara. Men jo, han straffas rejält på psychic powers.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Tyranids, Daemons 6th

Inlägg av kombat »

Förslag till daemons:

Fateweaver bör kompa 1 om man har en exalted reward med i listan. (Fateweaver är väldigt bra ffa om man är väldigt svår att döda)

Höja gränsen för FMC med 1 3 utan komp sen 1 komp för vartann FMC dvs anadra komp steget på 6 sen 8 osv. (Circusen är bra men kräver oftast fateweaver, när man lägger komp på fateweaver så borde nivån höjas 1 steg och kör man utan fateweaver så är circusen inte riktigt lika bra och man kan ha med ett extra monster)

Bort med troops minuset. (helt meningslöst, folk kör inte med så mycket troops och det är inte särkilt bra heller)

Exalted reward med mer än 5 divination spells borde bytas ut med. Om man har screamers och mer än 6 diviniation slag. (Screamer council är det man vill komma åt med denna punkten. Som den är skriven nu känns den lite för generell)

Ta bort MC/fordons minus (ganska irrelevant finns itne så många MC och fordon i daemons som förtjänas att kompas, kompa de som behövs istället)

1 komp för fler än 2 soulgrinders.

När Flying Circus kompar (minst 2) och screamer council kompar (minst 2) så känns Psychic kompen mest som en dubbelkomp som inte behövs så ta bort psychic kompen

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Inlägg av Asplund »

Tycker överlag nidsen får komp för rätt grejer nu. Men har någon lyckats göra en komp 1 lista de tror funkar? Själv kommer jag inte på många matchups jag blir sugen på med det jag kladdat ihop.

Egge, du har ju alla skitmodeller som finns, får du ihop nåt?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Tyranids, Daemons 6th

Inlägg av Flogger »

Asplund skrev:Tycker överlag nidsen får komp för rätt grejer nu. Men har någon lyckats göra en komp 1 lista de tror funkar? Själv kommer jag inte på många matchups jag blir sugen på med det jag kladdat ihop.

Egge, du har ju alla skitmodeller som finns, får du ihop nåt?
Halvbra listor får jag ihop. Svårt att hitta något som kan slå samtidigt som man ska få in scoring.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Tyranids, Daemons 6th

Inlägg av egge »

Flogger skrev:
Asplund skrev:Tycker överlag nidsen får komp för rätt grejer nu. Men har någon lyckats göra en komp 1 lista de tror funkar? Själv kommer jag inte på många matchups jag blir sugen på med det jag kladdat ihop.

Egge, du har ju alla skitmodeller som finns, får du ihop nåt?
Halvbra listor får jag ihop. Svårt att hitta något som kan slå samtidigt som man ska få in scoring.
Tervigon, flygande mamma, 3 hive guards, 3 zoans i pod, massa hormagaunts, 2-3 biovores och doom of malantai i pod och jag gjort rätt. Plus enstaka trygon och Ymgrals.

Jag får offra Tervigon som troops för att sedan spela min vanlig lista... fast jag är kass så jag tror inte det är ett problem egentligen. Internet säger att man måste ha tervigoner som Troops och jag tycker dem listorna suger.

Edit med andra ord så kan jag spela en komp 0 lista som jag är nöjd med om jag offrar doom i pod.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Inlägg av Asplund »

Du och dina arga hormogaunts. Det kanske är vägen man får gå dock.
Annars känner jag som Flogger. Får inte till något som är tåligt i det här dakka samhället vi lever i nu.

Skriv svar