LillePer skrev:Burning chariot går inte att spela med. Heavy 1 flamer... Jättekonstiga stats.
Ja, men den kommer säkert få en errata, jag tror inte att GW menade att den ska vara move or fire...
LillePer skrev:Burning chariot går inte att spela med. Heavy 1 flamer... Jättekonstiga stats.
Som dessutom har re-roll to hit/ignorerar cover/tvingar en att slå om sina lyckade save.Yabob skrev:Du får minuset först vid Mastery Level nummer 5 (förutsatt att det är 1850pts som spelas). När man sätter in värdet i formeln så ska man sätta ett > på resultatet.
Utan något kompminus kan man spela 4 Heralds of Tzeentch med Locus of Conjuration och varsin enhet Horrors (16+ modeller). Varje enhet Horrors (innan de börjar dö, men det gäller ju typ allt i spelet) med tillhörande Herald öser ur sig 6d6 Str6 skott varje runda (om du inte failar testen).... och då har vi ändå inte gett extra level till Heralds. Per runda blir det då totalt 24d6 Str6 skott om allt går väl. Vet en del arméer som skulle vara avundsjuka på sådant skytte.
24 D6 S6 skott som har 50% chans att inte ens påverka enheter med level 2 psykers och 16% chans att inte påverka enheter överhuvudtaget och då får man inte skjuta alls. Horrors är IMO helt värdelösa att köra nu. Det du räknar upp där kostar även 1000p, förutsatt att man kör 20 horrors i varje enhet. 24D6 är även ca 80-85 skott, som ska träffa på 4+ och sedan inte bli förnekade av en sketen deny the witch. De får även inte använda overwatch på detta. Jag ser förövrigt ingen anledning att någonsin spela horrors med nya codexet om man inte vill spela fluffigt och köra endast tzeentch tex.Yabob skrev:Du får minuset först vid Mastery Level nummer 5 (förutsatt att det är 1850pts som spelas). När man sätter in värdet i formeln så ska man sätta ett > på resultatet.
Utan något kompminus kan man spela 4 Heralds of Tzeentch med Locus of Conjuration och varsin enhet Horrors (16+ modeller). Varje enhet Horrors (innan de börjar dö, men det gäller ju typ allt i spelet) med tillhörande Herald öser ur sig 6d6 Str6 skott varje runda (om du inte failar testen).... och då har vi ändå inte gett extra level till Heralds. Per runda blir det då totalt 24d6 Str6 skott om allt går väl. Vet en del arméer som skulle vara avundsjuka på sådant skytte.
Jo, det är precis så det känns. En great unclean one går 6" per runda och kan inte springa, utan biomancy och plus i T så dör den relativit enkelt. Man KAN deepa den om man vill, då kanske den bara behöver stå ut med 1-2 rundors skytte, men även då kan folk bara gå ifrån den.Yabob skrev: Känns ju inte helt rätt om en Great Unclean One med två Biomancy och en prins med tre Biomancy inte skulle ge komp.
Pärssi skrev:Det svåra är det som Yabob är inne på; att kompa något som kanske händer (då du väljer spells långt efter att din komp är satt, du blir då kompad för den hårdaste möjliga kombon, inte den du kanske sen väljer).
Som jag tolkar diskussionen ovan så handlar det om att man som demon vill komma åt skytte, dvs Change powers. Problemet ur ett komp-perspektiv är att nästan varje gubbe som kan välja change även kan välja en av de absolut starkaste lore: s som finns, Divination.
Risken är alltså stor att man kan spamma divination, men jag förstår helt att demoner är svaga i skyttet så vad sägs om något i stil med (jag har INTE funderat ut alla elaka kombos som detta kan leda till, utan är ett första försök...);
When adding up mastery levels with Daemons as primary detachment do not count the second and fourth mastery level from Heralds of Tzeentch
Då kommer den första och den andra level 2:an of Tzeentch räknas som varsin etta, totalt 2 levlar. sen kan ha 2 levlar från biomancy eller annat utan att få komp, vad har jag missat?