LBK mallen 6th v1.1 Dark angels komp

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: LBK mallen 6th v1.1 Dark angels komp

Inlägg av DHettNeck »

Sure att han är bra. Men jag tycker inte att han är nära nog att ge minus i LBK-mallen. Stormlorden är för övrigt rätt mycket bättre tycker jag.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: LBK mallen 6th v1.1 Dark angels komp

Inlägg av Pärssi »

[quote="kombat"]Tja han är nog inte bättre än swarmlord men lätt bättre än stormlord (som inte är särkilt het egentligen), men det handlar om poäng kostnad och för sina poäng är han galet poängvärd. Han är ju inte bara beatstick med 5 st 6 attacker 2+ save utan ger hela enheter 4+ inv save, hela armen ld 10 samt kan välja warlord trait vanligast borde bli fnp tillsig själv och squadden han joinar, dessutom är gör han både ravenwingoch deathwing till troops. Han gör jäkligt mycket mycket mer än många andra karatärer.[/quote

Ja, han ligger i gränslandet som vår kära Mephiston också gör, vi får helt enkelt fatta ett beslut och utvärdera. ..

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: LBK mallen 6th v1.1 Dark angels komp

Inlägg av Karaghul »

En liten fråga, då jag vet att det har varit strul med tecknen.

Tecknet ">" betyder alltså exakt det det ska betyda, "större än"?

T.ex. "> 8 betyder" då alltså att du får komp-poängen först när du har 9 modeller, right?


Eller ska ">" egentligen stå för "≥", ("lika eller större än"), vilket då skulle innebära att "> 8" egentligen betyder att du får komp-poängen när du kommer upp till 8 modeller, och inte 9.

(Jag tog bara siffran 8 som exempel, men frågan gäller alla siffror i liknande sammanhang i kompmallen, inte bara för DA-sektionen).



Tack på förhand, och ursäkta om denna fråga redan besvarats, jag såg frågetecknet dyka upp i den andra tråden, men såg inget tydligt, definitivt svar.

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: LBK mallen 6th v1.1 Dark angels komp

Inlägg av Pärssi »

Karaghul skrev:En liten fråga, då jag vet att det har varit strul med tecknen.

Tecknet ">" betyder alltså exakt det det ska betyda, "större än"?

T.ex. "> 8 betyder" då alltså att du får komp-poängen först när du har 9 modeller, right?
Ja, i den nya mallen har vi förtydligat det med text, vi menar; Mer än X. dvs i ditt exempel 9 modeller eller mer.

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: LBK mallen 6th v1.1 Dark angels komp

Inlägg av Karaghul »

Stortack för svaret, och bra idé att ändra det i huvudmallen! :)

Skriv svar