Vad ska vi göra med de där Necrons...?

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Vad ska vi göra med de där Necrons...?

Inlägg av refabricated »

Jag tror du behöver spela ett par matcher mot henne...

Hon bumrushar dina scoring / vanliga 3+ killar. Att skjuta ned henne e inte så lätt, 2+ kan vara tokigt och wasta plasma på en tjomme med 4++(3++?) är inte heller så ball. I synnerhet inte som hon bestämmer sig för att upp och hoppa sedan och så börjar dansen om. Bara det att hon nu är närmare platsen du som motståndare inte vill ha henne på.

Om crons blir bra med reanimation så är hon helt cp. Kostar inte så mkt poäng heller... Har du sett ngn spela sisters utan tanten? Visst inte så många som spelar sisters, men dyrare arme att bygga får man nog leta efter.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Vad ska vi göra med de där Necrons...?

Inlägg av LillePer »

Hon är ju en helt ok inalliering om inte annat.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Vad ska vi göra med de där Necrons...?

Inlägg av Flogger »

Hon dödar några marines, borde ta henne ca 3 närstridsrundor att göra det själv, sedan om hon skulle dö så är hon i reserv, alltså kommer hon in nästa runda, då deepar hon in och får inte charga, alltså har man 1-2 turer fria från henne efter hon dött, och då har hon bara ett wound så kan dö igen och då slipper man henne 1-2 rundor till. Ja, jag behöver nog möta för jag fattar inte riktigt grejen.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Vad ska vi göra med de där Necrons...?

Inlägg av DHettNeck »

Har du ens läst hennes regler för "Miraculous Intervention"?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Vad ska vi göra med de där Necrons...?

Inlägg av kombat »

Flogger skrev:Hon dödar några marines, borde ta henne ca 3 närstridsrundor att göra det själv, sedan om hon skulle dö så är hon i reserv, alltså kommer hon in nästa runda, då deepar hon in och får inte charga, alltså har man 1-2 turer fria från henne efter hon dött, och då har hon bara ett wound så kan dö igen och då slipper man henne 1-2 rundor till. Ja, jag behöver nog möta för jag fattar inte riktigt grejen.
Som de hade sagt i Fem myror är fler än 4 elefanter: FEL FEL FEL!

När hon dör lägger man en marker på brädet sen i början av varje runda så slår man e tärning om man slår 4+ reser hon sig upp med 1d3 wounds där ifrån får hon hoppa fritt och assaulta. Har hon sina seraphin kompisar med så får hon även tillgång till hit n run med sitt I7. Hon har även en heavy flamer utöver sitt vanliga vapen och seraphimerna kan ha 2x2 handflamers med reroll to wound. Hon i sig själv är helt sjuk tillsammans med seraphimer är det en av spelets bästa enheter för sina poäng. 10 Seraphimer med 2x2 handflamers och Celestine kostar bara drygt 300 poäng.

SoB är en av de bättre arméerna i spelet om de spelas av en duktig spelare med rätt armé mycket av det är tack vare Celestine

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Vad ska vi göra med de där Necrons...?

Inlägg av Flogger »

Haha, oj då, sorry, jag verkar ha läst hennes gamla regler när det var Ld-test för att ställa sig upp och hon gick tillbaks i reserv :oops:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar