Precis. Denna strävan efter att svepa motståndaren från plan minskade förvisso en del när vi slutade räkna victory points, men den finns ändock kvar. Att bli svept eller svepa är sällan särskilt underhållande. Roligare då om en bättre spelare kan luta sig tillbaka när den ändå vunnit och öppna upp lite för den redan besegrade casualspelaren att också utföra något. Kanske göra något coolt med den där suboptimala enheten eller få genomföra en challenge för det där enda missionkortet.Rymdräven skrev:Och det är i skillnad mot att man "måste" vinna varje match mot de sämre med 20-0!!Röde skrev:Jag tänker att det polariserar communityn ännu mer och gör listorna ännu grisigare om du "måste" vinna varje match.
Men jag kan ha fel. Det har hänt att jag haft det...
Edit: Jag ligger vanligtvis i den nedre halvan av resultattabellen då jag oftast förlorar stort eller vinner litet, men den enda gång jag spelat en WDL-turnering (första Fanatic i 5th ed?) kom jag topp 10. Det var kul omväxling att små vinster också betydde något.