Föreningsranking

Allting som rör rankingen
Argos

Re: Föreningsranking

Inlägg av Argos »

Jag tror någon arrangör måste skicka det slutgiltiga resultatet till Jocke först, och det lär ju inte hända.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det ligger ju som excel på ylvas forum...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag skyller på killen som bara byggt ett fåtal av de gubbar han skall ha målat klart om två veckor...

egge

Inlägg av egge »

Jag tycker ni har fel och vill nog vända på det Egge säger. Om alla spelare räknas så kan man hamna i ett läge där de duktiga spelarna i en föreningen inte vill att de lite sämre spelarna skall representera föreningen eftersom det drar ner hela föreningens ranking. Vilket känns sämre.
Jag ser personligen hellre att de spelare som inte vill att de sämre skall få vara med skall köras över istället för de sämre.

En föreningsranking är i mina ögon en förening. Inte de bästa spelarna i en förening. Vi kan redan se vilka som är de bästa spelarna i en förening - sverige rankingen. Att ylva ligger i topp med de bästa spelarna kan vi redan se. Det blir ingen ny info. Då kan vi lika gärna ta endast en spelare från varje förening. För att få reda på hur bra en förening är i medel så måste alla vara med. Även de sämsta. Allt annat blir ointressant. Jag är intresserad av hur en slumpmässigt vald VÄSare klarar sig mot en slumpmässigt vald ylvarit. Inte en slumpmässigt vald VÄSare mot de bästa ylvariterna.

Och jag är väldigt emot att ta bort folk bara för att de ligger lågt på rankingen. Jag ser hellre en inställning "Alla får vara med" istället för "bara de bästa får vara med". Det är ett av skälen till att jag gillar just denna hobbyn; alla får vara med.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

egge

Inlägg av egge »

Glömde: Däremot tycker jag att det bör finnas ett visst antal spelare i en förening för att få vara med. Så länge minst 2 eller 3 spelare finns representerade i sverige rankingen tycker jag de skall få vara med på en föreningsranking.

En är lite...lite för en förening.

Argos

Inlägg av Argos »

Nefrums skrev:det ligger ju som excel på ylvas forum...
Jo, men den är inte helt färdig än... så den för absolut inte användas.

Delirium

Inlägg av Delirium »

Jag är på Egges linje. Minst tre spelare, sedan drar vi snittet av alla registrerade spelarna för föreningen. Det är det mest rättvisande.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

egge

Inlägg av egge »

Ett steg till i min åsikt; tar och dela på alla turneringar deltagarna har spelat på. Så att ingen förening där hälften bara har spelat på en turnering hamnar lågt bara för att de inte har hunnit spela lika mycket.

Fast det handlar om detaljer. Beroende på vad Rapp orkar.

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

egge skrev:
argos skrev:Jag tycker ni har fel och vill nog vända på det Egge säger. Om alla spelare räknas så kan man hamna i ett läge där de duktiga spelarna i en föreningen inte vill att de lite sämre spelarna skall representera föreningen eftersom det drar ner hela föreningens ranking. Vilket känns sämre.
Jag ser personligen hellre att de spelare som inte vill att de sämre skall få vara med skall köras över istället för de sämre.

En föreningsranking är i mina ögon en förening. Inte de bästa spelarna i en förening. Vi kan redan se vilka som är de bästa spelarna i en förening - sverige rankingen. Att ylva ligger i topp med de bästa spelarna kan vi redan se. Det blir ingen ny info. Då kan vi lika gärna ta endast en spelare från varje förening. För att få reda på hur bra en förening är i medel så måste alla vara med. Även de sämsta. Allt annat blir ointressant. Jag är intresserad av hur en slumpmässigt vald VÄSare klarar sig mot en slumpmässigt vald ylvarit. Inte en slumpmässigt vald VÄSare mot de bästa ylvariterna.

Och jag är väldigt emot att ta bort folk bara för att de ligger lågt på rankingen. Jag ser hellre en inställning "Alla får vara med" istället för "bara de bästa får vara med". Det är ett av skälen till att jag gillar just denna hobbyn; alla får vara med.
Egge har helt rätt!

Nu är jag kanske inte den mest aktive spelaren men jag tycker faktiskt att Anders har helt fel. Vaddå "de duktiga inte vill att de sämre ska dra ner föreningsrankingen", det är lite att ta i. Föreningsrankingen i 40k är vad den är - en kul grej och inte så blodigt allvar. Personligen skiter jag i om DMF tappar pga ett par sämre spelare, även om det självfallet är kul att ligga på topp!

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Argos förslag lät bra till en början, tills jag insåg att det gynnar de största klubbarna väldigt mycket, och det blir synd om de små med mindre än 6 turneringsaktiva spelare.
Nu är jag mer på Egges linje.
Jag tycker att det vore bäst att helt enkelt addera allas rankingpoäng. Då kommer alla bidra till sin klubb, även om man inte lyckats så värst bra. Det går ju då inte att förstöra för klubben.

Delirium skrev:
Nefrums skrev:uppdaterat rakningen med gothcon
Han är en hyvelns grabb?
ÄGD! :lol:
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar