Warpstorm7 Ris och Ros

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Warpstorm7 Ris och Ros

Inlägg av refabricated »

Tack för en som vanligt kul turnering med bara trevliga deltagare!

Saker som kan förbättras:
- Sportsman, låt alla skriva vem som de ger 2p och vem som får 1p. Så slipper man oftast att flera ska dela på ett pris.
- Mer vansinne i misisonen :) (högst personlig åsikt)
- Ska ni ha special terräng så se till att ta den som kan påverka matcherna. Inte "bättre cover mot kastade granutter" :)
- I alla missions är det mkr bra att gå 2:a. Detta blir ännu bättre med premeassure... First blood bör vara med för att göra första rundan lite mer attraktiv.

Skar som funkar bra:
- Frukt
- Pizza utkörning
- Borden (var väl kanske ett av grön-duk borden som var lite fattigt på terrängbitar större än en cola burk). De andra var mkt bra.
- Folket!
- Luftigt tidsschema
- Komp-nivån. Gillar att ni den generella hårdhetsnivån ni försöker hålla. Inte mjukis men inte heller cp-hårt.
- Svårt att ta maxpoäng.

Missions:
Personligen så gillar jag inte hammer & anvil. Man måste ofta sträcka sig långt över bordet, eller springa runt och ha sig. Det kan nog räcka med ett mission med denna deployment. I min värld hade en bra balans varit: 2 långsida, 2 sned-sida 1 cp-hammer&anvil.
Vidare så tycker jag det kan vara en ide att lägga ut objektiv innan man väljer sida. Lita inte på GW:s missions :)
Man kanske kan lägga in ett mission där varje döda scoring ger VP? Balansera ut spammande av stabila scoring eller jättemånga scoring.
Kanske lägga in secondarys som "håll detta objektiv r3".

Tokig ide till nästa omgång:
Kanske pga warpstormen rulla på konstig tabell med effekter som gäller hela rundan. Ngt i stil med:
1: Hela bordet räknas som diff(gäller även flyers)
2: Allt trollande görs med 3 tärningar ala Runes of warding
3: Alla coversaves förbättras med 1, dock är 3+ max.
4: Allas BS minskar med 1.
5: Maximum line of sight begränsas till 36''
6: Allt trolleri lyckas automagiskt.

Ses vid nästa arr!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Warpstorm7 Ris och Ros

Inlägg av BLOODLETTERS »

Det behövs lite mer ris och ros i denna tråden!

Det viktigaste till kommande Warpstorms är att se till så den jävla typen som nästan alltid vinner turneringen INTE kommer på topp 3 framöver! :twisted:
Nä, allvarligt talat är det strongt att plocka hem så många vinster samtidigt som man är snäll och trevlig. :wub:

Saker som funkar:
Tja, det vet vi nog vid det här laget. :)

Saker som kan göras bättre:
First Blood. Bör nog vara med för lite bättre balans. Dock måste det nog fastställas hurvida att döda en Quadgun ska ge First Blood eller inte.
På vissa turneringar gör det på vissa inte, kanske dags för SWE-FAQ gruppen att sätta ner foten.

Terräng. Bättre balans av olika terräng bitar på de olika borden. Ett bord med nästan bara ruins, ett bord med nästan bara kullar och ett bord där nästan ingen cover eller möjlighet
att gömma sig är inte bra, för att ge några exempel. Blanda lite mer så det finns nån ruin på alla bord, någon kulle på alla bord osv osv för bättre balans.
" Väljer jag den sidan så får jag en ruin men kan inte gömma mig medan den sidan ger mig möjlighet att skydda mina fordon bättre"
Lite fler sådan val helt enkelt.

Missions. Ett bra upplägg skulle vara 3 långsida, 1 hörna och 1 kortsida där det mission som använder hörna är spion och kortsida är fångarna.
Det skulle ge två knäppa missions och tre lite mer sansade missions. Vilket ger match 1 lång, 2 spion, 3 lång, 4 fångar, 5 lång.
Matcher med långsidan ska naturligtvis ha Warpstorm special missions bara att spion och fångar ska vara lite mer krävande för ens armé.

Sportmanship. STÖRRE plunta! :lol: Tar lång tid att bli full på den lilla rackaren då man ska fylla på och ha sig hela tiden.


Synd att inte fler var med och spela men tyvärr så krockade den lite med andra turneringar men nästa gång kör vi på max antal deltagare!
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Warpstorm7 Ris och Ros

Inlägg av refabricated »

BLOODLETTERS skrev:Det behövs lite mer ris och ros i denna tråden!

Det viktigaste till kommande Warpstorms är att se till så den jävla typen som nästan alltid vinner turneringen INTE kommer på topp 3 framöver! :twisted:
Nä, allvarligt talat är det strongt att plocka hem så många vinster samtidigt som man är snäll och trevlig.!
Tack :)

I övrigt kan jag bara hålla med ang. missions och deploytyp.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warpstorm7 Ris och Ros

Inlägg av guildmaster »

Mycket trevlig turnering. Att vi inte var så många gjorde att det kändes personligt. Bra arrangemang, terräng och förbaskat trevliga spelare.

Missions var stabila mycket mindre vilda än tidigare Warpstorms. Det gillade jag. Det var en stor fördel att vara sist. Framför allt när warpstormen var så lättillgänglig i mitten av bordet. Går alltid att contesta.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Warpstorm7 Ris och Ros

Inlägg av Johannesson »

Att First Blood kommer med nästa upplaga är brutalt uppenbart för mig nu efter turneringen :)

Samt kanske något ytterligare för att ge incitament att gå först.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Skriv svar