Warpstorm 7, - 8-9 September - INSTÄLLD!

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Warpstorm 7, - 8-9 September

Inlägg av refabricated »

Haha, vinner ju bara varannan :)
Pokalerna för 4:an och 6:an har jag, under 5:an fick jag pisk så det räckte och blev över. Så kommer jag botten 5 nu blir jag inte förvånad eller besviken.

Edit:
En tanke till, kan det vara en ide att man sätter ut objektiven på samma sätt som man kommer göra på TOK:s lagturnering?
DVS man kommer sätta dem i mots. deplymentzone/planhalva. På så vis får man viss spridning på dem och det kommer inte bli så mkt cornerhugging då folk troligen lägger objektiven ganska centralt.
I mission 2 och 4 kommer det bli väldigt lurigt att överleva hela vägen ned i bakkant på mots. sida för att claima/contesta. Det blir mer action om objektiven ligger närmre mitten.

Gillar framför allt fördelningen: 1 obj i mots. deployment, 1 i mots. planhalva, inga obj. inom 6'' från mittlinjen.

På så vis får man en hyggligt jämnfördelning av obj. runt mitten på planen och en massa action. Annars kan det bli väldigt trist om man har otur med objektivens värde i mission 4 ...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Warpstorm 7, - 8-9 September

Inlägg av refabricated »

Ingen som har åsikter om min tanke när det kommer till hur man sätter ut objektiv? :(
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warpstorm 7, - 8-9 September

Inlägg av guildmaster »

För mobila arméer med hårda scoringenheter är väl det en stor fördel. Det finns ju alltid Warpstormen i mitten som också räknas som objektiv.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Warpstorm 7, - 8-9 September

Inlägg av refabricated »

Jo, lite segt bara om en person får objektiven 4+3+3 och den andra får 1+2+2. Samtidigt som båda lagt alla obj så långt bak som möjligt.

Tror det blir roligare om objektiven ligger med centrerade och man måste spela om dem. Inte bara panga lite sporadiskt för att sedan räkna ihop allt och se att dem med mest poäng på sina obj från start vann. Warpstromens 1 poäng känns meh när de andra totalt är värda 15.

Tycker gott att man kan tvingas lägga iaf ett eller två obj åt motståndaren. Läggs de som jag sa tidigare:
- 1 i egen zon.
- 1 i mots. deployment
- 1 i mots planhalva.
Inget inom 6'' från kanter eller mittlinje samt inom 12'' från annat obj får man en hygglig spridning.
Troligen ett backfield, ett mellan 12-16'' från mittlinje, ett 6-8'' från mittlinje.

Hur detta skulle gynna snabba arméer mer än långsamma förstår jag inte. Tvärt om, det e just bara de snabba som har chans att ta mer än mellan mkt poäng.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Warpstorm 7, - 8-9 September

Inlägg av Johannesson »

Det kan bli någon liten justering på hur objectives läggs ut, ja.

Hade faktiskt inte noterat att objektiv sattes ut efter man vet var man deployar förräns nu :(

Dock måste de ju allihopa iaf stå minst 12" från varandra och 6" från kanterna. Just på Warpstorm 7 finns ju alltid Warpstormen mitt på i varje mission dessutom.

Mission 1 och 3:
Troligen minst 1 objektiv på motståndarens planhalva.

Mission 4:
Troligen minst 1 objektiv i motståndarens deployment zone och ytterligare minst 1 objektiv på motståndarens planhalva.

Eventuellt även en uppjustering av poängvärdet på Warpstormen i mission 4.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Warpstorm 7, - 8-9 September

Inlägg av refabricated »

Har inte provspelat så många av missionsen men 4:an blir riktigt tråkig om man sätter ut obj själv.

Vi satte (inte helt oväntat) dem 6'' från bak-kant med 12'' mellanrum. I runda 4 blev det lite action mest för att vi tröttnade på att titta på varandra ...
Warpstromens enda poäng spelar inte så stor roll när det övriga obj. är värda 15 totalt.

Tycker att man skall sätta 2 på mots. planhalva och ett i egen. Annars är det stor risk att värde-lotteriet på objektiven avgör matchen innan man börjat spela. Inte så lätt för t.ex. tau, nids, orks, guards, daemons, med flera att jaga obj 50'' bort ...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warpstorm 7, - 8-9 September

Inlägg av guildmaster »

Jag spelade mot Olof igår, mission 4. Risken är stor att man sätter alla objektiven längst bak. När poängen avslöjas ser man om man måste ta sig över hela bordet (långsida) vilket är en riktigt tråkig uppförsbacke för defensiva eller mindre mobila armeer. Har man fler poäng på sina egna objektiv är det strategiskt bästa att bara sitta på röven och gömma sig. Riktigt tradigt för Armeer som gillar närstrid.

Jag föreslår också att objektivplaceringen styrs upp något. I alla fall att man måste placera ett objektiv på motståndarens planhalva.

Warpstormen är bara värt 1VP så den kan man ofta strunta i.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Warpstorm 7, - 8-9 September

Inlägg av Gustav »

Sätt 4 eller 5p på warpstormen där, så att den inte är ett skitobjektiv.

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Warpstorm 7, - 8-9 September

Inlägg av Johannesson »

Då är vi ju alla inne på samma linje nu :)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 7, - 8-9 September

Inlägg av whistler »

Av hälsoskäl så måste vi tyvärr ställa in Warpstorm 7.
Alla 8 som anmält sig kommer att kontaktas under morgondagen för att vi skall komma överens hur återbetalning skall ske enklast. Alla återfår självklart hela anmälningssumman.

vi hoppas inte detta ställer till för mycket för er och hoppas att vi återser er igen i vinter.

Mvh Daniel Whistleton
Ordförande i Dragonknights
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Skriv svar