Warpstorm 5 - feedback

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 5 - feedback

Inlägg av whistler »

egge skrev:Lätt bra!

Om ni fortfarande vill inte satsa så hårt på målningen på hela armén så ge helt enkelt:

Målat och basat: 5 poäng.
Några enstaka modeller ej målade: 4 poäng
Några enstaka enheter ej färdigmålade: 3 poäng
Bara uppfyllt 2 målade enheter samt karaktär/monster/fordon: 2 poäng

De tre snyggaste målade 2 enheter +karaktär/monster/fordon: 1 poäng.

På så sätt får ni folk att måla, alla vill sätta upp sin armé och ni behåller ändå ett enkelt upplägg och behöver bara se över arméerna men kan göra en mer detalj koll på de specifika delarna som folk har målat.

Hur som helst så tror jag att rösta på snyggast armé känns tattigt när man inte har hela arméer att bedömma. Inte lika kul att bedömma ett fåtal modeller. Så jag tror på generellt lätta poäng för målad armé och steg upp så att alla blir motiverade att måla samtidigt som ni kan fokusera på de mindre enheterna på det sätt ni arrangörer vill ha det.

Oavsett vad så tycker jag ert upplägg är lite bättre än röstning.

Just nu lutar det mot att vi kommer ha domarbedömning av arméerna enligt hur jag skrev ovan. Det jag tänkte mig handlade eg bara om själva "bäst målad armé priset" Hade inte tänkt så långt som att dela in de 5 poängen vi tänkt ge för helt målad armé på något vis, men vi gillar egges id´skarpt och iom att vi ändå skall köra domarbedömning så är det ju väldigt marginell extratid. Så egges förslag kommer att iaf väldig snarlik variant införas.

Vi håller också fortfarande på att fundera över sportsmanshippris
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 5 - feedback

Inlägg av whistler »

BLOODLETTERS skrev:Nu det viktigaste!!! :twisted:

När ska ni börja ta emot anmälningar för Warpstorm 6???
Vi håller på med de sista kontrollerna och ändringarna, så jag räknar med att kunna dra igång anmälningar på torsdag kväll, eller under fredagen
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Skriv svar