Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Johannesson »

Nej, man mäter från mitten på markörerna, precis som man mäter från mitten på objektiv. Det finns ingen begränsning på storleken på markörer, så från kanten blir inte så bra. Man ska inte få någon fördel/nackdel beroende på vilka markörer man tagit med sig/fått tag på.

Notera alltså att även objektiv mäts från mitten, om nu inte det redan står någonstans.

Och om 2 HQ kostar lika mycket för assassination, kom överens om ni tycker det verkar extra coolt/tematiskt/någon annan flummig anledning att jaga det ena HQet. Kan ni inte komma överens, slå en tärning.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av BLOODLETTERS »

Exakt hur ska det gå till när man väljer sidouppdrag? Skriva ner på en lapp och vissa samtidigt? Var väl nåt sånt vi körde på förra Warpstorm om jag
minns rätt. Bara så inte folk gör på en massa olika sätt som kanske har betydelse för de olika matcherna samt turneringen i stort.

TILL HELGEN ÄR DET DAX! DÖDA-DÖDA!! CHAOS FTW (hoppas jag :D )!!! :twisted: :twisted: :twisted:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av guildmaster »

Förra gången brukade jag placera en tärning under handen med nummeret på sidomissionet. Sen kunde båda avslöja det samtidigt.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Waraxx
Inlägg: 59
Blev medlem: 27 nov 2011, 22:47

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Waraxx »

ja, nu när warpstorm börjar närma sig så har man börjat läsa uppdragen lite mer noggrant och jag har två frågor.

uppdrag 1:
detta uppdraget är väll det uppdraget som det har vatt mest frågor runt så jag tar väll två till.
bara lite regelförtydling igentligen men här kommer den första.
* När man placerar ut markören så mäter man från hela markören och inte bara mitten eller kan man placera mitten av markören 1" iväg om man har en markör som är 2" i diameter och sedan mäta från den.
* man mäter från mitten på en markör som redan laggts ut eller mäter man även här från hela markören?
jag vet att detta redan diskuterats men jag vill bara dubbelkolla.
och den andra frågan
hur är det meningen att man ska kunna förstöra ett objektiv sammtidigt som man bygger ett? får man göra ett undantag med att man måste vara 12" från det objektivet som man håller på att förstöra? annars är det omöjligt att bygga något sammtidigt som man förstör ett.

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av whistler »

Waraxx skrev: hur är det meningen att man ska kunna förstöra ett objektiv sammtidigt som man bygger ett? får man göra ett undantag med att man måste vara 12" från det objektivet som man håller på att förstöra? annars är det omöjligt att bygga något sammtidigt som man förstör ett.
Först ställer du dig vid ett objektiv för att förstöra det. Turen går till din nästa movement. Då tas markören bort och om du står kvar och inte gör något kan direkt börja bygga på en egen markör. Detär det sättet som menas.

Övriga frågor överlåter jag till Johannesson.

Mvh Daniel
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Johannesson »

Av ett antal praktiskt skäl definierar jag härmed markörerna till en storlek av inte större än en 25mm bas, däremot får den lov att vara mindre. Kanten av basen får inte vara inom 12" från kanterna, medan övriga avstånd mäts från mitten av markören.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av guildmaster »

Jag tror jag trillat bort från anmälningslistan på första sidan :mrgreen:
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Zurken »

Okej, nu är allt färdigpackat. Det blir att gå upp tidigt imorn (har ju en 2 timmars färd framför mig ^^), men det ska nog inte vara några problem.

Vi ses imorn folket, Lycka till allihopa och tagga på :twisted: !
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av LillePer »

Jag kom på en sak, ska ha med en modell som representerar en spion?

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av refabricated »

Det skulle man på förra WS. Annars får du en plastmugg :D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar