Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Gibber »

Henke skrev: Efter att ha blivit falskt anklagad för att spelat "MechEldar" på Sydcon med en Falcon och en Wave Serpent så vill jag inte råka ut för sådana falska anklagelser igen. ;)
Haha, då lär jag råka ut för det nu då... Dubbelt så mkt båtar! ;)
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Henke »

Gibber skrev:
Henke skrev: Efter att ha blivit falskt anklagad för att spelat "MechEldar" på Sydcon med en Falcon och en Wave Serpent så vill jag inte råka ut för sådana falska anklagelser igen. ;)
Haha, då lär jag råka ut för det nu då... Dubbelt så mkt båtar! ;)
Jag lär också få höra det fast denna gången är inte anklagelserna falska... Fick in 7 båtar :D

xzay
Inlägg: 48
Blev medlem: 03 nov 2010, 13:43

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av xzay »

Henke skrev:
Gibber skrev:
Henke skrev: Efter att ha blivit falskt anklagad för att spelat "MechEldar" på Sydcon med en Falcon och en Wave Serpent så vill jag inte råka ut för sådana falska anklagelser igen. ;)
Haha, då lär jag råka ut för det nu då... Dubbelt så mkt båtar! ;)
Jag lär också få höra det fast denna gången är inte anklagelserna falska... Fick in 7 båtar :D
bara 7.. amatör :P
//Alex Ljung

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av whistler »

Henke skrev:Läste i en annan tråd att ni undrade hur listorna skulle kollas. Att bara lägga ut dem här så att deltagarna kan kontrollera dem är nog enklast.
Den tråden gäller framtida warpstorm. Den här gången kollar vi manuellt.

Mvh Daniel
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Henke »

whistler skrev:
Henke skrev:Läste i en annan tråd att ni undrade hur listorna skulle kollas. Att bara lägga ut dem här så att deltagarna kan kontrollera dem är nog enklast.
Den tråden gäller framtida warpstorm. Den här gången kollar vi manuellt.

Mvh Daniel
Ok!

Får man se listorna innan helgen?

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av whistler »

Henke skrev:
whistler skrev:
Henke skrev:Läste i en annan tråd att ni undrade hur listorna skulle kollas. Att bara lägga ut dem här så att deltagarna kan kontrollera dem är nog enklast.
Den tråden gäller framtida warpstorm. Den här gången kollar vi manuellt.

Mvh Daniel
Ok!

Får man se listorna innan helgen?
Nej. Det är först på turneringen, och då när motståndaren visar dig den. Blir förmodligen annorlunda i framtiden
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av guildmaster »

I första uppdraget när man ska bygga befästningar står det: "Markören får inte vara inom 12” från kanten på spelplanen eller inom 12” från någon annan markör på spelplanen." Mäter man från markörens mitt eller kant. Spelplanen är 72" bred - 2x12" kant= 48". Betraktar man markören som en punkt och mäter från mitten kan man teoretiskt få plats med 5 fortifications på rad strax framför 12" linjen, annars får man bara plats med max 4 i rad?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Zurken »

Spelar väll knappast någon roll, du kan ju bygga dem på en lite zig-zaggad linje och få plats med 5 ändå. Raka linjer är ju inget krav.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av whistler »

guildmaster skrev:I första uppdraget när man ska bygga befästningar står det: "Markören får inte vara inom 12” från kanten på spelplanen eller inom 12” från någon annan markör på spelplanen." Mäter man från markörens mitt eller kant. Spelplanen är 72" bred - 2x12" kant= 48". Betraktar man markören som en punkt och mäter från mitten kan man teoretiskt få plats med 5 fortifications på rad strax framför 12" linjen, annars får man bara plats med max 4 i rad?
från kanten på markören i detta fallet
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av guildmaster »

Tack då vet jag. Misstänkte att det skiljde sig från objektiv som man vanligen mäter från mitten.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Skriv svar