Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

xzay
Inlägg: 48
Blev medlem: 03 nov 2010, 13:43

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av xzay »

sen är tanken att det kommer att finnas ett kanske 2 Tyranid bord till nästa gång också. det har påbörjats i dag
//Alex Ljung

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av Kimich »

Första turneringen för mig så jag har inget att jämföra med men jag tyckte att det var skönt med rätt bra pauser mellan matcherna så man han rensa och slappna av lite till nästa match.

Enda jag saknade var kaffe,

Ska hälsa från Emil också, han som spelade BT. Han ville säga att han tyckte det va trist att behöva möta sin värsta motståndar ras IG i tre av sex matcher.

Men han är lite gnällig ;)

Doc Sniksnak
Inlägg: 331
Blev medlem: 07 okt 2010, 20:51

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av Doc Sniksnak »

Först av allt. Tack för en jättetrevlig turnering.

Jag håller nog med om vad alla har skrivit tidigare, men upprepar det i alla fall så att ni får se att flera tycker så.

Plus för frukt (kändes nyttigt och fräscht att tugga i sig ett äpple när man behövde en energikick). Minus för avsaknad av kaffe (och te). Ibland vill man inte bara vara hälsosam.
Plus för pizzaservice (det gjorde att man faktiskt både hann äta lunch och ha en återhämtningspaus).
Plus för långa pauser så att man kunde dra över tiden och spela klart en runda till. Bra för amatörer som mig som tar lång tid på sig. Minus för att spelledningen inte klart deklarerade en tid när sista rundan kunde få påbörjas och när det absolut skulle vara slut. (Jag är inte bitter :D )
Plus för ljus och luftig lokal.
Plus för projektor med resultat och matchups. Minus för så liten stil att man var tvungen att gå mycket nära för att kunna läsa.
Plus för roliga och enkla uppdrag. Jag upplevde att 5 av mina 6 matcher var jämna och hade kunnat sluta hur som helst, vilket enligt min mening ledde till roliga och spännande matcher. Plus för att uppdragen gav betydligt mer poäng än VP.
Minus för målningstävlingen som ändrade form från arme till enheter (när gjorde den det?) och man dessutom inte riktigt hann kolla på.

Plus för alla deltagare, speciellt då dem jag spelade mot, som alla var tålmodiga och goda sportsmen.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av egge »

Har lagt upp utvärdering på min blogg.

Och såg precis att ni har gått ifrån 6 matcher och gått ned till 5 nästa turnering. Illa! :evil:
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av speedfreek »

Jag gillade marathonturnering.
Det testar lite andra skills än vanligt, men som sagt, omväxling för höjer!

Skriv svar