Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

snolb
Inlägg: 205
Blev medlem: 08 okt 2008, 21:40

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av snolb »

En av de mer trevligare turneringarna jag deltagit i! Bra lokaler, bra kiosk, mycket plus för gratis frukt och friskt kallt vatten! Bord med terräng var också bra även om det var två som det var lite glest med block...

Härligt med många matcher!

Missions var roliga och enkla vilket jag tycker om! Det som var lite surt var poängsättningen då en match kändes jämn men att man förlorade stort ändå. Det är egentligen det enda negativa för min del...

(Sen att jag lyckas slå fram sju ettor under 6 matcher för Abaddons attacker måste juh vara något av ett rekord...)

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av whistler »

Tack allihop för en´givande och riktigt trevlig helg, tack för all kritik, bra och dålig. Keep it coming

Jag har snappat upp lite förslag under helgen, samt läst vad ni skrivit här.
Vissa grejor kommer vi införa andra är ute på remiss:

1:a match lottad enligt ranking i första hand, därefter komp. -överväges

Cola light i kiosken - införes

Tydligare sluttid för att påbörja sista turen och hårdare på att hålla tiderna. - Projektorlösningen är ett alternativ men som minst kommer vi köra med en sån skak-klocka (kommer inte på vad det heter) för att markera sluttider.

4+2 alt. 3+2 matcher. Det kommer bli max två matcher på söndagen för att skona långväga gäster och administration.
Funkar ett tidsschema på lördagen som sträcker sig mellan 9-23? (4 matcher, långpaus vid 12 och 19)

Tydligare skillnader mellan primary och secondary objectives, samt vissa andra förbättringar.

Detta tillsvidare


Kan i övrigt informera om att Warpstorm fyra redan är bokad i samma lokal den 3-4 September. Ny tråd och mer info om detta kommer upp senare idag. Tillsammans med fotona från helgen
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av HeadWar »

Jag tror att om man ska börja nio på morgonen första dagen så är det väldigt bra att erbjuda övernattningsmöjligheter även natten innan, annars riskerar det att bli väldigt tidigt för långväga gäster.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av the godfather »

3+2 är bästast. om det inte kan vara 4-0...


och höga vinstpriser skapar mer kompetativ stämning än med lägre.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av guildmaster »

Mycket trevlig turnering. Roliga annorlunda missions, trevliga spelare och arrangörer, bra lokal och bra terräng. Flera bord var mycket stiliga. Extra plus för korvgrillningen på lördagkvällen.

Sista matchen på söndagen var man bra trött (jag spelade bort mig helt :D ) och man kom hem sent. Jag förespråkar också kortare söndag.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Schmii
Inlägg: 111
Blev medlem: 06 apr 2011, 16:55

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av Schmii »

Vi lånade en del bord från halmstad. Detta är för att vi är en lite mindre förening och inte så många aktiva som bygger, det kommer men det tar lite tid.

Jag och Linus (som också var där) har byggt och målat cityfight grejerna men att flytta husen i lådor tar ju lite på dom. Har själv gjort all terräng till gröna kristallbordet, målat realm of battle bordet + terrängen (det mörka av de två) och Jonas, som inte var där, har målat det andra realm of battle bordet med snötema.

snolb
Inlägg: 205
Blev medlem: 08 okt 2008, 21:40

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av snolb »

Kristallbordet var snyggt! Dock så skulle ni kunna göra en del plattor som kristallerna skulle stå på så kan man spela med dem som skog. Nu fick man inte så mycket skydd av dem så det är ett rätt öppet bord. Detsamma gäller det mörka GW-bordet. Riktit trevligt med snygg terräng men ni borde köpa in minst två GW-skogar och måla upp till det bordet så blir det inte heller så öppet. :)

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av Hylander »

Te och kaffe!!! (framförallt te ;) ) hade varit najs att kunna köpa. Lättast är väl vattenkokare med nescafe och påsar.

För min del är 4+2 utmärkt. Men smaken är som baken.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av kombat »

DMF har massvis med bord om ni behöver mer terräng.

Användarvisningsbild
Schmii
Inlägg: 111
Blev medlem: 06 apr 2011, 16:55

Re: Warpstorm - lite utvärdering och synpunkter.

Inlägg av Schmii »

Samla plattor till kristallerna är något som är på gång men ngt jag inte hunnit bli färdig med ännu, ska ju även bli fler kristaller.

GW bordet ska få en line of sight blocker till samt en skog.

Skriv svar