Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re:

Inlägg av Kimich »

speedfreek skrev:Tack för en grym helg!
Men vad hände med Kim som nollade mig i första under dag två?
Haha, ja det va en väldigt intressant dag 2... men kul.
Kort summering. Match 1 dag två. Jeppas Punicher lista. Mina marines hade lämnat rustningen hemma. En av Grey hunter grupperna blev ut skjuten av lasguns... Sen att 2+ coversave inte va värt ett jota gjorde inte saken bättre.

Match 2, Jeppa. En del dåliga drag från min sida och sen träffade jag i stort sätt inget ting.

Match 3, Eldar, har tyvärr glömt killens namn som spelade den. Inleder matchen med att skattra första poden så illa så den blockar min enda line of sight på hans tanks, den andra som ska hjälpa den första skattrar totalt åt andra hållet. Sen skjuter den första Wolf gardtermisen sig själv i foten med sin combi plasma och dör framför avataren. Slår en 1a på ett 2+ för skojterna så dom kom på helt motsatt sida av var dom skulle komma.

Dag 2 Är nog min mest otursdrabbade 40k dag ever. Fick skratta en hel del åt mig själv iaf. Det blev rätt komiskt efter en stund.

Dag 1. 57p
Dag 2. 6p

Yay!

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av Nefrums »

Jimmy Johansson skrev:något mer riktigt fånigt
Precis så brukar jag också beskriva Holm..


Mycket bra turnering! Finns nästan inget att klaga på förutom att top två inte var i samma ordning som vanligt ;-)


Det var roligt att se Kim slå tärningar, 3+ var sällan bättre än 5+.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Blauholtz
Inlägg: 131
Blev medlem: 08 mar 2009, 13:16
Ort: Lilla Edet

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av Blauholtz »

Gillar bild 39. Blåholtz slår för 83 lasgun skott = 3 döda terminators.
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av HeadWar »

Blauholtz skrev:Gillar bild 39. Blåholtz slår för 83 lasgun skott = 3 döda terminators.
Inte illa, i snitt ska det bara bli 2,3.

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av Silversixx »

Grattis, Pär!

Och det är sjukt glädjande att se Hylander ner i botten. Det är där han hör hemma och de senaste turneringarnas toppar kan bara förklaras med arrangörsfusk ;)

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av Seregon »

Reportage från denna turnering har gjort mig väldigt sugen att faktiskt få tummen ur och se om jag inte kan få till en turneringsarmé för första gången till september.

Vems var den mörkorangea marine-armén, och finns det fler bilder på den?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av whistler »

Seregon skrev:Reportage från denna turnering har gjort mig väldigt sugen att faktiskt få tummen ur och se om jag inte kan få till en turneringsarmé för första gången till september.

Vems var den mörkorangea marine-armén, och finns det fler bilder på den?
Tänker du påsen som bland annat är på bild 2587 på första sidan?
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av Seregon »

whistler skrev:
Seregon skrev:Reportage från denna turnering har gjort mig väldigt sugen att faktiskt få tummen ur och se om jag inte kan få till en turneringsarmé för första gången till september.

Vems var den mörkorangea marine-armén, och finns det fler bilder på den?
Tänker du påsen som bland annat är på bild 2587 på första sidan?
Stämmer bra.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av guildmaster »

Här är bilder från mina matcher i turneringen.

Bild
Bild
1. Erik "Egge" Robertsson, Tyranids
Jag lyckas rädda min ambassadör till ena hörnet och matchen slutar oavgjort. Mina meganobs hade inte turen på sin sida och blev matkonserver.

Bild
2. Jeppa, Tyranids
Mina lootas hittade ett favoritplats uppe i ett torn med utsikt över hela bordet. Tyckte allt gick bra innan Jeppa vände matchen och smiskade mig i sista rundan. Next time gadget!

Bild
3. Kristian Lewis Jonsson, BA
Min Supakannon välsignas av mork och slår ut både en Furioso och en Land raider. Lyckas hålla objektivet i sista rundan och vinner.

Bild
4. Martin Karlsson, SM
Snabba biker marines backar undan, men jag lyckas till slut hinna ikapp dem. Deras kapten som var mitt sekundärmål kommer dock undan med blotta förskräckelsen.

Bild
5. Attans jag glömde namnet, BA
10 FnP terminators mosar mina meganobs och vandrar över hela spelplanen. Mina tankbustas klara sig fem rundor bakom fiendens linjer innnan Dante nitar den sista. Tyckte jag klarade mig bra, men lyckas inte stoppa hans enheter från att contesta alla quarters. My bad.

Bild
6. Dag Samuelsson, IG
Sista matchen var jag antingen helt slut eller full. Glömmer både flytta och skjuta. Mina stormboyz gör en cool deepstrike, men flyr efter misslyckade difficult terrain slag. Storsmisk. Hem och sova - trött men lycklig.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av BLOODLETTERS »

Tack till alla för en bra turnering och speciellt till Daniel och hans medhjälpare! :D

Här kommer lite saker över vad jag och mina BLACK TEMPLARS tyckte om turneringen.

Dag 1

Match 1: Möter IG som spelades av Jim. Både glad och sur på en gång då Jim är om möjligt ännu knäppare än jag med
glatt humör MEN jag möter IG, den armé som jag helst ville slippa. Lita pang-pang och spring och allmän slakt senare står jag som segrare med 20-0 och tänker skönt nu slipper jag oroa mig för IG. Fel, så jävla fel...

Match 2: Möter min kompis Stoffe och slaktar han som jag brukar göra. Lite tråkigt att möta den som man brukar spela mest mot men en seger ÄR en seger. 20-0 till mig och en känsla av att jag ska hamna på topp 3 börjar spira i kroppen.

Match 3: VAD I HEL....! IG igen!! IG armén som är Jeppas!!! Att klara 35 av 40 saves hjälper inte då det endå innebär
5 döda termisar och så fortsätter matchen mer eller mindre, han skjuter jättemycket, jag försöker hålla liv i mina termisar
men de dör squad efter squad och min hatkärlek till IG växer än mer. 0-20 till den jäv..#censur# hur fa...#censur#
Jeppas förba...#censur# IG #CENSUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUR# :evil: :evil: :evil: Nåja, Gustav(tror det var Gustav han hette) var i a f snäll :wub:

Dag 2

Match 1: Trött som fan (men endå inte bakfull) gör att matchen mot en annars trevlig kille och hans chaos marines blir lite fel från min sida med lite misstag här och där som gör att han rymmer med en 14-6 seger till honom.

Match 2: IG... Igen... :o Matchen blir inte vad den kunde då jag är rejält trött på IG vid det här laget! Mest minnesvärda är när 83 Lasgun skott flyger genom luften och 3 termisar tycker det är dax att sova, halva matchen gick nog åt att rulla de tärningarna. :D Tyvärr så är jag som sagt inte riktigt nöjd med att möta IG igen och lite av mitt hat
riktas omedvetet mot IG spelaren och jag drömmer mig bort i tankar om att stoppa ner han i en tunna med blåfärg! ;)
17-3 till honom i spelet men 1-0 till mig i onda tankar. :wub:

Match 3: Marines on bikes! Spelar av sista matchen utan att riktigt bry mig om hur det går utan men testar i a f att springa ifatt lite bikes med mina termisar, det gick inte så bra... Lär mig lite mer om Wound Allo och bstämmer mig för att hata det ännu lite mer! :D Trevlig motspelare som får med sig en 14-6 seger.

Sammanfattning:På det stora hela så hade jag skoj men att möta IG i tre av sex matcher förstörde det lite för mig även att "missa" en match på att möta sin vanliga motståndare var lite trist även om det alltid är skoj att spöa honom. Att min andra kompis Kim nollade en viss person som vann turneringen var dock riktig skoj! :lol: :lol: :lol:
Hade hoppats på att få möta lite "kändisar" som Jeppa, Egge, Pär N och annat löst folk som tror sig vara
bra på 40K! Nästa gång kanske... :twisted:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Skriv svar