Lottomannens Pyssel

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Word Bearers-projekt

Inlägg av Lottomannen »

Se där ja. Tur att man har medmänniskor när man försöker skriva listor med feber. De bör följa med, ja :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannen gör Chaos

Inlägg av Lottomannen »

Chaos Lord (180pts)
Blade of the Relentless, Daemonheart, Gift of mutation, Mark of Khorne, Melta bombs, Prophet of the Voices

Helbrute (100pts)
Multi-melta, Power fist
Helbrute (100pts)
Multi-melta, Power fist
Helbrute (120pts)
Plasma cannon, Power scourge

Possessed (316pts)
9x Possessed, Mark of Khorne
2x Gift of mutation (champion)
Chaos Rhino w.Havoc launcher

Possessed (345pts)
10x Possessed, Mark of Khorne
2x Gift of mutation (champion)
Chaos Rhino w. Havoc launcher

Chaos Bikers (160pts)
5x Chaos Biker, 2x Meltagun
Gift of Mutation, Lightning Claw, Melta Bombs (champion)

Raptors (150pts)
5x Raptor, Mark of Khorne, 2x Meltagun,
Gift of Mutation, Power Weapon, Melta bombs (champion)
Här var då listan jag byggde med Crimson Slaughter-supplementet.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Lottomannen gör Chaos

Inlägg av katzenjammer »

Ser bra ut (tror jag). Planerar du inför någon turnering eller så? Kanske flabbergast framåt hösten?
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannen gör Chaos

Inlägg av Lottomannen »

Tyvärr så blir det inga turneringar för mig i höst, sambon och jag väntar vårt första barn i mitten av september. Och det lär väl ställa världen lite på huvudet :)

Jag hoppas verkligen kunna åka på Gamers Weekend i februari, och Vinterslaget funkar då det ju är lokalt. Listan är väl en liten förberedelse på detta, även om det kommer att behövas modifikationer för poängsumma och mallar.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannen gör Chaos

Inlägg av Lottomannen »

Testmatch mot Dark Angels, 27/8.
Det var en vansinnigt jämn match! Gick till runda 7, DA vann med 13-11, men det känns absolut inte som en förlust.
Tankar från matchen:
Chaos Lord: Har kanske lite väl mycket bling. Daemonheart var underbar, och Prophet of the Voices är tvungen iom att han skall gå med Possessed. Däremot är jag lite osäker på Blade of the Relentless, i nästan alla fall som han var i närstrid så hade ett vanligt powerweapon fungerat lika bra. Ger honom en chans till. Gift of Mutation ryker, och det gör de över hela listan. De är roliga, men en rejäl pointsink på den här nivån.

Helbrutesarna med Dataslate som ger dem deepstrike: Rolig! Skall ändra beväpning på den sista så att alla tre får multi-meltas och p-fist. Tveksamt att använda dem om dataslates inte tillåts, men vi får se.

Possessed: Över förväntan. Den ena enheten hamnade lite snett på en flank och gjorde inte så mycket (fast den rodde ihop 3 eller 4 Maelstrom-poäng. Den andra gruppen, som springer med lorden, var väldigt användbara. De tog sönder en enhet rawenwing, en grupp black knights, och rensade upp lite terminators. De höll mitten ett bra tag. Det skall kanske nämnas att jag slog fram 3++ och rending med dem hela matchen, det var mycket användbart.

Chaos Bikers: De gjorde det de skulle. Nu var de inte riktigt lika användbara mot ravenwing som de brukar vara mot andra, långsammare trupper, men det är en bra enhet.

Raptors: Gjorde ingen nytta alls. Tyvärr så är detta inte första gången de fallerar för mig. Det kan var min spelstil som inte passar dem, men de tar i bästa fall något objektiv och sen tvärdör. Inte ens när jag får in dem i assault, med Mark of Khorne och allt, gör de mer än binder upp en enhet någon runda. De är för ömtåliga och för dyra.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannens Pyssel

Inlägg av Lottomannen »

Efter en megalång paus på hobbyfronten, på grund av personligt stök över höst/vinter, så har jag äääntligen bestämt mig för att sätta igång och pyssla igen. Tyvärr så kommer jag inte att hinna att bli klar för att åka till Gamers Weekend. Det stör mig, för förra året var otroligt trevligt. Men ibland får man en liten pungspark av ödet.

Hursomhelst så har jag inhandlat den här lilla leksaken efter ett tips av svågern. Skall bli spännande att se vad den kan hjälpa till med. Om inte annat så kommer det att gå sjukt fort att bli av med gjutskägg. Bör nämnas att den kostade 129 pesetas hos Kjell&co, så det gick liksom inte att motstå.
Bild
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Pappersbåt
Inlägg: 219
Blev medlem: 26 mar 2012, 19:20
Ort: Halmstad

Re: Lottomannens Pyssel

Inlägg av Pappersbåt »

Yay Lottopyssel!
Vad står på pysselbordet för närvarande?
Gillar din nya avancerade näshårstrimmer!
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannens Pyssel

Inlägg av Lottomannen »

Just nu väntas det på resinbaser till termosar och dundervargar. Och målas Grey Hunters :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Lottomannens Pyssel

Inlägg av Lottomannen »

Fråga:
Jag har en Wolf guard pack leader i min Grey Hunter-squad. Med termobyxor. Vad skall han ha för färg på sin högra shoulder pad?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Lottomannens Pyssel

Inlägg av Serpent »

Whatever he damn well please!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar