Men Khaine är ju Khorne (och där drog debatten igång igen), och jag behöver expandera mina Retro Dark Eldar lite så det kändes passande med lite mer trupper till min favoritarme... Wycheenheterna är dessutom nog de sämsta i Codexen. Eller åtminstonde mest svårspelade, så det känns som en kul utmaning.
Jag har samlat på mig en hel del gamla Hellions. De är faktiskt rätt knepiga att få tag på. De var så fula och dåliga i förra Codexen att ingen samlade på sig mer än 5-6 stycken. Och de som har dem vill ofta spara dem av nostalgiska skäl. Men med lite envishet så har jag lyckats få ihop 24 stycken. jag behöver lite till så har jag så många som jag hade tänkt klämma in. Jag målade upp några testmodeller men de är så sjukt fula att det gick bara inte. De såg dessutom inte tillräckligt Wyche-iga ut. Så jag kommer göra en enkel konvertering med gamla metall Wychar på brädorna. Jag sparade en Hellionryttare som kommer bli min Baron Sathonyx.

Det var mitt första problem. Vem ska jag använda som HQ i Culten? Lelith är rätt trist. Lady Malys kunde vara kul men hon är dyr och rätt dålig. En Succubus är ok om man håller den billig. Men Baronen behövs om inte listan ska bli helt ospelbar. Så Det blir en Baron och en Haemonculus med en Webway Portal. Så lite Hellions kan ploppa ur portalen och kanske överleva nån runda extra. Hellions behöver Feel no Pain, men om det visar sig att det funkar utan det så kommer Haemonculusen ryka till förmån till Lady Malys.
Så det blir lite Wychar i Raiders, en lite större enhet Wychar till fots, två Hellionenheter. En Cronos och en Talos för att suga upp lite tyngre skytte, samt lite Reavers så jag får in lite Heatlances.
Reavers är klara och en Talos, alla båtarna finns klara också om jag inte ska göra lite cultspecialare, en ny venom vore fint till exempel, men i princip så är inget av det andra ens ihoplimmat. Så det här blir en blogg om både pysslandet och speltestandet.
Men det kommer bli en hel del Wychar att måla, och jag behöver fler än de här
Och en bild på mina Reavers:

The Fast and the Fallen
HQ
Haemonculus
liquifier gun; webway portal.
Baron Sathonyx
Troops
15 Hellions
Helliarch (splinter pistol; power axe).
11 Hellions
Helliarch (splinter pistol; power axe; phantasm grenade launcher).
8 Wyches
Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades.
• Raider: night shields.
8 Wyches
Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades.
• Raider: night shields.
5 Wyches
haywire grenades.
• Venom: splinter cannon; night shields.
13 Wyches
Hekatrix (agoniser; phantasm grenade launcher); haywire grenades.
Fast Attack
3 Reavers
heat lance.
3 Reavers
heat lance.
Heavy Support
Cronos Parasite Engine
spirit vortex.
Talos Pain Engine
chain-flails; twin-linked haywire blaster.