The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Så var det dags för lite nya projekt. Jag är väldigt sugen på en CSM Khornearme med en massa Khorne demonallierade. Fast nånting känns inte 100% med att ge sig på Chaos igen. Jag sålde just av en stor Slaanesharme...

Men Khaine är ju Khorne (och där drog debatten igång igen), och jag behöver expandera mina Retro Dark Eldar lite så det kändes passande med lite mer trupper till min favoritarme... Wycheenheterna är dessutom nog de sämsta i Codexen. Eller åtminstonde mest svårspelade, så det känns som en kul utmaning.

Jag har samlat på mig en hel del gamla Hellions. De är faktiskt rätt knepiga att få tag på. De var så fula och dåliga i förra Codexen att ingen samlade på sig mer än 5-6 stycken. Och de som har dem vill ofta spara dem av nostalgiska skäl. Men med lite envishet så har jag lyckats få ihop 24 stycken. jag behöver lite till så har jag så många som jag hade tänkt klämma in. Jag målade upp några testmodeller men de är så sjukt fula att det gick bara inte. De såg dessutom inte tillräckligt Wyche-iga ut. Så jag kommer göra en enkel konvertering med gamla metall Wychar på brädorna. Jag sparade en Hellionryttare som kommer bli min Baron Sathonyx.

Bild

Bild

Det var mitt första problem. Vem ska jag använda som HQ i Culten? Lelith är rätt trist. Lady Malys kunde vara kul men hon är dyr och rätt dålig. En Succubus är ok om man håller den billig. Men Baronen behövs om inte listan ska bli helt ospelbar. Så Det blir en Baron och en Haemonculus med en Webway Portal. Så lite Hellions kan ploppa ur portalen och kanske överleva nån runda extra. Hellions behöver Feel no Pain, men om det visar sig att det funkar utan det så kommer Haemonculusen ryka till förmån till Lady Malys.

Så det blir lite Wychar i Raiders, en lite större enhet Wychar till fots, två Hellionenheter. En Cronos och en Talos för att suga upp lite tyngre skytte, samt lite Reavers så jag får in lite Heatlances.

Reavers är klara och en Talos, alla båtarna finns klara också om jag inte ska göra lite cultspecialare, en ny venom vore fint till exempel, men i princip så är inget av det andra ens ihoplimmat. Så det här blir en blogg om både pysslandet och speltestandet.

Men det kommer bli en hel del Wychar att måla, och jag behöver fler än de här :)

Bild

Och en bild på mina Reavers:

Bild

The Fast and the Fallen

HQ

Haemonculus
liquifier gun; webway portal.

Baron Sathonyx

Troops

15 Hellions
Helliarch (splinter pistol; power axe).

11 Hellions
Helliarch (splinter pistol; power axe; phantasm grenade launcher).

8 Wyches
Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades.
• Raider: night shields.

8 Wyches
Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades.
• Raider: night shields.

5 Wyches
haywire grenades.
• Venom: splinter cannon; night shields.

13 Wyches
Hekatrix (agoniser; phantasm grenade launcher); haywire grenades.

Fast Attack

3 Reavers
heat lance.

3 Reavers
heat lance.

Heavy Support

Cronos Parasite Engine
spirit vortex.

Talos Pain Engine
chain-flails; twin-linked haywire blaster.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av speedfreek »

Inga hundar den här gången?

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Nej jag kör alltid med dem så jag fick dumpa hela packet till förmån för en Cronos Parasite Engine... Måste ju variera sig lite ivarjefall :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Två snabba bilder på morgonens arbetsinsats. 35 Wyches ihoplimmade och 9 Hellions till på gång. Wycharna var i rätt dåligt skick så det var mycket pill med dem...

Jag har helt slut på Wyches nu. Jag hade av en slump exakt så många som jag behövde. Och jag behöver ett tjugotal till för att bygga Hellions av. Ebay löste det enkelt. Två buy-it-now inköp senare så har jag ett 25 tal till...

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av Blom »

Jag har två gammla brädor och en näve tenn wychas om du behöver fler.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Blom skrev:Jag har två gammla brädor och en näve tenn wychas om du behöver fler.
Ja gärna, PMa mig pris etc så löser vi det! Tackar!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av Flygmaskin »

Denna tråd blir ball att följa!
Människomat, till exempel spannmål.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Jag fixade klart min version på Baron Sathonyx under eftermiddan... Så här blev han, en hyllning till de gamla Hellionsen...

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Jag har nu inhandlat 65 till Wychar!

Ett lite oplanerat med mycket trevligt köp på GothCon spädde på mitt förra Wycheinköp med ca 40 till, samt två Talosar, en Ravager och lite annat småmys. Ravagern var som mycket annat retro DE i sisådär skick. Jag beslöt mig för att bygga en Wyche-temad Ravager av den, och droppa Talosen i listan och slänga in en trippel Disintegrator Ravager istället!

Jag tänkte låta den agera Centerpiece. Och dessutom pimpa den rejält. Den har nu Shock Prow, Grisly trophies och Night Shields. Jag gav den Wychepilot och Wychegunners, och hittade 3 gamla Disintegrators i bitzlådan... De är magnetade om Disintegratorsarna visar sig vara helt ospelbara. Men jag tror att de faktiskt kan vara riktigt bra. Den mjukar upp infanterienheter så tom mina mindre Wycheenheter kan rå på dem! 9 S5 AP 2 skott är inte så illa.

Den tog lång tid att bygga ihop, jag har nog aldrig lagt så mycket tid på att bygga och magneta ett fordon och det syns absolut inte, tyvärr :)

Inget målat att visa upp än, så här är två bilder på WycheRavagern ivarjefall.

Bild

Bild

Nu håller jag på och bygger en Cronos med Spirit Vortex, det blir en nerstrippad gammal (förståss) Talos med bakflyttade armar... Bilder kommer.
Senast redigerad av 2 benmannen, redigerad totalt 2 gång.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

The Fast and the Fallen v2

HQ

Haemonculus
webway portal.

Baron Sathonyx

Troops

15 Hellions
Helliarch (splinter pistol; power axe).

11 Hellions
Helliarch (splinter pistol; power axe; phantasm grenade launcher).

8 Wyches
Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades.
• Raider: night shields.

8 Wyches
Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades.
• Raider: night shields.

5 Wyches
haywire grenades.
• Venom: splinter cannon; night shields.

13 Wyches
Hekatrix (agoniser; phantasm grenade launcher); haywire grenades.

Fast Attack

3 Reavers
heat lance.

3 Reavers
heat lance.

Heavy Support

Cronos Parasite Engine
spirit vortex.

Ravager
Night Shields, Grisly Trophies & Shock Prow

Så planen är att Ravagern ska hålla jämt tempo med resten av armen, och inte hålla sig i bakgrunden som Ravagers brukar. Den ska följa med och dela ut LD rerolls till kraschande Wychar som rullar ur Raidervrak och tankshocka infanteri när den blivit Shakenad... Typ nåt sånt. Men alla SM spelare kommer ju få stora skälvan när de får höra hur den skjuter och vräka allt på den...

Cronosen ska utvärderas men den kanske byts ut mot en vanlig Dark Lance Ravager. Jag hade en enda på GothCon och den gjorde väldigt bra ifrån sig och sprängdes bara i 2 matcher av 6.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar