Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

Do it!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:
18 okt 2020, 00:12
Kaptenen skrev:
14 okt 2020, 21:46
RUNE skrev:
12 okt 2020, 22:11
Jag tror jag har nämnt det förr men det borde vara ett event där man körde ett Starship Troops scenario. Horder av Tyranids mot Mobile Infant... Jag menar Imperial Guards. :D
Det är drömmen! En grön matta av gaunts.... undrar bara hur många gaunts som behövs för att ge den känslan.. :roll:
300? Fler? Jag närmar mig 200 (Hormagaunts + Termagants)
JAAAAAAA! DO IT! Dioramastuk precis som Warhammer World. Det vore så episkt!
Röde skrev:
18 okt 2020, 18:00
Do it!
:lol: :wub:

Det är en bra bit till 300 gaunts.. om det ens räcker för att ge den känslan!
4 till klara nu iaf! :mrgreen:


Bild


Nu har jag 105 Hormagaunts och 76 Termagants!
Näst på tur står 4 Termagants, när de väl är klara så kommer jag att vara uppe i 105 + 80 = 185 Gaunts.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Härligt! Hur många Gaunts har du egentligen kvar att måla upp?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
31 okt 2020, 23:55
Härligt! Hur många Gaunts har du egentligen kvar att måla upp?
Oändligt många tror jag.. :lol:
Nya som jag köpt i år: 8 Termagants kvar.
Gamla som jag fått eller köpt löjligt billigt, i varierande skick: En stor låda.
Jag skulle gissa på att det finns c:a 40 Hormagaunts och 20 Termagants i blandade färger i min begagnat-låda.
Det är mer jobb med att förvandla en begagnad till en av mina än med en ny på spröt, så de begagnade har låg prio.
Sen har jag en drös spröt med i princip helt orörda gaunts också, fick ett gäng för kompispris av en vän som hade tänkt börja med Nids - men som ångrade sig.
Så:
Officiellt 8 Termagants kvar, därefter får jag köpa nya.
Inofficiellt så går det nog att få fram ca 80 st från bitz och begagnat, men det är ju som alla samlare vet en helt annan kategori av omålat som egentligen inte räknas. :mrgreen: :roll:
_____________________________


Bild
4 Termagants till klara, så 80 Termagants och 105 Hormagaunts klara nu!


Jag behövde få ett brejk från Gauntsfabriken, så jag målade upp en Warrior med Venom Cannon och Bone Swords


Bild


Bild


Bild


Bild

______________________________________________

Nu blir det några Ripper Swarms!
Rippers är en sjuk modell... De säljs inte löst om du inte köper från Forge World!
Det sitter en ensam Ripper på lite olika spröt med andra modeller, så det gäller att samla på sig!

Jag hade ganska många Rippers när jag började rota, men det räcker med 3 baser till just nu.
Jag hade 3 baser sedan tidigare, de får en minirenovering så att deras 10 år gamla skal matchar de som jag ska måla upp nu, därför så har jag totalt 6 baser med Ripper Swarms på målarhyllan just nu.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Nom nom nom nom nom nom nom


Bild


_____________________________________

Efter Rippers så kör jag några Genestealers.
@Nurgle, på tal om Målarresa :D


How it started vs How it's going


Bild


Bild


Bild


Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Nytt foto, för att det är kul att ta fina foton. :mrgreen:

Broodlord, The Lord of Broods


Bild

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Ripper Swarms är väldigt charmiga enheter just för att man nästan kan höra de säga "NOM-NOM-NOM". :D

Jag måste säga att du är en väldigt konsekvent målare, du liksom gnatar på med Tyraniderna och är glad med det. (Vilket är bra!) Själv kan jag känna att jag "förmålade" mig på Orkerna som jag använde vid MWW3. Kanske det berodde på ett pressat målarschema men när mina 2000 pts Orker var uppmålade så ville jag inte se något grönt på flera månader.

Faktum är att när det inte är varken spel eller turneringar p.g.a. Corona så har jag haft väldigt svårt att hitta motivationen för 40K. Sedan ett år tillbaka kör jag stridsvagnar i 1/35 och eftersom jag tycker det är roligt har jag inte överanalyserat det.

Men du kanske "tjuvmålar" lite vid sidan om också? ;)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
05 dec 2020, 02:32
Ripper Swarms är väldigt charmiga enheter just för att man nästan kan höra de säga "NOM-NOM-NOM". :D
:lol: :lol: :lol: We are the Knights who says NOM!


RUNE skrev:
05 dec 2020, 02:32
Jag måste säga att du är en väldigt konsekvent målare, du liksom gnatar på med Tyraniderna och är glad med det.
Jepp. Det kommer lite olika flings emellanåt, men jag kommer alltid tillbaka till Tyraniderna. :wub:
Det finns så många olika sorters Tyranider att det blir ganska mycket variation även om det är samma armé.

RUNE skrev:
05 dec 2020, 02:32
Men du kanske "tjuvmålar" lite vid sidan om också? ;)
Jag har parallellt med Tyraniderna under årens gång målat upp c:a 1000 poäng vardera av Demoner, Genestealer Cult, Eldar och World Eaters plus en hel del terräng, sen har jag mina gamla Blood Angels kvar också, även om jag inte målat något nytt till dem på evigheter - så nog tjyvmålas det en del vid sidan om!

____________________________________________


Batchen med 4 Genestealers klara för att börja jobba!
Live for the Swarm!


Bild


Bild


Bild


Vet inte riktigt vad det blir härnäst. Troligen så blir det lite renovering av gamla gaunts som inte matchar mina nya modeller vidare bra längre.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Dags att renovera!

Jag börjar få en stabil samling av Tyranider, men det känns inte riktigt bra när de står tillsammans.
Armén spänner över c:a 10 år samlande och målande. Det huvudsakliga färgschemat är oförändrat, men nyanser, tekniker, detaljer, baser och sådant har ändrats flera gånger mellan åren.
Så jag ska gå över hela armén och fixa till alla modeller!

Många kommer att gå snabbt, typ damma av och måla i någon repa, men några är helt utdaterade och behöver få nya pupiller på både modell och vapen, nya skal, nya baskanter och en del andra detaljer fixade.
Allt för att få den där sköna enhetliga känslan.
Det kommer fortfarande synas att några är av en äldre standard, men inte lika markant. Det blir snarare charmigt än "WTF?"
Huden tror jag tex inte att jag kommer att röra på några, det skulle bli mycket jobb, speciellt då jag har 'ardcoat på all hud.

Jag får då också koll på både hur många modeller och hur många poäng jag egentligen har!
Här hemma har jag lyckats roffa åt mig en plats där armén kan stå uppställd hela året, så jag kommer att bygga på efterhand som jag renoverar klart gamla enheter eller adderar helt nya!



Bild
Först ut, Dimachaeron. Målad nu 2020, så han behövde bara dammas av. :D


Bild
Hive Fleet Hebenon
2020-12-21
Total poäng: 230
Antal modeller: 1 Monster

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Det är ett rätt lustigt fenomen men det drabbar mig också. Man är helt klar med en armé men 2000 poäng senare har man utvecklats så pass mycket att de första modellerna man målade har lite Ronald McDonald varning. Men jag tycker du har hållit en jämn och solid kvalité från dag ett.
Men jag gick över hela min Tyrnanid armé efter den var färdigmålat och bättrade på färgschemat. Det tog mindre tid än vad jag trodde det skulle göra och det blev förvånansvärt bra. Just enhetskänslan ger en varm och luddig känsla inombords som normalt sett bara stark sprit kan ge dig.

Där är många bra effekter på dina Tyranider men ska jag lyfta fram en så måste det vara det krackelerade skalen. De ger verkligen karaktär till modellerna.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar