Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

33Palm skrev:Väl knegat! Hur funkar instagram för en oinvigd?
Tack!

Det är en App, där alla användare lägger upp bilder och videos på sina profiler.
Alla målargudar verkar finnas där, när man väl hittat någon man gillar kan man bara lägga till att man följer det kontot, så kommer alla deras uppdateringen i ens flöde. Man behöver egentligen inte göra ett enda dugg med sitt eget konto, bara skapa ett och börja följa och kommentera andra.
Man kan tom ställa in sitt konto som privat, så att bara de man själv godkänner kan se vad man lägger upp.
Har man flera mailadresser kan man ha flera konton, vilket jag tycker är bra.
Jag har ett privat med bilder på barnen och katterna etc som mina föräldrar och närmsta vänner följer, sen har jag nu ett målarkonto där jag är en helt anonym målare med bara mina målarbilder, och bara sådana som gillar mina bilder följer mig.

Man kan söka på hashtags, så det går snabbt att hitta konton som visar vad man letar efter.
Några av Golden Demon målarna har kring 10.000 följare.
Christiano Ronaldo har 138 miljoner.
Jag har typ 27. :D

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Captains Corner

Inlägg av Elevatorlake »

Vilka golden demon-målare är värda att följa? Jag älskar snygga modeller i mitt flöde :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

33Palm
Inlägg: 55
Blev medlem: 18 dec 2017, 20:55

Re: Captains Corner

Inlägg av 33Palm »

Kaptenen skrev:
33Palm skrev:Väl knegat! Hur funkar instagram för en oinvigd?
Tack!

Det är en App, där alla användare lägger upp bilder och videos på sina profiler.
Alla målargudar verkar finnas där, när man väl hittat någon man gillar kan man bara lägga till att man följer det kontot, så kommer alla deras uppdateringen i ens flöde. Man behöver egentligen inte göra ett enda dugg med sitt eget konto, bara skapa ett och börja följa och kommentera andra.
Man kan tom ställa in sitt konto som privat, så att bara de man själv godkänner kan se vad man lägger upp.
Har man flera mailadresser kan man ha flera konton, vilket jag tycker är bra.
Jag har ett privat med bilder på barnen och katterna etc som mina föräldrar och närmsta vänner följer, sen har jag nu ett målarkonto där jag är en helt anonym målare med bara mina målarbilder, och bara sådana som gillar mina bilder följer mig.

Man kan söka på hashtags, så det går snabbt att hitta konton som visar vad man letar efter.
Några av Golden Demon målarna har kring 10.000 följare.
Christiano Ronaldo har 138 miljoner.
Jag har typ 27. :D
Nu har du en till! Tack för hjälpen. Hittade sidan och skapade en profil, nu ska vi se om det finns något ball där!
Upliftingprimer.wordpress.com

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Captains Corner

Inlägg av holyalex »

33Palm skrev: Nu har du en till! Tack för hjälpen. Hittade sidan och skapade en profil, nu ska vi se om det finns något ball där!
måste säga att krieger40k har riktigt tjusiga bilder längre bak i flödet! både hans harlequins och dkok är magiska! själv trodde jag instagram bara var för tjejer och killar som ville impa på tjejer, tills jag insåg att det gömde sig en hel värd av hobby-ness bakom rätt hashtags!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Elevatorlake skrev:Vilka golden demon-målare är värda att följa? Jag älskar snygga modeller i mitt flöde :)
Personligen så är jag ganska snål med mitt följande. Jag kan klicka runt på många, men jag vill inte ha ett flöde där jag inte hinner med.
Jag följer därför bara folk jag känner och några få favoritkonton med verkliga proffsmålare.

Jag rekommenderar vår egna Aksel Olsson, dels snart fyrfaldig Rauk'n'Rumble deltagare, dels medlem i vår lokala förening Får the Emperor och dels nybliven Golden Demon vinnare! Han finns som axefacepaints

För att hitta de proffsmålare som målar i en stil man själv gillar och vill se mer av så tycker jag en bra början är kontot theminiaturesvault, som plockar snygga modeller från alla möjliga konton, re-postar dem på sitt och ger cred och hänvisning till orginalkontot de lånat bilden ifrån.

Personligen så gillar jag penselmålade modeller bäst, den sortens artistiska färdigheter värderar jag långt högre än airbrush, så vår Svenska proffsmålare Jonas Wideen med hinkvis av högklassiga figurer och freehands följer jag. Han har kontot jonaswideen.

När jag vill tappa hakan och trilla av stolen brukar jag spana in Stefan Johnssons konto, skelettets. Tekniskt extremt duktig. Mycket NMM, mjuka blends, OSL och freehand.

Det finns såklart massvis fler med konton med alla möjliga målarstilar värda att följa så som sagt, börja gärna på theminiaturesvault och klicka vidare därifrån. Sätt en timer om du vill få mer saker gjorda den närmsta timmen.. :D

33Palm skrev: Nu har du en till! Tack för hjälpen. Hittade sidan och skapade en profil, nu ska vi se om det finns något ball där!
Lycka till!

holyalex skrev: själv trodde jag instagram bara var för tjejer och killar som ville impa på tjejer, tills jag insåg att det gömde sig en hel värd av hobby-ness bakom rätt hashtags!
:lol:
Lite som mitt förhållande till Snapchat. Barnen, tonåringar, "snappar" hejvilt. Jag orkar inte ens sätta mig in det.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Captains Corner

Inlägg av Elevatorlake »

Kaptenen skrev: Personligen så är jag ganska snål med mitt följande. Jag kan klicka runt på många, men jag vill inte ha ett flöde där jag inte hinner med.
Jag följer därför bara folk jag känner och några få favoritkonton med verkliga proffsmålare.

Jag rekommenderar vår egna Aksel Olsson, dels snart fyrfaldig Rauk'n'Rumble deltagare, dels medlem i vår lokala förening Får the Emperor och dels nybliven Golden Demon vinnare! Han finns som axefacepaints

För att hitta de proffsmålare som målar i en stil man själv gillar och vill se mer av så tycker jag en bra början är kontot theminiaturesvault, som plockar snygga modeller från alla möjliga konton, re-postar dem på sitt och ger cred och hänvisning till orginalkontot de lånat bilden ifrån.

Personligen så gillar jag penselmålade modeller bäst, den sortens artistiska färdigheter värderar jag långt högre än airbrush, så vår Svenska proffsmålare Jonas Wideen med hinkvis av högklassiga figurer och freehands följer jag. Han har kontot jonaswideen.

När jag vill tappa hakan och trilla av stolen brukar jag spana in Stefan Johnssons konto, skelettets. Tekniskt extremt duktig. Mycket NMM, mjuka blends, OSL och freehand.

Det finns såklart massvis fler med konton med alla möjliga målarstilar värda att följa så som sagt, börja gärna på theminiaturesvault och klicka vidare därifrån. Sätt en timer om du vill få mer saker gjorda den närmsta timmen.. :D
Tack för tipsen! Jag har samma filosofi, jag följer bara personer som jag verkligen vill se vad de lägger ut så jag har bara modeller och bilar i mitt flöde :)

Jag ska absolut kolla in theminiaturesvault.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Riktigt snygga modeller du samlat på dig under åren.
Och ett imponerande mastodontbygge med den intagna borgen. Hade lite svårt för maskarna. Är lite kräsmagad kring just fluglarver av anledningar vi inte behöver gå in på. Meeen en jädrigt häftig idé och ett diorama utan dess like. Hobbyhatten av!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:Riktigt snygga modeller du samlat på dig under åren.
Och ett imponerande mastodontbygge med den intagna borgen. Hade lite svårt för maskarna. Är lite kräsmagad kring just fluglarver av anledningar vi inte behöver gå in på. Meeen en jädrigt häftig idé och ett diorama utan dess like. Hobbyhatten av!
Tack! :D

Larverna var egentligen hela anledningen till den delen av bygget!
I vintras var vi ute och handlade och Rusta hade hinkar av torkade larver till salu som fågelmat.
Jag fick en inre vision av en pöl med äckligt vatten och larver på hela botten......

Jag har kollat en del på olika transparenta flytande resiner, men det verkar väldigt dyrt för den stora pöl jag tänkt mig, så istället blev projektet ett test för att se om jag kunde ge illusionen av vatten utan att ha vatten!
Pölen är i verkligheten tom, det är en skiva plastglas från Biltema som är vatteytan, vilken jag sedan har målat med olika färger av glaze blandat med 'ardcoat för att få färger och krusningar. Mången testbit krävdes, varken glaze eller wash blir transparent när det torkar, och 'ardcoat blir bara transparent, men blandat i rätt mängder så blir det en trasparent färg med en gnutta färgnyans!
Det krävdes en hel del lager för att gå från terrarium- till vatten-känsla, nu tycket jag absolut det ser ut som vätska från yta till botten!


Bild


Bild
(Rosa plast pga färgad skyddsplast på den)


Bild


Bild


Jag ska bara måla de 5 kvarvarande tanksen samt bunkern, sen är den här planen färdig för spel.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Captains Corner

Inlägg av NilssonHarHund »

Kaptenen skrev:
33Palm skrev:Väl knegat! Hur funkar instagram för en oinvigd?
Tack!
[...]
Har man flera mailadresser kan man ha flera konton, vilket jag tycker är bra.
Man kan ha flera konton på samma mailadress faktiskt. Det har jag, med samma upplägg som du. Ett privat där jag bara följer och blir följd av folk jag känner i fläsket och ett publikt anonymt där jag bara postar figurbilder. Väldigt positivt laddat community där det öses hjärtan och glada tillrop överallt.

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Captains Corner

Inlägg av Knaperstekt »

Sorry för Hijack

Stefan Johnsson kanske ställer ut på AIM i Göteborg i helgen. Han gjorde det förra året i alla fall.
Bara ett tips fall någon vill se hans alster live.
Även sv40k's egna Ismeno ställde ut där i fjol.

End hijack

On topic.. man kanske ska kolla in instagram dårå. Har ju följt GW Armypainters på FB länge.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Skriv svar