Pre-heresy World Eaters

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Pre-heresy World Eaters

Inlägg av Gullberg »

Tänkte försöka starta ett arméprojekt och lägga upp lite bilder här på forumet. Det kommer både bli min arme men även lite olika terrängbitar som jag byggt/målat. Jag har tagit mycket inspiration av Lonestars projekt här när det gäller terrängen.
Hoppas ni gillar det jag kommer lägga upp och att det gör att jag kan få lite fart på projektet.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Pre-heresy World Eaters

Inlägg av Flogger »

Jag gillar det redan!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Pre-heresy World Eaters

Inlägg av Röde »

Supernajs.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: Pre-heresy World Eaters

Inlägg av Gullberg »

ja eftersom jag har startat detta projektet så måste man ju fortsätta att posta här. Har idag målat upp en prototyp figur och vill gärna vet vad ni andra tycker? Den var ganska enkel att måla och jag är relativt nöjd inte helt men ganska.
Det jag inte är nöjd med är de tre röda strecken på huvudet som ska representera butchers nails men men.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Pre-heresy World Eaters

Inlägg av daskad »

Svårt att se, (kan vara bilden som är pixlig(?)) men det ser ut som om färgen är lite knottrig(?). Men det kan som sagt vara bilden. Jag tycker det ser bra ut annars! Ser fram mot att se detta projektet ta form! Ska du spela dem som SM eller CSM?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: Pre-heresy World Eaters

Inlägg av Gullberg »

tror det är bilden då jag använt iphone att ta foto med. Jag kommer spela dem som SM,C:sm och lite BA tror jag. Kommer blir lite olika sen hoppas jag ju även kunna spela dem som legionen men det lär vi ju märka om någon är sugen på en Horus Heresy kampanj.

Användarvisningsbild
lonestar
Inlägg: 615
Blev medlem: 08 mar 2012, 06:36

Re: Pre-heresy World Eaters

Inlägg av lonestar »

Kul att man kan inspirera någon! Jag tycket det ser bra ut, det är jäkligt snygga modeller i alla fall. Jag skulle själv vilja ha några.

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: Pre-heresy World Eaters

Inlägg av Gullberg »

Vet däremot inte hur jag ska göra både med det röda på huvudet men förmodligen en större pil istället eller krigsmålning. Sen vet jag verkligen inte innan ska måla alla nitar eller kanske bara de 4 stots vid fötterna.
Får måla upp en imorgon med det och ändra dennas hjälm

Användarvisningsbild
lonestar
Inlägg: 615
Blev medlem: 08 mar 2012, 06:36

Re: Pre-heresy World Eaters

Inlägg av lonestar »

Du kan ju alltid goolga efter bilder med "pre heresy world eaters" så får du ganska många förslag och tips.

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: Pre-heresy World Eaters

Inlägg av Gullberg »

Målade om figuren lite igår och gjorde även shoulder pads och backpack. World eaters loggan är ju lite jobbig men blev bra. Kommer bilder på den med flera tisdag nästa vecka då har jag förhoppningsvis fått ihop 5 st med baser. Kommer försöka ha någon koppling till Istvann III.

Skriv svar