Word Bearers

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
SybariteVI
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 nov 2012, 16:37

Word Bearers

Inlägg av SybariteVI »

Hejsan

elinore här :) jag är ny till forumet och har blivit lite sugen på att börja med 40k igen (har spelat det litegrann förut) nu när det har kommit en ny edition och ett nytt chaos-codex.

jag målar bedrövligt långsamt (kan ha en del att göra med att jag även spelar Malifaux och WFB :P) men här är de första modellerna jag har målat i alla fall. Bilderna är tagna med mobilen och de är väl inte de bästa - det gula ser lite bättre ut irl tycker jag - men jag lovar att det kommer mer ordentliga bilder tagna med en bra kamera på senare prylar :) Så vad tycks?

Bild
Bild

jag valde att göra en Word Bearers-armé. jag gillar temat och det är rätt kul att måla. Men jag får erkänna att jag avskyr att måla metall. Så den är nog inte vad som kommer vara finast på modellerna direkt. Demonansiktena på word bearer-axelskydden var rätt svåra att få att se bra ut. jag är inte vidare nöjd med dem :P
jag har rätt dålig koll på vad som egentligen är bra, och har läst att power fists är rätt kassa på champions, men nu är det för sent :O Det är klurigt det där med hur jag bör utrusta mina chaos marine-squads.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Word Bearers

Inlägg av DHettNeck »

Grymt skoj att du börjar lira 40K också. Clara kan behöva lite konkurens på "bästa-tjej-fronten" ;)

Ser riktigt bra ut. Inte riktigt lika snygga som dina WE dock, och det beror mycket på metallen. Gillar du inte att måla metall-färg så kör på någon annan färg eller NMM-variant av den :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

SybariteVI
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 nov 2012, 16:37

Re: Word Bearers

Inlägg av SybariteVI »

DHettNeck skrev:Grymt skoj att du börjar lira 40K också. Clara kan behöva lite konkurens på "bästa-tjej-fronten" ;)

Ser riktigt bra ut. Inte riktigt lika snygga som dina WE dock, och det beror mycket på metallen. Gillar du inte att måla metall-färg så kör på någon annan färg eller NMM-variant av den :)
Hehe kul att du tycker att det är skoj att jag börjar pilla lite med 40k :) Säg inget till de andra! :D De kommer säkert tro att jag sviker dem eller nåt och börja frysa ut mig. Claras dark eldar är grymt fina :)

Tackar :) Hmm nä det kanske de inte är. jag tycker inte så mycket om att måla med metallfärger nej, men nmm kräver rätt mycket jobb för att se vettigt ut tycker jag så jag tror jag kommer hålla mig till metallfärger ändå. En annan färg på rustningarnas kanter kunde ju funka, fast jag tänkte göra en ganska "by the book" word bearers-armé så jag vet inte. Hmm, det är klurigt. Förhoppningsvis blir jag väl bättre på att måla metallen med tiden. Det ska nämnas att jag avskyr att måla rustningskanterna på chaos marines :P Av nån anledning tycker jag det är riktigt drygt. Hur som helst kommer detta vara ett sidoprojekt till mina wfb ogres och Malifaux-crews så jag får väl ta det lite i taget så jag inte blir galen. ^^

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Word Bearers

Inlägg av Neth_Oni »

ser riktigt bra ut!

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Word Bearers

Inlägg av Halvar »

är det du som har de galet snygga treekins?
jag tycker de ser riktigt bra ut. och för att vara vanliga rank and file tycker jag det kanske är lite överambitiöst. men välkommen tillbaka till 40k.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Word Bearers

Inlägg av imp »

Ser riktigt bra ut =)

Angående utrustning på champions så blir det lättare att variera om man använder magneter.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Clara
Inlägg: 143
Blev medlem: 19 nov 2008, 23:27
Ort: Uppsala

Re: Word Bearers

Inlägg av Clara »

Välkommen till 40k!

Snyggt målat. Jag tycker metallen är bra, och de känns klassiska, vilket de nog inte hade gjort om du inte hade använt metall. Jag gillar det röda, hoppas du kan hålla orken uppe även om marinerustningar inte är det roligaste att måla. Jag har aldrig orkat måla klart en marinemodell, just på grund utav rustningen.

Har du någon turnering du siktar på att vara klar till? Vad är nästa projekt?

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Word Bearers

Inlägg av Serpent »

Ser hemskt bra ut! Mycket skön röd nyans.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Word Bearers

Inlägg av Styranimon »

Kul med fler tjejer på forumet! :D
Ser riktigt snajsigt ut, by the way.
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Word Bearers

Inlägg av Seregon »

Riktigt snygga (om än inte alls lika snygga som dina showgirls)!
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar