Max målarhörna

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Max målarhörna

Inlägg av Max S »

Här kommer ett första inlägg om min 40k projekt. Jag håller på att måla om lite gamla guardsmen att passa ihop med mina angles encarmine. Tanken är gröna uniformer och gråsvarta kroppspansar med någon detalj i någon orangeaktig färg som kontrast till marines röda rustningar och turkosa detaljer. Jag känner på mig att det blir en ganska ljus grön.
Bilagor
mobileimage.jpg
mobileimage.jpg (239.35 KiB) Visad 5230 gånger

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Re: Max målarhörna

Inlägg av Max S »

Färgtest 1
Bilagor
mobileimage.jpg
mobileimage.jpg (241.24 KiB) Visad 5197 gånger

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Re: Max målarhörna

Inlägg av Max S »

Det blev en del hemp och en del dark camo green.
Bilagor
mobileimage.jpg
mobileimage.jpg (229.42 KiB) Visad 5108 gånger

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Re: Max målarhörna

Inlägg av Max S »

Oljewash på, i morgon blir det highlights.
Bilagor
mobileimage.jpg
mobileimage.jpg (236.8 KiB) Visad 5037 gånger

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Re: Max målarhörna

Inlägg av Max S »

Armelistan som jag håller på och bygger är tänkt för " friendly games" och är en blandning av angles encarmine och imperial guard. Det ska representera en PDF som har fått marine förstärkning.

1500p
Librarian, jump pack, melta bomb
2*10 assault marines, 2 melta guns och sergeanten har power fist och inferno pistol
Vanguard veterans, 4 storm shields, 2 glavie encarmine, 2 power fist
Company command, vox, missile launcher
Platoon command, vox, auto cannon
Infantry squad, vox, auto cannon
Infantry squad, auto cannon
2 heavy weapon squads, auto cannon

Kvar till 1500p, ca 160p. Det blir nog en manticore men jag är nog egentligen mest sugen på att måla upp en riktig tank.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Max målarhörna

Inlägg av RUNE »

Jag gillar den gröna färgen du fått fram till uniformerna. Ser med spänning fram emot hur en färdig guardsman kommer se ut.
Kan annars varmt rekommendera Manticore:en, den har aldrig gjort mig besviken i en match.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Re: Max målarhörna

Inlägg av Max S »

Tackar! Det blir nog en manticore. Det var planen från början. Här kommer lite highlightbilder, jag har gjort dem ganska diskreta.
Bilagor
mobileimage.jpg
mobileimage.jpg (213.15 KiB) Visad 4945 gånger

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Re: Max målarhörna

Inlägg av Max S »

Testing, testing... Svart blir nog för stor kontrast och riskerar att se omålat ut i för stora fält men jag är inte helt säker på att german grey är helt rätt.
Bilagor
mobileimage.jpg
mobileimage.jpg (217.72 KiB) Visad 4942 gånger

Doc Sniksnak
Inlägg: 331
Blev medlem: 07 okt 2010, 20:51

Re: Max målarhörna

Inlägg av Doc Sniksnak »

Uggh så fult (personlig åsikt). Gult är alltid rätt personlig åsikt två), men varför inte ha någon röd nyans om du ska ha dem tillsammans med dina marines?

Max S
Inlägg: 400
Blev medlem: 18 jun 2012, 21:21

Re: Max målarhörna

Inlägg av Max S »

Vilka nyanser av gult och rött tänkte du på? Vad är det med german grey som du inte tycker om? Jag har tänkt att guardsmenen ska passa ihop med baserna och vara målade dela i komplementfärger till marinsen grön som komplement till rött och någon orange på detalerjna som komplement till de turkose detaljerna på angles encarmine. Jag funderar däremot på att låta tyg delarna vara i något camo mönster och låta rustningen vara grön samt endast måla vapen och stövlar i svart.

Skriv svar