Dreadwing, nytt projekt.

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Meister
Inlägg: 121
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:25

Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av Meister »

Jag har spelat IG sen 2000 ungefär med ett kort uppehåll för SM för ett par år sedan. Så nu när jag kommit igång och spela igen efter nästan 2 års uppehåll
bestämde jag mig att göra något helt annat. Det stod länge mellan Chaos och Deathwing och jag hade lite svårt att bestämma mig. Men efter att ha sett
ett par olika Deathwing armeer med olika teaman så bestämde jag mig för att göra en Deathwing arme fast använda Chaos modeller istället. Där av Dreadwing.

Nu är modellerna införskaffade. Delvis limmade och snart börjar det målas. Jag har alltid gillat Wordbearers så val av färg tema var inte så svårt.

Målade den här som test modell och blev nöjd. Just den här bilden blev något gråare än vad den är.
Bild


Jag brukar ofta göra mängder av mindre konverteringar på mina modeller. I IG armen är det väldigt effektlöst då ingen utom de mest inbitna nördar faktiskt
ser konverteringarna. Så nu när det bara är ett trettio-tal modeller så kanske det sticker ut mer. Sen tänkte jag en gång till när jag tittat på chaos
terminator modellerna. Att istället för att konvertera alla modeller så gör jag några modeller som sticker ut ordentligt och låter huvuddelen vara ganska
standard. Så nu gällde det bara att lista ut vilka modeller som ska bli speciella. Inte helt oväntat blev det Belial, en Dreadnought och två st cyclon terminators.

Belial är en ganska tråkig modell i sig men lämnar mycket frihet. Jag vill att han ska sticka ut och vara lite större än övriga. så jag började med att klippa
upp en Obliterator och ladda upp med terminator bitz. Dreaden kommer greenstuffas, plasticardas och toppas med ett par Chaos Dread armar från FW.
När jag började med chaos cyclons tänkte jag på Obliterators.


WIP Belial, saknar sköld och hammare.
BildBild

WIP Dreadnough, FW armar beställda.
BildBild

WIP Cyclon baserad på en Obliterator. Eventuellt bygga om missile launcher armen och basera den på en havoc launcher.
Bild

Nu väntar jag på att de sista delarna ska komma på posten. Sen är det bara att sätta igång på allvar. :)

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av benmannen »

Härligt Meister! Schysst ide, det här ska bli roligt att följa!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av Styranimon »

Cool idé ;)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Meister
Inlägg: 121
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:25

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av Meister »

I väntan på att sköldar och FW grejerna ska komma sitter jag och målar på första 5 termosarna.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av imp »

Har Cyclone termosen en assaultcannon på vänster arm?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Meister
Inlägg: 121
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:25

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av Meister »

Hela armen är en stormbolter. Grevens sjärt. :)

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av speedfreek »

Är någon del av armen en gatling så blir det underkänt...

Meister
Inlägg: 121
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:25

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av Meister »

@Speedfreak: Enligt vad, din högst subjektiva åsikt? :)

Obbarana är inte helt klara, jag tog bara 2 gamla omålade och gjorde om tänkte inte ens på att det skulle kunna leda till diskussion.
Eventuellt ska jag bygga om Cyclon armen med havoc launcher delar. Det är ju inte hela världen att byta gattlingen mot en bolter samtidigt.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av imp »

Byt ut assault cannon
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dreadwing, nytt projekt.

Inlägg av speedfreek »

Det är väl ändå ganska objektivt att anse att en gatling är att förväxla med en assault cannon?
/han med massa gatlingguns i sin armé

Skriv svar