Necrons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Necrons

Inlägg av BoBo »

Ja nu är man på det igen.....målade en liten necron armé för 6-7 år sedan som jag ville bättra på med rost, nya units, nya highlights o nya baser. Stressmålade halva armén till Defcon dock så blev inte riktigt klart tyvärr! Målet är inte att måla det bästa jag kan utan mer att få upp de till en respektabel nivå!
Gammal figur med lite tillfixade highlights o bas!
Bild
/BoBo
Senast redigerad av 1 BoBo, redigerad totalt 14 gånger.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Necrons

Inlägg av daskad »

Men nu får du väl ta och nöja dig?

Räcker det inte att du har två av de bästa bloggarna (kanske inte så aktiva man innehållsmessigt), så måste du göra en till?! och denna ser ut att vara minst lika bra!

Riktigt snygg C'tan
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Necrons

Inlägg av Rasmus »

Snyggast deceivern jag har sett.

Inspirerad av Doctor Manhattan?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Necrons

Inlägg av Claimh_Solais »

sjukt snyggt ! vill ge extra mycket kärlek till basen , otroligt snyggt , kan man få tips på hur du gjort den ?

hur ska du måla dina necrons då? ser fram emot att se dig måla mer av dom iaf

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Necrons

Inlägg av HeadWar »

Bara "for the record", hur lång tid tog det dig att måla det vi såg på DefCon?

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Necrons

Inlägg av BoBo »

Tackar!
@daskad: Inte ska man vara nöjd så lätt :)
@Rasmus: Faktist inte då jag inte viste vad Dr Manhattan var när jag målad den men nu när du säger det så är det ju en ganska självklar liknad!
@Claimh_Solais: Det är ganska enklet! Orange//röd färg...sen weathering effekts (olika rost färger)
@ HeadWar: Jag vet faktist inte! Jag tyckte det gick snabbt men det bör sägas att jag är en extremt långsam målare så min uppfattning av snabbt är de flestas uppfattning av långsamt:)
Mer kommer snart!
/Peder

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Necrons

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Jag har alltid tänkt på deceivern som en ganska ful modell, den här bilden fick mig att ändra uppfattning totalt. Snyggt jobbat!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Ohman
Inlägg: 272
Blev medlem: 23 nov 2011, 15:23

Re: Necrons

Inlägg av Ohman »

Snygg modell men jag tycker det är lite trist med två färger på modellen. Jag hade gärna sett någon kompletterande färg till paletten du har valt. Hela modellen smälter samman och ger inte något att fokusera på tyvärr.

Ragnar

tutten
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 dec 2009, 01:05

Re: Necrons

Inlägg av tutten »

är det bara jag eller skulle man om man kisar lite kunna mista Deciverns märke i pannan för ett kvinnligt könsorgan? eller har det kanske avhandlats nån annanstans?
Flaming Dolphins

Truant
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 apr 2011, 15:44

Re: Necrons

Inlägg av Truant »

tutten skrev:är det bara jag eller skulle man om man kisar lite kunna mista Deciverns märke i pannan för ett kvinnligt könsorgan? eller har det kanske avhandlats nån annanstans?
Tror jag vet varför du valt ditt forumnamn till "tutten" :lol: :lol: :lol:

Skriv svar