Chaos SM soon to become Emperor's Children

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Chaos SM soon to become Emperor's Children

Inlägg av Kerrai »

Tänkte lägga in en startpost i alla fall.

Och som rubriken lyder handlar det nu att ta ett steg ifrån min första Armé Blood Angels
och ge mig på något riktigt fluffigt så som Emperor's Children.

Kan redan nu varna att fram till den 21a dec kommer uppdateringar gå långsamt, men jag skall använda tiden dit till att
analysera lösningar på problemen jag ställts inför.

Tanken är nu att till en början göra 12st Noise Marines med Sonic Blasters, 2st Noise Marines med Blaster Master och 2st Champions med Fist och Doom Siren.
Efter det är fixat skall jag fylla på med ca 10 Noise Marines till som har blandad beväpning, typ svärd och pistol eller pistol mutation osv. Som kan passa i vilken grupp som helst.

Sitter just nu och tar bort mold lines på en grupp chaos space marines, samtidigt som jag kikar på sätt att bygga egna sonic blasters (vilket med en snäv ekonomi inte verkar vara helt lätt)

Men jag återkommer så fort jag byggt något jag kan visa upp.

//Martin
Senast redigerad av 1 Kerrai, redigerad totalt 27 gånger.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Emperor's Children by Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Man får lite skumma inköpslistor när man vill modellera något som man tror kan bli bra.

Gitarrsträngar, plast och metall, varierande storlek.
Lödpenna.
Plastirods (eller va de kan heta, plasticard i rörform)

Samt komma på ett bra sätt att symbolisera högtalare (lite som nuvarande noise marine axelskyddet).
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
Ironjens
Inlägg: 227
Blev medlem: 09 nov 2008, 22:52

Re: Emperor's Children by Kerrai

Inlägg av Ironjens »

Jag vände utblåsen på ryggsäckarna framåt och drog en gitarrsträng mellan vapnet och ryggsäcken. Då ser de ut som små resehögtalare...
speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Emperor's Children by Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Blev en smärre ändring, fick massa kaos marines från syster i julas så jag tänkte måla upp dem och lägga ner mer krut på konverteringar och lära mig basic greenstuffing till mina emperors children. Så istället byggde jag mina tusen söner och målade dem.

Så nu har jag fått klart 8 tusen söner, har lite arbete kvar på Sorcerer'n men han fick vara med på bild också (och en backpack.. hur jag nu lyckats räkna fel på dem)
Bild

10 Chaos Space Marines
2x Plasma
Champ with Fist
icon
230

10 Chaos Space Marines
2x Melta
Champ with Fist
Icon
220

7 Plague Marines
2x Plasma
Champ with Fist
Icon
236

9 Thousand Sons
Sorcerer with Doombolt
249

Det är vad jag skall pilla klart innan jag hoppar på något nytt iaf, har mina Plague gubbar brevid sprayade och färdiga att målas.

//Martin
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Chaos SM soon to become Emperor's Children

Inlägg av Kerrai »

Heltokigt det här, har redan fått klart squad 2. Med tanke på att det tog mig 2mån kanske att få en squad klar till mina blood angels kan man hoppas jag lärt mig lite mer ang målning och annat.

7 Nurgle killar! Dom e söta. Nu skall man fixa sig en 10a Chaos Marines då, frågan är om man inte skall måla dem i Emperors Children färger och fixa 2st standarer bara, 1 chaos glory och en slaanesh så kan dom användas fint till detta mindre blandade projektet och det stora fina Emperor's Children projektet, eller?

Bild

Bild

Ljuset i min lägenhet är dock värdelöst så bild 2 har tyvärr blixt så man se tydligt alla små penseldrag som kanske ligger lite snett. Men dom är faktiskt riktigt fina på hyllan bredvid tusen sönerna.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Chaos SM soon to become Emperor's Children

Inlägg av Claimh_Solais »

coola baser hur har du gjort dom?

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Chaos SM soon to become Emperor's Children

Inlägg av Kerrai »

Idén är stulen från en annan 40kare.

Men jag tog tomma sprues och skar till dem så de ser ut som gemstones eller liknande. Sedan limma på den före man la dit svartfärgat grus som jag hade hemma.

Inget speciellt, men jag tycker dom står ut lagom mycket!
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Chaos SM soon to become Emperor's Children

Inlägg av Kerrai »

De är rosa, de är rena.. de vet att dom är lite bättre än dig. Första enheten till ES klar. En helt "vanlig" 10 Marines med 2 melta och en fist.

Jag är dock rätt nöjd med dem, det är riktigt svårt att måla rosa har jag insett och skall försöka med lite nya tillvägagångssätt när nästa 10a skall målas. På håll tycker jag dom ser riktigt bra ut, vilket enligt mig är det som räknas då :). Baserna är riktigt fina, syns väll sådär (får lära mig att göra en ljuslåda en vacker dag.. ).
Ser att linserna ser sådär ut på bild, får se om jag går över dem en gång till senare.

Stor bild så man ser alla skavanker och annat O_o.
Bild

Nu är frågan hur mycket på en rhino som skall vara rosa och hur mycket som skall vara svart. Eller om vi skall måla upp en ny 10a Marines bara, tills jag kommit på en bra front till en psilence kanon som ser lite kaos aktig ut så de kan få sina sonic blasters.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Chaos SM soon to become Emperor's Children

Inlägg av Serpent »

Huvudsakligen svart Rhino med rosa detaljer (dörrar, luckor, etc) blir nog rätt snyggt. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Chaos SM soon to become Emperor's Children

Inlägg av Kerrai »

Jo, för mycket av den fina rosan kan nog sticka i ögonen

Se om man kan antingen måla eller hitta slaanesh prylar man kan trycka på också för att ge dem lite guld saker.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Skriv svar