Rödes lilla IG-tråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Här kommer en liten tråd i vilken jag kommer posta, framför allt, färdiga bilder på mina IG prylar. Några wip bilder blir det kanske.

Company Command.
Bild

Bild

Bild

Plasma Veteraner.
Bild

Bild

Grp.C som jag blev mest nöjd med.
Bild

Bild

Melta Veteraner.
Bild

Det gör 25 man färdiga.

Devil Dog står näst på tur. Har kommit så långt som till Camo-mönstret. Nu ska det läggas högdagrar och lortas ned. Unit markings och annat tillkommer. Ska jag köra på gula markeringar på bilarna också?

Vad tycks?
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 11 gånger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Seregon »

Riktigt tjusiga och fantastiskt läskiga med sina lysande ögon.

Edit: Om du lägger på en utspädd lila wash på deras ögon så blir de nog exakt som Cadians ska vara (de har violetta ögon som mutation av att vara för nära Eye of Terror under så lång tid).
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av speedfreek »

Snyggt!

Gillar de lite överdrivna och "grova" högdagrarna på kläderna.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av lurräven »

Skönt vaniljiga utan att vara tråkiga.

Jag tycker, särskilt byxorna, nästan ser tuschade ut som i en del serietidningar. Det tycker jag såg jävligt coolt ut.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av speedfreek »

Ja!
Lite Frank Miller.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Claimh_Solais »

Du har en mysig målar stil , det är liksom ändå väldigt grovt med hithligts men ser inte kladdigt ut :D du få ihop det på något konstigt sätt

varför har dom helt vita ögon ? ser lite för mycket chaos ut (du kan ju köpa en sådan mini liten svart penna o göra prickar med)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Claimh_Solais skrev:Du har en mysig målar stil , det är liksom ändå väldigt grovt med hithligts men ser inte kladdigt ut :D du få ihop det på något konstigt sätt

varför har dom helt vita ögon ? ser lite för mycket chaos ut (du kan ju köpa en sådan mini liten svart penna o göra prickar med)
Har svårt för målade pupiller. Gillar det inte om det inte håller extremt hög klass. Gör man pupiller så bör det ju finnas reflexer i dom också och så små penslar görs ju inte. ;)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Gonka Koff »

Fan Roger, det ser så jäkla enkelt ut när du gör din grej, -men det är en annan sak när man själv sitter där med en färgklump på penseln och kladdar runt. Det här kommer bli en jättefin armé, det är jag helt övertygad om!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av cadelin »

jag tycker det ser utmärkt ut som vanligt rogga, men varför kör du på gulbaserad grön och sen väljer vitbaserad highlight i sista steget, vad för effekt är det du jagar?

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Skulliz »

Schnyggt!

Skriv svar