Trulles modern army

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Truant
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 apr 2011, 15:44

Trulles modern army

Inlägg av Truant »

Då var det dags att starta upp en liten blogg om mina IG som jag hoppas kunna börja spela med i början på nästa år.
Färgschema är bestämt dock oklart om jag ska köra på en grågrönblå spray jag har till tanksen eller om det är shadow grey som ska vara bottenfärg till dem.

Alla veteraner kommer ha ryggsäckar för att symbolisera dessa.

Har börjat göra mina 40 första guardsmen och har armarna kvar på 20st sedan är gubbarna klara och baserna skall tas tag i.
Grunden till baserna ser ni på en av bilderna:

Först Veteran med GL och osprayad bas (ska till med sand och så)
Bild

Sedan en guardsman framifrån där man iallafall kan se mina tafatta försök till ansikte och ögon (första gången för mig)
Bild

sist en bild på veteranen framifrån
Bild

Truant
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 apr 2011, 15:44

Re: Trulles modern army

Inlägg av Truant »

Har även tagit tag i mina 2 sentinels, de är magnitiserade och redo för spray!

Bild

Bild

Bild

Bild

Tar gärna emot kritik, åsikter, tips och trix.
Ska köpa mig en "fotostudio" på ikea (tvättställ) så bilderna kan bli bättre i framtiden!

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Trulles modern army

Inlägg av Styranimon »

Det är hög klass på dina soldater!
Ett extra plus för din camo, intressant att se hur dina baser kommer bli.
Coola Sentinels! :)
Kanske någon komplementfärg?
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Truant
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 apr 2011, 15:44

Re: Trulles modern army

Inlägg av Truant »

Tackar,

än bättre skulle du se hur det såg ut på vårt spelbräde som är svart grus med grå drybrush.
Jag la ut en ryggsäck med camo-färg och frågade mina kamrater "vad tycker ni om färgschemat"

Alla tittade på mig och såg ut som frågetecken "vad menar du?"
Insåg att man ser inte sakerna på det brädet så jag är faktiskt riktigt nöjd med camot :lol:

Här är en bild på sprayen jag pratade om, bryter den för mycket mot shadow grey (grunden på tyget) eller passar det att tyg och tanks har olika grundfärg?
Tanksen kommer få brutet camo med svart och fortress grey (samma färger som infanteristerna)
Bild

Sen glömde jag ju den viktigaste bilden!
Jag sa till mig själv "du ska köpa 1 kartong, när den är färdigmålad får du köpa nästa....inte innan".
Sen kom Maelstrom med sin superrabatt när GW stängde ner att de får sälja utanför europa och ja....här är resultatet, Det saknas dock 3-4 CCS boxar och en Manticore box....
Bild

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Trulles modern army

Inlägg av Mutt »

Lycka till!

Ungefär ett sådant camo-schema hade jag också tänkt mig på mina impar för länge sedan. Jag målade det på en bil och kanske 10 gubbar. Sedan gav jag upp den idén och körde enfärgade M60-uniformer istället!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Trulles modern army

Inlägg av Röde »

Heja Trulle!

Ser jättetrevligt ut.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Trulles modern army

Inlägg av Styranimon »

Haha, det är ju bra att camot faktiskt funkar :lol:
Nej, jag tycker inte att det bryter för mycket, det "ska" vara lite olika färg på vehicles än på infanterister, tycker jag :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Trulles modern army

Inlägg av Excessus »

jaså inget m90 camo? :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Trulles modern army

Inlägg av Flogger »

Ögonen på andra bilden är ju underbara! Ser helt jävla livrädd ut! Det syns att han tänker "dom sa att orker bara var knähöga ju!?" medan han pissar på sig av skräck typ :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Truant
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 apr 2011, 15:44

Re: Trulles modern army

Inlägg av Truant »

Tackar! jo de stackarna dör ju så fort något tittar på dem.

@mutt: jag köpte först en box med 10 guardsmen och målade camo för att just känna "tycker jag det är kul och hur mycket jobb är det att göra?" ja...resultatet ser du redan.

Det står still med 40k verksamheten då det är QFA till helgen, så på målarbordet ligger det mörkeralver som jag hållt på med i 3 veckor.
Men efter helgen ska det börja komma uppdateringar på mina guardsmen!

Skriv svar