The year we lost control

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Jag brukar normalt sett spela en armé under en "säsong". Medan jag gör det bygger jag på en ny armé (eller lägger till saker till en gammal) som jag sedan kan spela nästa säsong. I år har jag dock inget nytt och visste inte riktigt vad jag skulle spela. Att spela samma lista brukar jag tröttna på efter ett tag, men om man försöker göra en ny brukar man ändå utgå från det gamla vanliga eftersom man har vissa enheter man vet hur man spelar med och gärna vill ha som en bas i armén.

Men så fick jag en idé till ett projekt som gjorde att jag skulle kunna få lite nytänkande i listbyggandet, bygga och måla modeller jag kanske inte hade byggt annars och tvinga mig själv att lära mig spela med andra saker. Gästregissörer! Inför varje turnering i år skall jag låta någon annan göra en armélista till mina Flesh tearers åt mig. Jag skickar över en lista till personen med vilka modeller jag har. Sen får personen lägga till upp till 15 nya modeller (vissa saker räknas som mer än en modell, fordon t.ex.) och sätta ihop en lista. Och jag bygger/målar de modeller jag inte har och spelar listan.

Så det här tänkte jag dokumentera i någon form av projektlogg som kommer att innehålla bilder på de nya modeller jag måla upp, turneringsrapporter och tankar kring testspelande och listor.

Blauholtz
Inlägg: 131
Blev medlem: 08 mar 2009, 13:16
Ort: Lilla Edet

Re: The year we lost control

Inlägg av Blauholtz »

cool idé men vilka får äran att göra listor till dig?
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Blauholtz skrev:cool idé men vilka får äran att göra listor till dig?
Alla möjliga människor. Jag tänkte försöka få folk från olika delar av Sverige att göra listorna så att det blir lite olika tänk i dem.

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: The year we lost control

Inlägg av Per Pirat »

Finns en viss risk att det dör ut tänker jag om du inte delar ut ansvaret från syd till norr.
Jag kan inget om BA mer än att de åker fort men blir likväl till mos i great unclean ones näve - ska bli kul att följa!
Senast redigerad av 1 Per Pirat, redigerad totalt 25 gånger.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Malleus
Inlägg: 271
Blev medlem: 09 jul 2009, 08:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Malleus »

Helt grymt!

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: The year we lost control

Inlägg av Mag-El »

Så sjukt ball

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Nästa turnering som jag skall åka till är Lincon. Eftersom det är en mallturnering med tröskelkomp hade den normalt krävt många timmars listoptande för att få en lista som hade en chans, men allt sånt slipper jag nu. Fast jag kände att när det skulle byggas en såpass hård lista kunde man inte fråga någon go gubbe från götet utan man var tvungen att leta på ostkusten. Så jag frågade Cadelin, som snällt nog ställde upp. Här är listan han gjorde:

Libarian 125
Jumppack, Unleash Rage, Bloodlance

Furioso 150
Extra armour, Heavy Flamer
Droppod 35

Sanguinary priest 75
Jumppack

Sanguinary Guards 235
1x Powerfist, Deathmasks

7 Deathcompany 165
Powerfist
Droppod 35

10 Assaultmarines 240
2x Meltaguns, Thunderhamer
Droppod

10 Assaultmarines 235
powerfist, 2x meltaguns

2 attackbike 100
2x multimelta

attackbike 50
multimelta

Predator 135
Autocannon, lascannon sponsons

5 Devastators 130
4x Missilelauncher
rhino 35

Jag måste säga att listan inte var riktigt vad jag hade väntat mig. Jag hade trott att det skulle vara mer uppenbar ost. Det här är lite mer smygost. Vid första anblicken skulle det mycket väl kunna vara en lista som jag skulle kunna spela på en normal turnering, vilket nog tyder på att jag har underskattat vissa saker i den. Så nu skall jag alltså bara lära mig spela som Cadelin på en månad. Jag menar, om jag verkligen hade velat ligga femma på rankingen så hade jag ju gjort det för länge sedan, right? ;)

Modellmässigt är det inte så mycket nytt som måste fixas. Det är en präst med jump pack, en death company marine med BP/CCW, en attackbike med multimelta och en assaultmarine-sergeant med power fist. Fast istället för sergeanten tror jag nog att jag målar upp två meltor till en befintlig assaultmarine-squad. Då kan jag använda två assaultsquads med jump packs och meltaguns om jag skulle känna för det i framtiden.

Så, då skall jag bara lära mig att hantera listan...

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: The year we lost control

Inlägg av Per Pirat »

Coolt! Säg till när du vill testspela.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: The year we lost control

Inlägg av lurräven »

Coolt koncept!

Armelista: Rhinon är 50pts och inte 35pts.

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: The year we lost control

Inlägg av Michael Carl »

Tuff idé, funderar nästan lite på att sno den någon gång när jag inte kommer på något roligt.

Skriv svar