paintners långsamma armé ...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

paintners långsamma armé ...

Inlägg av paintner »

ja då alla andra och hans moster har en tråd här och visar allt från armélistor till målade figurer så varför inte jag också.
har ju försökt få ihop mina gubbar sedan Black Templar-releasen 2006 så =)

så har börjat fixa mina gubbar, som många på LBK vet så är jag en person med otrolig beslutsångest och saker tar en evighet. men nu känns det som jag kommit igång.

lånade B&C Space Marine Painter och gjorde en mock-up på hur hade tänkt mina gubbs.

tanke är att trimmen ska vara lila (tack dansk för inputten), och likaså greenstuffa ett andra tabard på alla gubbs som har sådant som ska bli lila, medan det bakre ska vara svart/svartgrått. backpack förblir svart med ev. lite skada på alt highlights. och boltern blir svartgrå med ev. highlights eller lite skada. får se vilket som ser bäst ut.

bröstörnen blir svart i grunden med silver över.

armourn är 'sandfärgad' kan väl bäst beskrivas. meckat med det färgrecept andy_z gjorde sin deathwing termosquad i/med.
tycker att kontrasten mellan sand/svart/lila ser rätt sjysst ut. och då jag måste bli klar med mina gubbar någon gång så känns detta inte allt för avancerat heller.

sedan blir det väl ev. andra färger i form av utsmyckning osv. purityseals o allt det där men det är 3 färger i grunden i alla fall som håller någon form av tanke osv.
Bilagor
marine med CCW
marine med CCW
spacemarine_tabard_old.jpg (53.42 KiB) Visad 2769 gånger
marine med Bolter
marine med Bolter
spacemarine_bolter_old.jpg (46.21 KiB) Visad 2765 gånger
- black templars @ time of ending -

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: paintners långsamma armé ...

Inlägg av Yautja »

My name is Swen and i approve this message and/or product.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: paintners långsamma armé ...

Inlägg av Blom »

kan nog bli rikigt snyggt :) tror den dova lilla kan ge en bra kontrast mot sand rustningen. Vet inte om det skulle förstöra modellen men jag gillar att ha en kontrast av tre färger så kanske en dov röd på ett knä eller så?

Silver örn i all era med tror annars den skulle kunna vara en dov röd och inte knät nu när jag tänker efter.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: paintners långsamma armé ...

Inlägg av Röde »

-Inte blanda rött och lila!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: paintners långsamma armé ...

Inlägg av paintner »

Röde skrev:-Inte blanda rött och lila!
satt precis o skrev att svar om att det kanske kunde skära sig lite.
samtidigt tycker jag nog inte att svart/silver på örnen och svart/boltgun på boltern funkar i närheten av varandra heller (då boltern oftast hålls över örnen) ...

förslag på vad man kan ha för en 3e färg. då folk inte tycks räkna svart som en färg =)
- black templars @ time of ending -

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: paintners långsamma armé ...

Inlägg av Blom »

Grön då? :O
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: paintners långsamma armé ...

Inlägg av paintner »

blom skrev:Grön då? :O
då kommer de se ut som gamla hederliga Jokern ju =)
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: paintners långsamma armé ...

Inlägg av HeadWar »

Grönt och gult funkar ofta bra tillsammans med lila. (Tycker jag, som råkar ha just gult (benvitt) och grönt som komplement till mina lila Marines...)

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: paintners långsamma armé ...

Inlägg av paintner »

HeadWar skrev:Grönt och gult funkar ofta bra tillsammans med lila. (Tycker jag, som råkar ha just gult (benvitt) och grönt som komplement till mina lila Marines...)
hade en fundering på orange då det nog skulle funka mot det sandiga.
men vet inte riktigt hur det skulle funka i kombo med det lila och sandiga.

det är väl där det spricker lite. svart/lila/gult kan funkar och svart/lila/grönt ... men funkar det med sand/lila/gult? eller är sanden och det gula för nära så det lila ser udda ut osv =)

det lila vill jag nog ha i vilket fall då det faktiskt passar med det sandiga och bryter av nice med det och det svarta.

resten blir svårt =)
- black templars @ time of ending -

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: paintners långsamma armé ...

Inlägg av Blom »

Jo sand och lilla ska du så klart ha kvar. en mörk dov grön skulle kanske funka?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar