Papa Ds IG tråd.
Papa Ds IG tråd.
Lite inspirerad av Bad boy Speedfreak skapar jag en liten IG - projekt tråd. För att redovisa målningsprogress, bygg funderingar och listskapande.
Närmast planerad turneringen där IG kan tänkas dyka upp är Blomcon 1250 på 4 feet 4 bord. Det känns lite korkat att spela IG under dessa omständigheter, men övning ger färdighet... å jag behöver fler matcher under bältet med mina IG. Blomcon har inga krav på målning, som ni ser på bilderna är detta ett måste då projektet bara är i sin linda.
/D
Närmast planerad turneringen där IG kan tänkas dyka upp är Blomcon 1250 på 4 feet 4 bord. Det känns lite korkat att spela IG under dessa omständigheter, men övning ger färdighet... å jag behöver fler matcher under bältet med mina IG. Blomcon har inga krav på målning, som ni ser på bilderna är detta ett måste då projektet bara är i sin linda.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Re: Papa Ds IG tråd.
Jag tycker själva bygget av gubbarna ser bra ut. Bra fart i Flagellantkropparna, snygga huvuden. Hur skulle du måla dem? Grönt eller lila?
Sätt fart och måla i alla fall! När man målar IG gäller det att hitta flytet och känna glädjen i det.
Sätt fart och måla i alla fall! När man målar IG gäller det att hitta flytet och känna glädjen i det.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Tack tack. det bli vit/lila. Börjar gilla den modellen mer och mer, måste bara smutsa ner den mer....
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Kul att ser lite bilder =) vet inte om jag skrivigt det men gillade din vit/lila variant jätte mycket
Ska bli kul och se dem på BlomCon. Dock var det en farligt mängs Sentineller du hade på en av bilderna :O det gillas inte 
Tack Blom.
Jo de e 9 sentinells. Som ska få nytt lackjobb bara...
Ska sätta mig nu med min första unit om 10 IG, hoppas kunna få lite färdiga bilder i kväll.. men de tar säkert 2 målar pass... så don't hold your breath.
/D
Jo de e 9 sentinells. Som ska få nytt lackjobb bara...
Ska sätta mig nu med min första unit om 10 IG, hoppas kunna få lite färdiga bilder i kväll.. men de tar säkert 2 målar pass... så don't hold your breath.
/D
9 sentineller är en bra fast section. Blir det multi-laser på dem eller?
- speedfreek
Jag vill se gubbar framifrån.
Vilken överkropp har de eller har de blandade?
Vilken överkropp har de eller har de blandade?
De är alla sorters kroppar från flaggelant boxarna...
Så det är 5 olika kroppar och 5 olika gasmask huvuden.
/D
Så det är 5 olika kroppar och 5 olika gasmask huvuden.
/D
Bara, muskulösa bringor och lila kepsar. I like it!
Kepsarna och de muskulösa bringorna gör ju att man klan få ett mentalt övertag innan matchen genom att sjunga YMCA.
(Och sedan bli totalt överkörd, men det är en helt annan sak...)
Bra fart! Heja heja!
(Och sedan bli totalt överkörd, men det är en helt annan sak...)
Bra fart! Heja heja!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...