Hade en gammal tråd om en tyranid armé men det blev inte riktigt att jag fortsatte med den, mest för att mina målarkunskaper gjorde att jag inte kunde förverkliga mina tankar. Så jag fortsatte på mitt ännu äldre projekt. Jag är nog världens långsammaste målare, men denna gången blev det ett ryck där jag nästan gjorde helt klart en Dreadnought.
Bilderna är absolut inte bra tyvärr, men en generell bild av hur det ser ut hoppas jag att de kan ge. Har ingen bra kamera så det är mobil bilder.
Mechrite Red följt av en devlad mud wash. Sedan en wash med väldigt urvattnad mechrite red.
Highlights med en mix av blood red och blazing orange. Prövade en mix av blood red och mechrite red men de syntes knappt.
Svart var svårt att highlighta, men jag körde med Adeptus battlegrey vilket jag tycker funkar bra.
Har 2 dreadnoughts och 2 razorbacks som väntar färg så, more to come.
Se där, jag har lyckats göra klart endel sedan senast.
Fortfarande går det långsamt, men nu syns i alla fall en armé lite.
Det är som sagt ingenting speciellt med denna än, men det är den första armé jag verkligen ser till att få "klart"
Det som nu är klart är.
9 tactical marines, flamer, missile. missing their sergeant.
10 Assault Marines, 2 meltaguns, p-fist
10 Assault Marines, 2 flamers, p-weapon
2 Dreadnoughts. all weapons are magnetized.
Med tanke på hur dålig jag var på att måla för ett par månader sedan, ser i alla fall jag resultat nu när jag målar min 3e squad.
Riktigt roligt, får hoppas jag kan ta mig in till gbg och lära mig spela spelet också.
trevligt att se målade gubbar här
tycker dok dom ser mer ut som flesh terers än blood angels , så vilka ska det va ?
FT är rätt coola faktiskt med det mörkröda och svara
Lutar nog åt att jag försöker fixa en 1750 lista som ser ut något som detta,
Reclusiarch, jp - 155 eller / Librarian, jp - 125 (osäker här, skall försöka fixa mig en av varje och pröva mig fram)
Sanguinary Guard, 1 power fist - 210 (efter mycket velande blev det denna trupp som tog sista platsen, dom är tuffa, modell mäsigt och säkerligen inte så bra på spelbordet. precis som det skall vara)
Sanguinary Priest, jp - 75 (en präst vill jag försöka få in, som poängteras suger den ner kompen en massor, men man får hoppas att den hjälper så mycket som den kompas)
10 Assault Squad, 2 melta, pfist - 235
10 Assault Squad, 2 melta, pfist - 235
10 Assault Squad, 2 Flamer, p-weapon - 215 (grund trupper, enbart jump packs. Ingen aning om det är så värst bra, men tufft är det. enligt mig då. 2 grupper som potentiellt kan ta hand om fordon och liknande och en som vill jaga annat)
Baal , sponsoons 135/145
Baal , sponsoons, 135/145 (förmodligen blir det sponsoons, men vet inte om man kör flamestorm eller ej, skall magnetiseras ändå så lär pröva de mesta)
Dread - Multi Melta/fist 105
Dread - Assault cannon/Fist 115
Dread - Plasma/Missile 120 (till att börja med blir det nog dessa dreads, alla vapen är magnetiserade så måste bara införskaffa mig runt 4 auto cannons också)
1720 hamnar listan med librarian och heavy bolter sponsoons. för resterande blir det väll förmodligen antingen ett chapter banner eller infernus/plasma pistoler till guards. komp : 106 - 73 = 33
1750 blir således listan med reclusiarch. komp: 106 - 69 = 37
3 Dreads, 30 Assault Marines är klara
beställde nyss 2 Baal Predators, magneter en chaplain med jump pack och en Sanguinary Guard låda.
Skall se om jag kan bygga mig en präst på något sätt, sedan känns det som man är good to go att pröva allt.
Bilderna ser ut som skit och även modellen ser kasst målad ut, men i verkligheten är den riktigt fin och jag är fortfarande kanon nöjd
Ser att jag skall försöka highlighta några få områden, tex hans vial vid magen och så, men annars är den klar och redo
Inser också att jag kan jobba på vingarna lite till, på vissa "fjädrar" har det tydligen runnit ner på kanten. Men det är touchups ju!
Näst upp blir en Chaplain, min första tenn figur att måla.
Mja, har fixat mig en chaplain/reclusiarch. Så nu har jag i alla fall ett fungerande HQ tills jag får målat antingen Dante eller byggt mig en librarian.
Målade också upp en 6 manna grupp Sanguinary Guards. Skumt med 6 man? ja, men jag kände för att måla upp en baner snubbe för det va riktigt fint.
Tog en deathcompany kropp och lite sanguinary bits, men jag är nöjd.
Som vanligt ser jag att det saknas små saker, som att måla chaplainens bas svart.. inte heller nöjd med hans färdiga tennbas. kanske slutar med att han byggs något eget, men för nu får det se ut så. Även scribble på seals behövs göras
Nu väntar jag på röd sprayfärg och magneter så jag kan börja leka med mina baal predators