Marhells Road to Fantasia

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Marhell
Inlägg: 43
Blev medlem: 22 mar 2019, 09:55

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Marhell »

Match 3: Tyranids

Möter en kille vid namn Magnus. Han spelar en väldigt Ravener tung lista tillsammans med hiveguards, hivetyrants, Exocrine, Hormagaunts och en Sporocyst!

Jag glömde att ta bilder under matchen men han hade en riktigt snyggt snömålad armelista!

Magnus får första turen och jag gör två misstag redan vid start.

1: Jag har placerat mig väldigt bra och defensivt mot hans stora Exocrine men väljer ändå av någon anledning att använda prepare positions.
2: Jag missade helt att jag hade ställt mig att att jag hade alla mina knektar inom hans hivegurads område.

Men matchen sätts ändå ingång med att Magnus tar objektiven i mitten direkt. Han dödar en ensam kaos marin första turen och sedan kommer jag med min motattack.

Magnus har placerat sina hiveguards bra så även när jag springer framåt med mina knektar så kan jag inte få någon bra uppsikt över dem. Jag fokuserar på att försöka döda så mycket jag bara kan, mördar av en av hans hive tyrants och skickar in ena disco-lorden för att hota hans objektiv. Men han får ändå mer poäng denna runda.

Magnus runda två kommer och alla reavers kommer från ingenstans. Han försöker att mörda av min disco-lord vilket som han lyckas med, men det tar allt hans skytte att göra detta, men disco lords 2+ save och en 5+ feel no pain. Maguns försöker sedan charga in med sina reavers, men lyckas inte rulla över 7 på någon av hans tärningslag.

Min runda 2 så kommer jag och mördar nästan allt han har på fältet. Han har nästan bara 2 hive guards, lite guants, en grupp med reavers och en Biovore som har lyckas gömma sig. Men han får fortfarande poäng då jag inte har någon obsec i närheten av objektiven.

Maguns runda 3 är väldigt eventlöst och sedan kommer jag och mördar sakta men säkert av resten av hans arme. I slutet av runda 4 har han inget kvar. Jag vinner dock enbart med 17-3 då han lyckats ta en del poäng i början av spelet.
Senast redigerad av 1 Marhell, redigerad totalt 16 gånger.

Marhell
Inlägg: 43
Blev medlem: 22 mar 2019, 09:55

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Marhell »

Runda 4: Ultramarines!

Möter en Super-Nice norsk kille vid namn Morten. Både han och jag är lite småtrötta. Jag för att jag hade druckit en aning för mycket och han för att knappt ha kunnat sova.

Morten spelar en ultramarin lista med 3 Redemptor Dreads, 1 Executioner, en massa trupper, 6 Aggresors, Tigerus och Gulleman med body guards.

Vi rullar och jag får gå först vilket är enormt i den här matchen.

Min runda 1 så skjuter jag bort hans executioner, ett par aggresors och skickar in en disco-lord mot hans dreads. Jag lyckas knappt ta ner en av dem.

Mortens runda 1 så kommer han mot min Slannesh knekt med sina dreadnoughts, och skickar in gulleman mot min disco dude. Knekten dör och jag betalar CP för att han ska explodera på 4+. Jag rullar en 3. Jag betalar 1 till CP. Rullar 3 igen. What to do. Jag har nu inget cp kvar för att interuppta vilket som ledet till att min dico-lord också dör.

Min runda 2 så tar jag mitten objektivet med min warlord, börja skjuta ner alla hans aggressors och objektiv hållare, skickar in min andra disco-dude mot hans dreads och lyckas mörda en till av dem och sätta den andra på 2 wounds, men han lyckas sedan slå tillbaka och mörda av min disco-lord.

Mortens runda 2 så börjar han hota mina objetiv hållare, går in med Gulleman mot min warlord knight. Gulleman misslyckas att mörda av honom först så när han väl slår tillbaka så lyckas han wounda gulleman ner till 4 wounds efter att hans bodyguards lyckas absorbera en hel del wounds för honom. Gulleman skriker till och Morten använder sina sista cp för att slåss en gång till och tar ner min warlord.

Min runda 3 så har jag nu 2 grupper med kaos mariner, min trollis och min nurgle knekt kvar mot Gulleman, en skadad dread, en chaplin, tigerus och en drös med intercerors. Jag känner att jag kommer behöva ha lite tur för att kunna vinna den här matchen. Och turen kommer. Min trollis advancerar precis så att han får line of sight på gulleman och kastar smite. Dubbel sexa. Super smite. Gör 4 wounds in i gulleman. Jag ber för fösta gången till Tzeentch att Morten inte ska rulla en 4+. Utan Cp så blir det en 50/50. Han rullar en 3. Jag andas ut lite och fortsätter att skjuta ihjäl den sista dreadnoughten men misslyckas med mig chargé mot hans chaplin. Vår fight fortsätter att vi skickar in troops efter troops in mot mitten objektivet, bara för att se dem dö. Men när dammet lägger sig så står min knekt ensam kvar, med min trollis kvar på mitt objektiv i slutet av matchen.

Det var en amezing match, antagligen den bästa som jag hade hittills. Jag hoppas verkligen på att kunna spela mot Morten igen :)

Jag vann men 15-5

Image
Image
Image
Senast redigerad av 1 Marhell, redigerad totalt 15 gånger.

Marhell
Inlägg: 43
Blev medlem: 22 mar 2019, 09:55

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Marhell »

Match 5: Chaos demoner med Ahriman och CO

Så vid det här laget så ligger jag rätt bra till att kanske kunna ta en top 20 placering. Vilket som är nice. Och turen fortsätter med att jag möter något som jag misstänkte var en rätt bra matchup för mig.

Jag möter Victor som är en trevlig spelare. Han spelar en lista med plagebearers, nurglings, ahriman, tzangoors (WHYYYY), Bloodletters, Deamon princes med och utan yxa och en stor blob av pink horrors.

Jag får börja och sätter igång att börja skjuta ihjäl nurgleing och tzangoors då han kör warp surge på sina plaguebearers. Får ihjäl lite säker här och var men ingenting som får mig att känna att det är tillräckligt.

Victor går fram med plague bearers, dark matter cystalizerar en grupp med tzangoors bakom mig, kastar av lite smites här och var men lyckas inte döda något den här rundan.

Min tur 2 så vill jag for bort hans plague bears då jag vet att det antaligen kommer att komma ner pinks och bloodletters denna runda. Jag byter ut mina spells för 1 cp och tar death hex och kastar det på hans blob så att han inte längre har någon save. Sedan börjar min khorne knekt med sin relik skjuta ihjäl dem. Jag väljer att offra min slannesh knekt för att mörda av de resterande plaguebearers med hopp om att min andra knekt ska kunna hantera hans deamon prince of khorne som kommer närmre.

Victors tur 2 så kommer både pink horros och bloodletter ner. Pink skapar en ny screen för hans karaktärer och bloodletters chargar in mot min stakas mariner. Deamon prince of khorne chargar in mot både min slannesh knekt och disco-lord och jag lyckas gå ta ner honom till 6 wounds innan den börjar slå ihjäl min knekt. När knekten väl dör så vill jag försöka sprängas på 4+ igen och blir tvungen att cp. Men den här gången går det igenom.

Och här har jag tur igen, då jag gör 6 mortal wounds i hans demon prince och lyckas döda den innan den ens for möjligheten att kunna slå igen. Vi snackade väldigt mycket efter matchen att det hade gjort en del skillnad då jag antagligen skulle ha haft en död discolord också, men ibland så får man ha lite tur.

Min tur 3 så fokuserar jag på att mörda av så många pink horrors så möjligt, vilket lämnar Victor med nästan enbart karaktärer kvar mot två knektar och en disco-lord att avsluta jobbet.

Matchen slutar med att jag vinner med 17-3 igen.


Min slutgiltiga placering blev 16:de plats av 92 deltagare. :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Marhells Road to Fantasia

Inlägg av Elevatorlake »

Och som han levererar, både med utförliga batreps, snygga bilder OCH en bra placering :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar