Gullbergs Målarstuga

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

En liten uppdatering så här i slutet av året. 4 tanks i stormsteg klara men några detaljer är inte helt klara och så :D

Bild

Får se när frugan upptäcker smyg attacken i vår vitrinskåp/väg

Bild

Passade på nu när temperaturen legat närmare minus grader att använda ett outnyttjat barnrum (har ju bara 1 barn men 2barnrum)
Arbetsytan är lite låg cirka 60cm, ni som träffat mig vet att jag är runt 190 cm lång men det går

Bild

Började även fila på lite hobby nyårslöften får se om jag kommer revidera några innan nyåret


[ ] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion V 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] lära mig 8th editionen av 40k
[ ] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k
[ ] skaffa ett schysst skåp till målade figurer
[ ] ha flera målade än omålade figurer
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av RUNE »

Jag tycker vagnarna blev bra. Dekalerna och den röda märkningen tyckte jag blev bra kontraster till kamouflaget.

Om du arbetar för länge på din 60 cm höga arbetsplats så kan du nog också ta ett extraknäck som klockringare i närmsta kyrka. ;) Hade länge ett skrivmaskinsbord i en hörna som arbetsplats. Det var inte mycket arbetsyta men det var i alla fall rätt höjd.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Då är detta året snart över, det har inte innehållit mycket hobby :( men det har dessvärren inte de senaste åren gjort ;)
Så känns bra att börjat komma tillbaka lite och nästa färdigställt 4 Leman russ tanks. Går in i 2019 med stora förhoppningar om mer tid för hobbyn och har satt upp ganska hårda löften för mig själv, reviderat lite sen häromdagen :roll:
Hobbyresomution 2019

[ ] måla upp 2K Astra Militarum (spelbar)
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k (spelbar)
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k (spelbar)
[ ] lära mig 8th editionen av 40k
[ ] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k
[ ] ha flera målade än omålade figurer
[ ] ha ett eget spelbord med terräng


Hann även organisera och se över lite i alla lådor så nu handlar det om att måla.
VI legionen kommer inledningsvis innehålla Leman Russ, Spartan assualt tank, dubbla Dreads och sedan massa termisar.
Bild

Den XIII kommer innehålla cirka 100 marines :mrgreen: och 2 dreads i början
Bild

Sen har vi primarker/karaktärer till 30k också, har en Angron som är målad men måste kika över den lite.
Bild

Nu bara att hitta tiden och måla upp figurerna. Prio är mina Astra Militarum men tänker att legionerna fels kommer kunna vara ett härligt avbrott men även roliga att måla med airbrush.

Gott nytt på er alla härliga människor :wub:
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Senaste tiden har fokuset legat på att skriva en mindre uppgift till Högskolan så inte mycket hobby men blev 12/13 sidor vetenskaplig text iallafall. Den skickades in nu på morgonen så då unnade jag mig att beställa lite ny färg samt penslars, motstod frestelsen att lägga till några figurer. Tur medtanke på vad som skrivs längre ner 8-)

Nu på eftermiddagen hann jag sitt någon timme och påbörjade monteringen av en Spartan Assault tank som kan bli en av de första modellerna till min kommande VI-Legion (Space wolves).
Inväntar även några figurer till min Astra armé och den nya färgen då.

Spartan är fasiken en stor och mäktig tank, skall nog få leverera min primark rakt in i stridens hetta

Bild

Har även hunnit se över alla mina figurer, tror jag :o

Skapat ett litet exceldokumeng för att hålla koll på mina nyårslöften.

Antal omålade figurer = 195
Antal målade figurer = 2. ( 4 tanks som i stort sett är klara)

Så en del att göra kommande år på hobbyfronten, målsättningen är ju helt klart att få ett positivt resultat emot målade figurer kontra omålade.
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av RUNE »

Hur är stridsvagnen att montera? Har inte de bästa erfarenheter av forge world om man säger som så.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Kaptenen »

Jädrar i min lilla låda vad du la upp ribban högt med dina mål för 2019!
Heja heja!!

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av stormshaft »

RUNE skrev:Hur är stridsvagnen att montera? Har inte de bästa erfarenheter av forge world om man säger som så.
Sorry för trådhijacking! Jag har byggt två Spartans, båda två var vulgärt skeva och svåra att få ihop riktigt snyggt.

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av holyalex »

har en spartan liggandes någonstans och vågar inte ens börja snegla på den :D sitter och rengör en fire raptor gunship lite då och då.. försöker test montera delarna vart eftersom utan att limma och själva grund komponenterna kommer inte ens i närheten, den är i betydligt sämre skick än mastodonen.. men en riktigt tjusig modell när/om alla delar hamnar på plats!
har själv suttit i tankar om att bygga en excelark om mitt projekt, drömt om det sedan länge till och med. av ren nyfikenhet vore det spännande att få tjuvkika in i ditt! och som tidigare nämn, väldigt djärv hobby resolution med nästan 200 modeller! space wolfs får ju massa kärlek nu med så det känns lite som att det kan trilla hem en ny modell här och där ;)

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Kaptenen skrev:Jädrar i min lilla låda vad du la upp ribban högt med dina mål för 2019!
Heja heja!!
Haha ja ribban är lagd väldigt högt men siktar emot stjärnorna och träffar kanske trädtopparna :) Sen målade jag upp 2k av mina space wolves för 2 år sedan på cirka 6 veckor om inte mindre, däremot har just de figurerna fått träffa på grönsåpan och kommer nu bli en del av min XIII-legion istället. Kommer ju håll mig till MKIII på min spacewolves, tror jag än så länge.
RUNE skrev:Hur är stridsvagnen att montera? Har inte de bästa erfarenheter av forge world om man säger som så.
Ja alltså den är ju inte den enklaste att bygga ihop men det går absolut med varmt vatten och hårfön. Sen får man gå över med lite liquid Greenstuff efteråt. Däremot har jag inte hunnit göra tracksen ännu vilka jag har läst och hört skall vara värst. :?

holyalex skrev:har en spartan liggandes någonstans och vågar inte ens börja snegla på den :D sitter och rengör en fire raptor gunship lite då och då.. försöker test montera delarna vart eftersom utan att limma och själva grund komponenterna kommer inte ens i närheten, den är i betydligt sämre skick än mastodonen.. men en riktigt tjusig modell när/om alla delar hamnar på plats!
har själv suttit i tankar om att bygga en excelark om mitt projekt, drömt om det sedan länge till och med. av ren nyfikenhet vore det spännande att få tjuvkika in i ditt! och som tidigare nämn, väldigt djärv hobby resolution med nästan 200 modeller! space wolfs får ju massa kärlek nu med så det känns lite som att det kan trilla hem en ny modell här och där ;)
Bara bygga ihop den, jag är faktiskt sugen på minst en till just för att den är så jäkla stor och häftig. Kan nog göra roliga freehand saker på om man vågar. ;)
Mitt exceldokument är inte så avancerat utan bara en spalt med omålade figurer uppdelat i armé sedan en spalt med målade figurer.
autosumma i båda spalterna samt emot varandra för att just kunna se när det blir flera målade och färre omålade figurer :D
Ja alltså det finns en stor risk att jag kommer bryta mitt mål om att inte köpa så mycket nya figurer iår medtanke på den kärleken som SW får. :oops:
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av holyalex »

Gullberg_ skrev: Bara bygga ihop den, jag är faktiskt sugen på minst en till just för att den är så jäkla stor och häftig. Kan nog göra roliga freehand saker på om man vågar. ;)
Mitt exceldokument är inte så avancerat utan bara en spalt med omålade figurer uppdelat i armé sedan en spalt med målade figurer.
autosumma i båda spalterna samt emot varandra för att just kunna se när det blir flera målade och färre omålade figurer :D
Ja alltså det finns en stor risk att jag kommer bryta mitt mål om att inte köpa så mycket nya figurer iår medtanke på den kärleken som SW får. :oops:
hehe, freehand ligger något år bort innan jag vågar pröva mig på något sånt, närmast på tur i vad jag vill utveckla inom min målarkunskap är att bli vassare i wetblend så att jag i sin tur kan börja experimentera med att måla non metalic metal, förut tyckte jag det absolut tuffaste var airbrushat OSL, och nu är det nmm som showens stjärna!

vore himla tufft om vi båda fick ihop en eller två 30k armeer under detta året, vi får utmana varandra till målarbordet!

Skriv svar