Gullbergs Målarstuga

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av RUNE »

Du börjar ju få upp riktigt tempo i målningen. :) Gillar dvärgarna, tycker det är fräcka modeller.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Länge sedan en uppdatering här men har återigen inte haft så många målartimmar över. Däremot så har även jag blivit fångad av HYPEN kring nya contrastfärgerna, gjorde ett första testa igår och är fortfarande taggad och nöjd över hur det funkade.
Fick igår hem några färger för ett första test, kommer behöva beställa och komplettera med några till.
Bild

Jag har ganska många omålade modeller till 30k på målningsbordet :o :wub:
Bild

Cirka 100, lågt räknat :shock:
Dessa skall både bli Space Wolves och Ultramarines

Vlka Fenryka
Bild
Denna armé kommer var väldigt fokuserad på
Närstrid och uppbackad av några dreads och tanks.

Ultramarines
Bild

Här kommer fokus vara många kroppar i power armour vilket passar fluffet så har nu redan runt 100 gubbar påbörjade på olika sätt till dem.

Thrones of the brier Queen
Sista Underworlds warbandet som jag har än så länge, även mitt första försök med contrastfärger ( endast det svarta)
Bild

Lärdomar efter igår

- införskaffa några paintinghandles
- köpa Wraithbone base färgen för att kunna rätta till där jag målar ”utanför linjerna”
- mycket färg på figuren för bästa effekt
- doppa inte penseln i superlim :shock:
- shit vad jag har omålade figurer :lol:

Untill next winter.....
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av RUNE »

Ah! Du har fått tag i svart contrast färg! Jag tror den har stor potential. Framförallt som något man kan använda som mellanting mellan färg och ink. Tänker på skarvar som man vill framhäva där ink inte riktigt får jobbet gjort.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Ja RUNE fick tag på den men fick dessvärre inte hälften av de andra färgerna som jag hade behövt men har fått sätta igång och prova och upptäckt att basfärgen wraithbone är ett måste samt medium.
Men har lyckats att måla en 40k gubbe nu :D
Målade förmodligen honom på mindre än 10 minuter och är nöjd med resultatet. Första riktiga testet för contrastfärgerna helt enkelt.

Han kommer fungera som en company commander tror jag i min Astrastyrka om den någon gång kommer upp på ett bord.

Bild

Jag har ju även blivit övertalad ( väldigt enkelt) av en speciell person som alla känner, läs FLOGGER, att börja spela Warhammer fantasy igen :wub: så har blivit med en High Elves armé :) cirka halva styrkan jag köpte är målad till bra nivå och resten blir det contrastfärg och lite annat på 8-)

Däremot är ju min målningsbordet nu 102 Målade kontra 276 omålade figurer men innan året är slut skall det vara flera målade än omålade och målsättningen är fortfarande 0 omålade :P

Untill next winter ....
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av RUNE »

För tio minuters arbetsinsats så är det ett högst acceptabelt utfall får jag säga. :shock:
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar