Knaperstekt målar och velar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Medans Tau:en vilar så målar jag en Death Guard.
Sov 4 timmar inatt, så troligen bara tv ikväll.

Jag tycker GW's gröna modeller är för pastelliga, och för mycket rosa demontentakler. Jag har inte sett rosa Nurgledemoner. Så jag kör 30K-tema, och ska måla tentakler som jag målade mina Plaguebearers.
Oh, och jag fick chansen att testa måla med Scale75 färg som jag införskaffade på AIM.
Bild
Bild
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Röde »

Ser bra ut.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Ismeno »

Damn! Riktigt nice. :wub:

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Nåt hände!
Helt plötsligt kom den där känslan att färgen är inte rätt och att gubben ska vara skitig och en stund senare är gubben duttat med lite Typhus och pigment då jag inser att jag glömt highlighta. Steg 1 att backa och fixa mitt ivriga misstag har påbörjats. Men visst är det roligt när man får känslan för minin man målar?
Bild
Bild
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av holyalex »

gillar bronset på axlarna!

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Tack för glada tillrop!

Satt och trixade mer med axelskydden igår. Får se hur det tar sig. Sen hände en olycka med lite pigment/wash på vapnet och nu ser det ut som 7 svåra år. Ska fundera över helgen hur jag går vidare. :)
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Röde »

Knaperstekt skrev:Tack för glada tillrop!

Satt och trixade mer med axelskydden igår. Får se hur det tar sig. Sen hände en olycka med lite pigment/wash på vapnet och nu ser det ut som 7 svåra år. Ska fundera över helgen hur jag går vidare. :)
Men om det är 7 svåra år följer du ju temat... :D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Asphyxate »

Fräsch vädring där måste jag säga! Ser riktigt slitet och nurgligt ut! :)

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Röde skrev:
Knaperstekt skrev:Tack för glada tillrop!

Satt och trixade mer med axelskydden igår. Får se hur det tar sig. Sen hände en olycka med lite pigment/wash på vapnet och nu ser det ut som 7 svåra år. Ska fundera över helgen hur jag går vidare. :)
Men om det är 7 svåra år följer du ju temat... :D
Haha, ja så sant så.
Asphyxate skrev:Fräsch vädring där måste jag säga! Ser riktigt slitet och nurgligt ut! :)
Och ännu har jag inte gått bonkers ännu. Har lite rost på chainmailen som faktiskt bara syns bakifrån. Lite streaking grime har lagt till också.
Eftersom jag slutade kvällen med huvudbry så tog jag inget kort. Skulle bara spela lite och sen återgå, men klockan var visst mitt i natten så det blev sängen istället. :\
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Aaaaargh. Idag kom mina nya penslar. Kommer ju inte hinna testa förrän söndag- eller måndag kväll. :(
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Skriv svar