Knaperstekt målar och velar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Jag tänkte ställa upp i The Fang i år.
Tänkte måla en Khârn, men sen kom Forgebanelådan och blev sugen på att måla en Warglaive.
Khârn fanns fortfarande med i tanken och sen en demonprince jag köpte för att få med 3 gubbar totalt (max en per kategori)
Meeeen livet ville inte göra som jag ville, vädret blev bra och jobbet blev jobbigt.
I går gjorde jag mina sista touchups efter att inte ha rört gubben på en och en halv vecka. Skulle nog vilja jobba lite till på honom, men i bland får man luta sig tillbaka och vara nöjd. Runt 18:00 lämnas han in och jag kan inte göra mer nu.

Bild
Bild
Bild
Bild

Jag behöver Knights codexen nu, så jag kan köpa kniggits och bygga en armé till Armies on Parade. Jag har dessvärre bara FW-knighs och de funkar ju inte, om jag inte bygger en 30k-armé.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av RUNE »

Shit vad nice! :wub: Du har verkligen fått till den mörka metallen tycker jag.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Tack. :)

Nu gick det inte så bra på The Fang för egen del. Det var väldigt många bidrag. Väldigt många BRA bidrag skall tilläggas. Kul att se!

Det var en kille som kammade hem allt han ställde upp med.
Snygga, givetvis, men tyckte nog inte hans bidrag var bäst i riktigt alla kategorier.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Serpent »

Knaperstekt skrev:Tack. :)

Nu gick det inte så bra på The Fang för egen del. Det var väldigt många bidrag. Väldigt många BRA bidrag skall tilläggas. Kul att se!

Det var en kille som kammade hem allt han ställde upp med.
Snygga, givetvis, men tyckte nog inte hans bidrag var bäst i riktigt alla kategorier.
Eftersom det var jury så kommer det att bero mycket på de få jurymedlemmarnas smak. Och de gillade airbrush.

Grönt är dessutom svårt att måla snygga övergångar på.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Serpent skrev: Eftersom det var jury så kommer det att bero mycket på de få jurymedlemmarnas smak. Och de gillade airbrush.

Grönt är dessutom svårt att måla snygga övergångar på.
Jo men så är det, absolut!
Jag menar att jag gillade flera av hans grejjer, bara inte att de var bäst i alla kategorier. 40k single och squad hade jag andra favoriter.
Jag vet att t.ex. Gustav brukar rynka på näsan när man pratar airbrush :)

Det roligaste av allt var att det var jäääävligt svårt att hitta 3 favoriter pga att standarden var så jävla hög. Skitbra The Fang i år :)
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

holyalex
Inlägg: 140
Blev medlem: 16 aug 2016, 21:14
Ort: borås

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av holyalex »

Knaperstekt skrev:
Serpent skrev: Eftersom det var jury så kommer det att bero mycket på de få jurymedlemmarnas smak. Och de gillade airbrush.

Grönt är dessutom svårt att måla snygga övergångar på.
Jo men så är det, absolut!
Jag menar att jag gillade flera av hans grejjer, bara inte att de var bäst i alla kategorier. 40k single och squad hade jag andra favoriter.
Jag vet att t.ex. Gustav brukar rynka på näsan när man pratar airbrush :)

Det roligaste av allt var att det var jäääävligt svårt att hitta 3 favoriter pga att standarden var så jävla hög. Skitbra The Fang i år :)
någonstans vart man kan se bidragen? snygg knight förövrigt!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Serpent »

holyalex skrev:
Knaperstekt skrev:
Serpent skrev: Eftersom det var jury så kommer det att bero mycket på de få jurymedlemmarnas smak. Och de gillade airbrush.

Grönt är dessutom svårt att måla snygga övergångar på.
Jo men så är det, absolut!
Jag menar att jag gillade flera av hans grejjer, bara inte att de var bäst i alla kategorier. 40k single och squad hade jag andra favoriter.
Jag vet att t.ex. Gustav brukar rynka på näsan när man pratar airbrush :)

Det roligaste av allt var att det var jäääävligt svårt att hitta 3 favoriter pga att standarden var så jävla hög. Skitbra The Fang i år :)
någonstans vart man kan se bidragen? snygg knight förövrigt!
Games Workshop Göteborgs facebooksida.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

https://www.facebook.com/media/set/?set ... c5f68935ed

Här borde vinnarna vara i alla fall
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Nurgle »

Jädrigt snygg miniknight. Bra jobbat att få till det gula så bra. En svår färg att jobba med men tycker du får till det utan att bli vare sig skrikig eller flammig.

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Knaperstekt målar och velar

Inlägg av Knaperstekt »

Tack!

Ja, gult är kul, men svår. Det var mycket gult på The Fang i år. Jag var impad!
Jag funderar på att måla mina andra knights i House Hawkshroud, eller göra mina FW knight House Malinax, som var tanken från början. Jag får fortsätta fundera och inte komma någon vart ;)
Vad jag vill göra är en Questoris armé till Armies on Parade.... får köpa knightcodexen på lördag och se :)
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Skriv svar