Boggaloggablogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Nurgle skrev:Grymt jobbat!
Tack!

--------------

Ja, vad säger man? Om mars var för kall för airbrush så har ju maj nästan varit för varm för pensel. Speciellt som solen tittar in i målarrummet redan vid 12-snåret och sen håller sig där till sängdags. Och så hockey-vm på det. Lägg sen till att de här gossarna var sjukt tråkiga att måla så känns det nästan otroligt att de blev klara idag.

Bild

Varför missile launchers, kan man undra. För att jag hade bara en sen tidigare, och sen flakk-missilen blev d3 mortal istället för S7 AP4 för 10 poäng känns det helt plötsligt värt det på nåt sätt. Och som man brukar säga, if it´s worth doing, it´s worth overdoing - därför 6 till.

Skulle vilja säga att jag snart är ikapp igen, men tyvärr har jag nya modeller på ingående. Ganska många dessutom, så många att jag glömt hur många de blev, därför uppdateras "Köpta (X)" först efter leverans...

Köpta (62) - Målade (57) = +5

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Äntlgen en ledig dag med lite sämre väder. Då passar man väl på att städa? Inte då! Det målas. Med Summerfight i antågande och insikten att man inte har målat 6 av grejerna man har i listan så var dagens sysselsättning ganska klar. En lågbudgetkapten, och en lika snålt kittad löjtnant stod på menyn.

Bild

Tyvärr har jag inte Nurgles garderob att använda som fototält, utan det blev helt enkelt platsen where the magic happens, som man säger. Inte heller hans talang vad gäller målning, men här är det kvantitet som gäller.

Då lägger vi till 2 till årets skörd. Men tyvärr har man ju köpt på sig mer, som nämnts tidigare, Och nu har de börjat ramla in... Känns som om jag behöver ta tag i primarisarna snart för att balansera räkenskaperna.

Köpta (82) - Målade (59) = +23

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Nurgle »

Hehe, rolig kommentar :D
Och riktigt imponerande jobbat med hastigheten. Jag blir visserligen rätt nöjd med slutresultatet men så har jag också ångest varje gång jag ser era siffror ticka neråt.

Själv ligger jag på en sisådär 37 köpta modeller, 1 målad i år. Inte riktigt bra även om jag gjort massor av terräng.

Så keep up the good work!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Kaptenen »

Sablar... Du snittar mer än 10 målade modeller i månaden men har ändå ett omålat berg som växer... :lol:
Imponerande fart på penslarna!

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Kaptenen skrev:Sablar... Du snittar mer än 10 målade modeller i månaden men har ändå ett omålat berg som växer... :lol:
Imponerande fart på penslarna!
Tänk om penseln höll samma tempo som mastercardet...

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Äntligen semester, och trots att man har en massa att göra med hus och tomt så är det ändå en turnering som kommer i slutet av augusti. Och som vanligt är det en del att måla, så äntligen har jag börjat beta av de milt sagt tråkiga tanksen.

Bild

3 predators, med magnetiserade sponsons och dubbla turrets. Som sagts tidigare; mastercardet har varit lite väl snabbt ibland... Och så har det ramlat in en modell till på berget, givetvis :D

Köpta (83) - Målade (62) = +21

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av RUNE »

Vänta nu... dubbla torn? Har du köpt de löst på någon vänster eller?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

RUNE skrev:Vänta nu... dubbla torn? Har du köpt de löst på någon vänster eller?
1 torn lyckades jag köpa från bits and kits. Resten finns pga av att man får dubbla kanoner till hunter/stalker, så då köper man 3 såna, 5 predators och 1 razorback och vips så har man 3 av varje :D . Som nämnts tidigare, jag har ett VÄLDIGT vältränat mastercard :shock:

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Kaptenen »

Boggalogg skrev: Som nämnts tidigare, jag har ett VÄLDIGT vältränat mastercard :shock:
:lol:

Då kan jag tipsa om att FW nu har Salamanderdörrar till dina tanks på pre-order! :D

https://www.forgeworld.co.uk/en-SE/Forg ... 8540000%5D

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Boggaloggablogg

Inlägg av Boggalogg »

Kaptenen skrev:
Boggalogg skrev: Som nämnts tidigare, jag har ett VÄLDIGT vältränat mastercard :shock:
:lol:

Då kan jag tipsa om att FW nu har Salamanderdörrar till dina tanks på pre-order! :D
Såg det, och det räddar den repulsor jag redan har och de jag med största sannolikhet kommer köpa

Skriv svar